Vliegende fans Turbo CT
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 09 september 2008 08:14 PM

Wil m’n kachelmotor na een nieuwe zwevende zekering eindelijk weer blazen, staan nu mijn radiateur-fans op volle toeren te blazen…...Gelijk bij het aanzetten van het contact lijkt het alsof hij wil opstijgen. Enfin, dit probleem is wel vaker voorbij gekomen, maar dan bij V6-en en diesels, waarbij de sensoren lekker binnen handbereik liggen. Bij een Turbo CT dus niet.

Dus daarbij mijn vraag, welke kleur sensor is de boosdoener?
Heb een TCT met 2 fans, Bitron-module en geen airco. Er zit dus geen sensor in de radiateur, maar een paar aan de achterkant van het thermostaathuis

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 10 september 2008 04:22 AM
  [ # 1 ]

Denk eerder aan je relais , zitten dacht ik boven je koplamp bestuurderskant .Ff checken !
Maar , sensor kan het natuurlijk ook zijn , weet alleen niet waar die zit .
Succes !
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 september 2008 11:14 AM
  [ # 2 ]

Ja, dat is een goeie. Ik heb ze wel losgehad, maar nog niet omgewisseld.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 september 2008 01:02 PM
  [ # 3 ]

De sensoren zijn als volgt:
Blauw 1338-34 = aansturing metertje instrumentenpaneel
Bruin 1338-56 = aansturing Bitron module
Groen 1920-Q2 = sensor ECU

Via de automaterialen toko:
1338-34 = KW530182
1338-56 = KW530308
1920-Q2 = KW530149

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 10 september 2008 01:36 PM
  [ # 4 ]

Ha , handig om te weten Very Happy
Met een beetje snuffelen kom je er wel !
Kijk ff of die relais wat doen , klikken , je kunt het ook wel voelen als je iemand anders het contact laat aanzetten .
Maar ze kosten bijna niets hoor , dus ik zou ze vervangen , weet je zeker dat dat goed zit .

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 10 september 2008 05:07 PM
  [ # 5 ]

Die module zit toch ONDER de koplamp?

 

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 10 september 2008 07:34 PM
  [ # 6 ]

Nee, bij de XM zit die onder het handschoenenkastje.
In de relais zit het niet, ik heb ze alle 3 omgewisseld en verwisseld, maar ze gaan of per stuk uit of op halve snelheid draaien en ze blijven op volle toeren blazen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 12 september 2008 07:19 PM
  [ # 7 ]

Mijn motor wordt juist een beetje warm op dit moment, omdat de fans niet meer zo op volle toeren draaien.

Zijn dat de zelfde relais of hebben we dan iets anders?

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 september 2008 10:56 PM
  [ # 8 ]

Voorlopig is het opgelost…..Doordat m’n remlichten het niet meer deden, ging ik op onderzoek in het zekeringkastje en ontdekte dat zekering 2 van de remlichten was doorgebrand. Nieuwe zekering erin en m’n remlichten doen het weer en bovendien:
M’n fans blazen niet meer !

Op de een of andere manier krijgt m’n Bitron-module dus stroom via zekering 2. Brandt deze door, dan vliegt ‘ie in de veilige modus en gaan de fans loeien om oververhitting te voorkomen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook