




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn kipje klaagde al een week over een bovennormaal gebrul vanonder haar auto.
Gistren even de auto een bokje opgereden: de pijp bleek nèt achter de kat op de lasnaad zo goed als compleet doorgescheurd.
Heb de hele uitlaat er maar even afgehaald en de pijp (beter dan nieuw) weer op de kat gelast…die dondert er voorlopig niet meer af.
Maar wat me opviel: de complete uitlaat hangt maar aan twee rubbertjes aan de einddemper.
Dus vooraan aan de vlampijp met twee boutjes, en dan pas achteraan aan de einddemper aan twee rubbertjes.
Lijkt me een beetje weinig voor dat gewicht..kan alleen geen andere ophangpunten ontdekken, dus dit zou het inderdaad moeten zijn…?!
Klopt dat?
‘Spirit of avant-garde’
Achteraan aan de einddemper twee rubbertjes.
Maar ook vooraan aan de einddemper één rubber.
Dus drie rubbers aan de einddemper.
Verder inderdaad niets.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Nee inderdaat verder niks. Was bij mij ook zo.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF















Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
mijn auto zit het zo:
voor 2 bouten aan het spruitstuk, dan volgens de middendemper 1 rubber. en de einddemper heeft er 3 voor 1 en achter 2.
maar ik heb zo een grote platte eind demper achter denk dat de 1.4tjes enzo maar 2 rubbers hebben daar.
Nee de 1.4 heeft ook 3 rubbers, anders breekt de uitlaat zoals bij Pascal.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965