2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Weer een zwever erbij op de Nederlandse wegen
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 30 augustus 2008 12:28 AM
  [ # 16 ]

Horen op een Pallas geen chroom spiegels te zitten?
Eerlijk gezegd vind ik die plastic dingen op mijn Athena oerlelijk.
Ik wil de wagen zo origineel mogelijk houden maar overweeg die dan toch te vervangen door bling bling exemplaren.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 30 augustus 2008 12:29 AM
  [ # 17 ]
garagestmarien schreef:
Sable Doré schreef:
garagestmarien schreef:

Maak je daar maar geen zorgen over, dat leggen we je heel erg graag uit.

Gefeliciteerd en welkom.

En dat doettie goed hoor.
weet ik uit ervaring Wink

Kan je niet echt uit de naam halen, maar het is een ‘ZE’.  Wink

Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 30 augustus 2008 12:44 AM
  [ # 18 ]

Op mijn Pallas, een 2400 uit 81 zat één zo’n oerlelijke plastic verchroomde en een net iets minder lelijke zwarte. Wat er precies op hoorde zal wel die nep chromen zijn, want de zat links.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 augustus 2008 02:17 AM
  [ # 19 ]

De dame is zeer waarschijnlijk origineel met deze zwarte spiegels geleverd geweest. ten opzichte van een Nederlandse, schijnt het plaatje Pallas te ontbreeken op de c-stijl. Dat is volgens de cx-dokter allemaal het verschil tussen een Française en een Néerlandaise. Ben er nog niet uit, of ik dit zo laat en of ik wellicht chromen elektrische spiegels laat monteren en het plaatje ‘pallas’ op de c-stijlen laat plakken, één en ander naar Nederlandse specificaties. Dat laatste is wel mooier vanwege het chroom, maar aan de andere kant stel een spiegel maar éénmaal af en dan heb je niets meer aan die elektrische optie. De auto hoeft wat mij betreft niet origineel te zijn. Daar zijn cx-en niet bijzonder genoeg voor. Ik wil de kar graag zo net mogelijk en zo veel mogelijk naar mijn zin maken. De deurpanelen zijn bijvoorbeeld niet top (scheurtjes en gaatjes). Het zou maar zo kunnen, dat ze worden voorzien van een leren huidje, terwijl dat niet origineel is. Kortom, graag alles om het leven inn de file aangenaam te maken, vergelijkenderwijze met een auto uit het hogere segment van de hedendaagse middenklassers.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 30 augustus 2008 02:33 AM
  [ # 20 ]
Robin Visser schreef:

Daar zijn cx-en niet bijzonder genoeg voor…...

Jij durft…..  Shocked

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 30 augustus 2008 02:51 AM
  [ # 21 ]

Re: Weer een zwever erbij op de Nederlandse wegen

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst! Binnenkort eens een DB minimeeting Wink

Robin Visser schreef:

Hallo zwevers,

Voor het eerst zelf een item op het forum. En dat om de komst aan te kondigen van een 2400 ie pallas serie 1 uit ‘83 in de kleur gris espadon. De auto wordt voor dagelijks gebruik en zal als het goed is over anderhalve week te zien zijn in de rij op de A2 en A27. Dat wordt het herfstzonnetje van het fileleed op deze A’s.

Moet nog effe op de import wachten aanstaande woensdag. De auto is 6 maanden geleden naar Nederland gekomen en ik heb haar via marktplaats gekocht. Daarna moest ik wachten totdat ik aan de beurt was bij een wel bekende cx-dokter om de auto geschikt te maken voor dagelijks gebruik. Auto was wel hard, maar ik wilde de auto technisch perfect hebben: factuur van 2,5 kantjes A4 met allemaal kleine dingen.

