Na eerst met succes de airco aan de praat te krijgen begin ik nu het kouder word te merken dat de kachel niet werkt. De display geeft wel aan. Wat ook niet werkt zijn de stappenmotoren. Ik krijg het gevoel dat de dashboard unit defect is maar ik weet het niet zeker.
Ik zoek ook de regeling die de kachel aanstuurt. Zit er soms een stappenmotor in de kachel? (ingebouwd)
Wie o wie.
als je de kachel helemaal op max zet, werkt ie dan wel?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
ik had v/d week na het demonteren van het kachelpaneel ( voor het monteren van nieuwe lampies ) hetzelfde idee bij die van mij, bleek dat de witte stekker aan de rechterzijde slecht contact maakte. deze heb ik even ingespoten met contactspray en schoongemaakt en daarna aangesloten en toen.. tik !! sloeg de aircopomp weer aan en de verwarming deed het ook weer .
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
storing in klimaatregeling
Even twee antwoorden;
1. De kachel op maximaal levert niets op.
2. Ik heb de indruk dat ik de airco wel hoor inschakelen en bij instellen extreme uitersten van de temperatuur gaat ventilator sneller of langzamer draaien. Er is dus wel een soort regeling maar de kleppen van de unit reageren ook niet op de knoppen. Wel brand de display en de ledjes.
Re: storing in klimaatregeling
hwhovis schreef:Even twee antwoorden;
1. De kachel op maximaal levert niets op.
2. Ik heb de indruk dat ik de airco wel hoor inschakelen en bij instellen extreme uitersten van de temperatuur gaat ventilator sneller of langzamer draaien. Er is dus wel een soort regeling maar de kleppen van de unit reageren ook niet op de knoppen. Wel brand de display en de ledjes.
display brande bij mij ook wel maar reageerde nergens op ,je kan het altijd proberen om beide stekkers en contacten schn te maken.. nee heb je en ja kun je krijgen
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
storing in klimaatregeling
Het schoonmaken van de contacten is als eerste gedaan.
storing klimaatregeling
ik herken dit. Echter bij mij is er een neveneffect.
Je hoort de hele tijd een geluid uit het dashbord komen alsof er een knaagdier zit. Heel idioot. Nu het weer om gaat slaan hoor ik dat geluid weer. Ik zet nu de airco uit en draai de luchtgaten dicht. De auto is dan snel warm maar het is niet zoals ik het wil. Ik wil dat rare geluid kwijt.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Kan een eindloopcontact zijn wat naar de haaien is op één van de servomotortjes.
Storing op internet
Zover ik de regeling nu snap werkt geen enkel servomotortje nog het signaal naar de airco toe. Als ik even alles op een rijtje zet;
1. De airco levert geen capaciteit.
2. De kachel doet ook niets.
3. Of hij nou op automaat staat of in de ECO stand maakt niets uit.
4. De kleppen van de kachel worden niet bediend. Nog de lucht naar de voeten of dashboard kan worden geregeld. Alles blijft in dezelfde stand staan.
5. Wel werkt de regeling van de ventilatormotor (toerenregeling).
Ik heb inmiddels op een sloperij een andere regeleenheid bestelt en die ga ik morgen halen. Als ook die niets doet kunnen er nog twee scenario’s mogelijk zijn.
1. Ook de andere regeleenheid is defect.
2. Er is een andere oorzaak, maar dat is zeer klein omdat ik de indruk heb dat alle voeding aanwezig is.
Als de andere regeleenheid ook stuk is (aanname) dan moet ik er wellicht een nieuwe kopen en dat is reteduur.
Misschien dat iemand op het forum nog een idee of wellicht een goede regeleenheid heeft.
Gaat het om een type 1 of type 2? En doel je met regeleenheid het dashboarddeel met de knoppen of iets anders?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Het is een type 2 voorzien van druktoetsen.
De klimaatregelingssensor bij de binnenspiegel kan ook geluid produceren met het kleine ventilatortje. Die hoorde ik wl eens mij één van mijn XMmen. Of de sensor is stuk…
Er stond op Marktplaats lange tijd zo’n bedienpaneel te koop. Net ff heel snel gekeken en kwam m niet meer tegen. Vraagprijs was 200 euro. Meen dat ze nieuw 450 Euro zijn…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat kunnen dingen toch simpel zijn;
1. tot 3 maal toe een andere bediening erin gezet geen resultaat.
2. Hoewel de kans zeer klein is, toch een ander servomotortje erop en wat blijkt? werken als een speer.
Voor de zekerheid een extra servo meegenomen. Thuis gekomen de defecte servo geopereerd en toen bleek er een tandwiel andersom in te zitten waardoor de motor wel draait maar niets aandrijft. Lekker stom he?
Ga morgen die andere servo nakijken en dan denk ik dat ik alle fouten eruit heb. Zie ook draadje van Airco.
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192344&highlight=airco
Iedereen nog bedankt voor alle info.
Henk