




















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Wil m’n kachelmotor na een nieuwe zwevende zekering eindelijk weer blazen, staan nu mijn radiateur-fans op volle toeren te blazen…...Gelijk bij het aanzetten van het contact lijkt het alsof hij wil opstijgen. Enfin, dit probleem is wel vaker voorbij gekomen, maar dan bij V6-en en diesels, waarbij de sensoren lekker binnen handbereik liggen. Bij een Turbo CT dus niet.
Dus daarbij mijn vraag, welke kleur sensor is de boosdoener?
Heb een TCT met 2 fans, Bitron-module en geen airco. Er zit dus geen sensor in de radiateur, maar een paar aan de achterkant van het thermostaathuis
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Denk eerder aan je relais , zitten dacht ik boven je koplamp bestuurderskant .Ff checken !
Maar , sensor kan het natuurlijk ook zijn , weet alleen niet waar die zit .
Succes !
Dirk
XM TCT Ambiance`94





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ja, dat is een goeie. Ik heb ze wel losgehad, maar nog niet omgewisseld.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
De sensoren zijn als volgt:
Blauw 1338-34 = aansturing metertje instrumentenpaneel
Bruin 1338-56 = aansturing Bitron module
Groen 1920-Q2 = sensor ECU
Via de automaterialen toko:
1338-34 = KW530182
1338-56 = KW530308
1920-Q2 = KW530149
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Ha , handig om te weten
Met een beetje snuffelen kom je er wel !
Kijk ff of die relais wat doen , klikken , je kunt het ook wel voelen als je iemand anders het contact laat aanzetten .
Maar ze kosten bijna niets hoor , dus ik zou ze vervangen , weet je zeker dat dat goed zit .
XM TCT Ambiance`94
Die module zit toch ONDER de koplamp?





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Nee, bij de XM zit die onder het handschoenenkastje.
In de relais zit het niet, ik heb ze alle 3 omgewisseld en verwisseld, maar ze gaan of per stuk uit of op halve snelheid draaien en ze blijven op volle toeren blazen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Mijn motor wordt juist een beetje warm op dit moment, omdat de fans niet meer zo op volle toeren draaien.
Zijn dat de zelfde relais of hebben we dan iets anders?
greetz,
JayJay
Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Voorlopig is het opgelost…..Doordat m’n remlichten het niet meer deden, ging ik op onderzoek in het zekeringkastje en ontdekte dat zekering 2 van de remlichten was doorgebrand. Nieuwe zekering erin en m’n remlichten doen het weer en bovendien:
M’n fans blazen niet meer !
Op de een of andere manier krijgt m’n Bitron-module dus stroom via zekering 2. Brandt deze door, dan vliegt ‘ie in de veilige modus en gaan de fans loeien om oververhitting te voorkomen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002