Binnenkort ook nog een fijne radio/cd/navi en de kleine ongerechtigheden aan het plaatwerk laten doen en dan kan het grote genieten beginnen. Na 20 jaar opnieuw in het type auto waarin ik voor het eerst na het behalen van mijn rijbewijs heb gereden…

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 augustus 2008 02:18 PM
  [ # 22 ]

Ik weet dat er inderdaad in ieder geval nog een exemplaar in DB is. Mooie uitvoering ook. Staat hier vlak achter. Ook clublid trouwens.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 30 augustus 2008 08:54 PM
  [ # 23 ]

Gefeli met deze Pallas Serie1. Volgens mij hadden deze inderdaad niet altijd chromen spiegels - is dat niet verdwenen toen ook de C-stijlen de lap zwart kunststof kregen?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 30 augustus 2008 11:59 PM
  [ # 24 ]

Ben eens door de foto’s van de CX-en van de CX club leden gelopen.
Inderdaad hebben lang niet alle Palassen chroom spiegels.
Maar alla, een CX is altijd mooi, toch?  yes
Dus gefeliciteerd met de mooie mademoiselle.  love6

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 31 augustus 2008 09:02 PM
  [ # 25 ]

Gister nog een oranje Athéna gespot hier bij het Kruithuis. Maar wordt binnenkort nog druk aan de Aa. Ben zelf ook bezig met een CX.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 01 september 2008 03:11 PM
  [ # 26 ]

Het uitzicht wordt steeds beter in de straat… Ben trouwens wel benieuwd wie er achter cx-power schuilgaat !?

De Bosche cx-meeting wordt zo geen mini-meeting, maar kan onderhand een maxi-meeting worden. :

Wat betreft het commentaar van tilanus, dat ik een cx niet bijnzonder genoeg vind, toch even het volgende. Het is een prachtige kar. Maar er zijn er zo veel van gemaakt, dat de dame niet echt bijzonder kan worden genoemd, wel bijzonder mooi mits in een mooie uitvoering. Ik vind, dat goede verbeteringen best mogen. Laten we wel wezen, de deurpanelen zijn niet bepaald het beste en mooiste onderdeel van de cx. De uitsparing voor de handzwengel, terwijl er elektrische raambediening is, heb ik altijd knullig gevonden. En de onvermijdelijke scheuren in de deurbekleding staan me al helemaal niet aan. Maar voor de rest zeker geen toestanden zoals die witte cx anno 2008 die op Citroville en in het clubblad stond. Of neem bijvoorbeeld een sm, die wil je toch ook niet hebben zonder de motormodificaties. Niet origineel, maar die klopte gewoon niet.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 01 september 2008 03:26 PM
  [ # 27 ]

Ik denk dat je het anders moet zien.


Van de CX zijn inderdaad voldoende exemplaren gemaakt maar wat is er nog van over?

Een type 1 wordt meer en meer een zeldzaamheid mits orgineel.

Tja en onvolkomenheden in een ontwerp dat is waarschijnlijk de charme die je erbij moet nemen.

Ze hadden naar mijn mening ook wel beter na mogen denken over de duurzaamheid van de deurpanelen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 01 september 2008 07:20 PM
  [ # 28 ]

De uitsparing voor de handzwengel, terwijl er elektrische raambediening is, heb ik altijd knullig gevonden.

Daar hebben ze toch een heel mooi kaartenvak van gemaakt vind ik.

Maar voor de rest zeker geen toestanden zoals die witte cx anno 2008 die op Citroville en in het clubblad stond.

En wat was daar dan wel mis mee?!!  Wink
(sorry, kritiek op die monnikenklus ligt heeeel gevoelig…)

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 september 2008 08:21 PM
  [ # 29 ]

Maar voor de rest zeker geen toestanden zoals die witte cx anno 2008 die op Citroville en in het clubblad stond.

En wat was daar dan wel mis mee?!!  Wink
(sorry, kritiek op die monnikenklus ligt heeeel gevoelig…)

Zowat alles?:smt140
(Ik zie dit meer als een leuke grap, met alle respect voor de mensen die hier veel tijd en moeite in gestoken hebben)
Ik jou nu eenmaal van puur. Uiteraard een kwestie van smaak.
En daar valt nu eenmaal niet over…....

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 02 september 2008 11:53 AM
  [ # 30 ]

Zo zagen wij het ook hoor, neem van mij aan dat geen van de mensen die aan die CX hebben gewerkt, ook maar één van de aanpassingen aan hun eigen auto hadden gedaan.  Cool

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook