Ik las na wat zoeken dat het erg nauw komt welke bougies je gebruikt voor een TCT. Geldt dit ook voor bougiekabels? Zo ja, welke zijn aan te raden?
Mvg Nick

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Yep, gewoon de originele van de dealer gebruiken… Mogen wel van de Peugeotdealer komen, is vaak flink goedkoper…
Domme vragen bestaan niet.
Net ff gekeken op de servicebox voor TCT type 1 en de kabels zijn bij de peugeot en citroen dealer even duur: 85 euro.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
ik vind het overdreven om die kabels bij de dealer te halen. 85 euro is gewoon stervensduur voor die dingen.
Ik rij al 3 jaar rond met kabels van de toko, Bosch voor 3 tientjes. Maakt geen verschil
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Ik heb er slechte ervaringen mee. Ik heb ook ooit een XM TCT gehad (net als de topicstarter een serie1) en dit ging niet goed met kabels van de Brezan.
Toen ik de kabels van der dealer er in stopte ging het wel goed. Raar maar waar.
Domme vragen bestaan niet.
Zijn de kabels van de TCT anders dan van een 2.0 ?
En eh…, waarom ?
XM TCT Ambiance`94

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Nee, ze zijn niet anders
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Mij is ook verteld alleen bougicord te gebruiken.. Nu is het natuurlijk ook zo dat verschillende mensen verschillende dingen voelen. Ik voel persoonlijk veel meer haperingen, schokjes en andere dingen in een motorblok dan vele anderen. Mijn dealer heeft me al vaak zat voor gek verklaard terwijl het achteraf wel een duidelijke reden blijkt te hebben…
Het kan dat die goed loopt op bosch kabels, maar hou het wel bij een merk. Mijn ervaring is dat siliconen kabels ook veel problemen geven. Een tct moet gewoon precies de goede weerstand hebben over de kabel. Die weerstand staat in het WPH en dat heb ik niet en kan ik je dus ook niet geven…
Xsara Coupe
Bougicord is het merk dat door de dealer wordt gebruikt?
Ja, als het goed is wel. Is ook aftermarket veel goedkoper te krijgen btw Even op internet zoeken…
Xsara Coupe
Jij voelt idd schokjes die een ander niet (direct) voelt…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Net geinformeerd bij de automaterialenzaak een daar kost een set van Bougicord 43 euro. Het is 100% zeker dat de kabels van de dealer ook van Bougicord zijn? Verschil is in prijs dan namelijk ruim 40 euro!!
Verschil in heel veel gevallen? Dealer heeft een hogere winstmarge op onderdelen. Die marge wordt (meestal/altijd?) centraal bepaald.
Bougie bij de Brezan van NGK = 2,-
Diezelfde bougie van NGK maar dan met een “willekeurig merk” erop gedrukt = 4,-