






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Hmm, ik hoor/lees inmiddels wel dat 150 euro p.m. niet uitkan…
Ik ga eens opnieuw rekenen ops:
PS als ik het zo bekijk, wordt een auto op Gas/G3 steeds interessanter (en het zou tevens een 1e keer zijn, ik heb gas altijd afgehouden onder het mom van ‘is om op te koken’ en ik prefereer een diesel)
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Als je 6000 wil uitgeven kan je ook 1 van 1000 kopen en die 5000,- houden voor de kosten. Dan ben je zeker dat wat gebeurd is echt gebeurd is en dat het goed gedaan is























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
BunnY schreef:Als je 6000 wil uitgeven kan je ook 1 van 1000 kopen en die 5000,- houden voor de kosten. Dan ben je zeker dat wat gebeurd is echt gebeurd is en dat het goed gedaan is
zit wat in… Dat moeten we maar eens bekijken als het zo ver is, je moet er alleen voor hoeden dat je die bodemloze put van 1000 euro laat staan
Ik ga binnenkort ook maar eens bij Dibert/Citroville langs om daar m`n/ons licht op te steken.
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ach ik dacht ook ik besteed wat meer dan heb ik iets goeds…..
NOT!
Dat viel smerig tegen ( en ik ben uiteraard beschaafd verneukt door de garage ) ik ben er aardig op leeggelopen.
Maar ik vind het nog elke dag alles waard want nog elke dag verheug ik me op mijn ritje naar het werk En terug natuurlijk
25trd schreef:BunnY schreef:Als je 6000 wil uitgeven kan je ook 1 van 1000 kopen en die 5000,- houden voor de kosten. Dan ben je zeker dat wat gebeurd is echt gebeurd is en dat het goed gedaan is
zit wat in… Dat moeten we maar eens bekijken als het zo ver is, je moet er alleen voor hoeden dat je die bodemloze put van 1000 euro laat staan
![]()
Ik ga binnenkort ook maar eens bij Dibert/Citroville langs om daar m`n/ons licht op te steken.
Naar een paar goedkope gaan zien met iemand die er iets van af kent misschien? Dan kan je een ‘goede’ goedkope kopen en dan de 5000,- euro opzij houden voor de kosten
Ik zou het echt zo doen… maar dat ben ik
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
25trd schreef:BunnY schreef:Als je 6000 wil uitgeven kan je ook 1 van 1000 kopen en die 5000,- houden voor de kosten. Dan ben je zeker dat wat gebeurd is echt gebeurd is en dat het goed gedaan is
zit wat in… Dat moeten we maar eens bekijken als het zo ver is, je moet er alleen voor hoeden dat je die bodemloze put van 1000 euro laat staan
![]()
Ik ga binnenkort ook maar eens bij Dibert/Citroville langs om daar m`n/ons licht op te steken.
Ook die van 6000 kan een bodemloze put zijn hoor, als je een beetje pech hebt! De prijs zegt niet alles.
Mijn dame is nu 9 maanden aan mijn zijde (nee er is niets op komst! ) en heeft nu zo’n 1700 euro aan onderhoud gekost. Dat zijn 4 nieuwe banden, hydropneumatiek spoelen en op druk brengen, distributieriem etc preventief vervangen, nieuwe ruitenwissers, airco bijvullen, grote beurt, uitlaat middendemper vervangen en 3x automaatolie laten verversen. Komt dus op zo’n 190 euro per maand. Ik vind dit redelijk voor zo’n auto.
Mijn v6 was 3000 euro in aanschaf, en ongeveer 5000 in onderhoud in 1.5 jaar… Sja, het is veel geld, maar daar zaten ook een paar dingen in die elders op het forum wel te vinden zijn
Komt neer op een hoop geld. Mijn eerste xm, een 2.0 16v van 450 euro is meteen 800 euro in gegaan voor de eerste apk en had een minder mooi spatbord en een gescheurde grille, maar ze rijdt nu al anderhalf jaar bij de nieuwe eigenaar die voor de apk alleen een kleine beurt en een nieuwe rolgordel uit een sloper af hoefde te rekenen…
Je kan het toch niet voorspellen
Xsara Coupe




Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Ik heb er net één gekocht en heb dus heb ik nog niet echt een idee van de onderhoudskosten. We gaan de auto (het is een tweede auto en vooral voor de hobby en voor nood) niet heel erg veel gebruiken. Ik verwacht dus dat de onderhoudskosten wel mee zullen vallen.
De auto is altijd dealeronderhouden geweest en ik heb vanaf kmstand 90.000 (1998) alle onderhoud op papier staan. Dus niet alleen de officiele beurten, maar ook de dingetjes tussendoor.
Maar wat de auto echt gaat kosten zien we wel.
Ik snap jullie niet.. de prijs van een auto wordt grotendeels bepaalt hoe ie eruit ziet. Dat de koppeling nieuw is of er binnen 500 km uit gaat, is niet aan de prijs af te lezen. Of er moet al een bon bijzitten van de de garage, maar hoe vaak is dat zo?
Er zijn genoeg goede XM’s te koop voor 1000-2000 euro, gewoon omdat de eigenaar ze kwijt wil en als je er meer voor gaat vragen kan het verkopen van een xm wel eens heel lang gaan duren. Is een XM van 5000 euri dan beter, of zijn dit gewoon slimme handelaren? Kortom, prijs zegt weinig. Gedegen onderhoud (Bewijs!!!) wel.
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Klopt!
Zo ook voor de oude v6 van mij. Is echt een goede auto, anwb keuringsrapport er bij, in mijn bezit 2 maanden geleden ongelooflijk veel aan gedaan, auto is technisch bijna nieuw, maar de nieuwe eigenaar was het na een lekkende retourslang zo zat dat die de auto niet meer op de oprit wilde zien, en dus mocht ze voor zeer weinig weg, om er maar snel af te zijn…
Prijs zegt zeker niet alles!
Xsara Coupe























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
huizing schreef:Ik snap jullie niet.. de prijs van een auto wordt grotendeels bepaalt hoe ie eruit ziet. Dat de koppeling nieuw is of er binnen 500 km uit gaat, is niet aan de prijs af te lezen. Of er moet al een bon bijzitten van de de garage, maar hoe vaak is dat zo?
Er zijn genoeg goede XM’s te koop voor 1000-2000 euro, gewoon omdat de eigenaar ze kwijt wil en als je er meer voor gaat vragen kan het verkopen van een xm wel eens heel lang gaan duren. Is een XM van 5000 euri dan beter, of zijn dit gewoon slimme handelaren? Kortom, prijs zegt weinig. Gedegen onderhoud (Bewijs!!!) wel.
Bij mij is de prijs inherent aan het onderhoud… Als ik een XM van 5 mille of meer wil kopen, houdt dat voor mij automatisch in dat het een XM van één v/d laatste bouwjaren moet zijn met relatief weinig kilometers en een aantoonbare staat van onderhoud. En dan kom je gauw aan zo`n prijs of je moet spekkoper kunnen zijn.
Ik wil daarmee niet zeggen dat een XM van 1000 euro per definitie niets is, maar zoek ze maar eens voor 1000 euro (op diesel/gas vanaf bouwjaar `98 )...
Kweenie hoe dat voor de andere mensen hier werkt…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa