Zijn de lampjes die de klokken en metertjes in het dashboard van een XM verlichten dezelfde als de lampjes die dat in BX doen?
yep, zijn allemaal van die minuscule insteeklampjes. Stop je in de fittinkjes (nadat je de oude eruit hebt gehaald )
Thanks….
Dan ga ik zo even aan de slag met mijn Meccano-Type1-dashboard… Kijken of het heel blijft…
Zou wel moeten lukken… gewoon een hele berg van die lampjes kopen en ze meteen allemaal vervangen!
Maar die klokkenwinkel losmaken moest toch helaas op een minder subtiele manier gebeuren?
dat wel, maar het kan volgens mij zonder dat je ‘t afbreekt… eerst die schroefjes achter de afdekplaatjes links en rechts los, en dan gewoon je volle gewicht onder de overkapping zetten en de overkapping naar boven douwen…. ofzoiets
De snelheidsmeter-kabel, kan die makkelijk los?
Ook gelijk dit maar even doen vandaag…
yep, kwestie van ofwel flink trekken, ofwel de witte plastic ring terug schuiven.
Nooit geweld gebruiken, dan breekt de koppeling van je tellerkabel, er zit weinig ruimte in maar bij het schutbord onder de motorkap kun je nog een koppeling loshalen en krijg je meer ruimte. Er zijn overigens verschillende draadjes over het onderwerp, dus ff zoeken.
Er zijn verschillende aansluitingen voor de snelheidsmeterkabel. Eentje die je erop moet klikken en eentje die je vast moet draaien. Die eerste is een beetje zwakjes; je hebt zo twee delen in je handen…
Daffodil31LE schreef:Er zijn verschillende aansluitingen voor de snelheidsmeterkabel. Eentje die je erop moet klikken en eentje die je vast moet draaien. Die eerste is een beetje zwakjes; je hebt zo twee delen in je handen…
Is dit verschil ook een verschil tussen Type 1 en 2?
Een type 2 heeft geen kabel, daar is ‘t elektronisch
Matthijs2006 schreef:Daffodil31LE schreef:Er zijn verschillende aansluitingen voor de snelheidsmeterkabel. Eentje die je erop moet klikken en eentje die je vast moet draaien. Die eerste is een beetje zwakjes; je hebt zo twee delen in je handen…
Is dit verschil ook een verschil tussen Type 1 en 2?
Geen idee. Harm zegt van niet, dus dan zal het niet.
Maar bij twee nagenoeg identieke D12T’s (3 maanden verschil volgens ORGA) had ik bij de ene zo’n draaiding (lekker stevig) en bij de tweede zo’n trek-klem-ding (en die brak dus gezellig af).
En wat heb je gedaan om dat afgebroken ding weer werkend te krijgen?
Nieuwe kabel eringezet…
En tot die tijd gewoon even op de GPS gekeken. Die geeft ook je snelheid aan. Voorkomt bonnen. Zeggen ze toch.
Nieuwe kabel, het is maar een kort stukkie.