hoi als ik met mijn xm over een drempel ga dan schomelt hij heen en weer wat kan dat zijn.
zijn het de veerbollen en zoja welke en is die makkelijk zelf te vervangen en hoe moet dat.
Ben gewoon fan van citroën we hebben een bx19, xm 2.0 turbo, xantia 1.8
hoe heen en weer ?
van voor naar achter of van links naar rechts ?
hij gaat van links naar rechts

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Is’t een een hydractieve xm (zit er een sport schakelaar naast de vesnellingspook)? Waarsch. wel, in nl zijn bij mij weten geen xm’s zonder geleverd. Type 1 of 2?
Als je start, brandt dan het sport lampje op het dashboard even?
Is het schommelen heel sterk of maar een klein beetje?
Veert hij verder wel goed? Je moet echt een luchtkussen gevoel hebben als je over een drempel gaat. Een klein beetje schommelen kan er wel bij horen.
Als het veersysteem van een xm niet goed meer is (olie, druk in de bollen, veercomputer) dan wordt hij eigenlijk alleen maar harder en zal dan ook minder schommelen.
het lampje van de sportstand brand niet bij het starten wel het hydro lampje en gaat pas uit als ik drie straten verder ben en het hydro nivo is goed hij schomelt ook in de sport stand het zelfde als in de normaal stand

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Heb ik ook gehad, gewoon een kwestie van verschillende drukken in de bollen tgv ongelijkmatig leeglopen.
Laat hem maar eens stationair lopen en druk maar eens in het midden van je voor- en/of achterbumper je vering in en uit, waarschijnlijk zie je hem dan ook over de lengteas rollen, bollen vullen of vernieuwen is de remedie.