norev en Ds
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 04 mei 2005 02:09 PM

eindelijk een mooie DS pallas 1: 43 (van Norev)
net….... uitgebracht
 

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Jelle
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34
Geregistreerd: 03-01-2005

Gepost: 04 mei 2005 02:35 PM
  [ # 1 ]

met meedraaiende koplampen?

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 04 mei 2005 11:24 PM
  [ # 2 ]

Re: norev en Ds

citroen23 schreef:

eindelijk een mooie DS pallas 1: 43 (van Norev)
net….... uitgebracht
 

Hoezo “net uit” ?  Ik heb mijn exemplaar al twee maanden geleden gekocht, voor € 28,10

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 04 mei 2005 11:29 PM
  [ # 3 ]

Er bestond in mijn herinnering toch ook een DS 23 Pallas ?

Wat was eigenlijk het verschil tussen de 21 en 23 ?

Motor inhoud ?

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 04 mei 2005 11:36 PM
  [ # 4 ]
Bram schreef:

Er bestond in mijn herinnering toch ook een DS 23 Pallas ?

Wat was eigenlijk het verschil tussen de 21 en 23 ?

Motor inhoud ?

Ja, de 23 was de opvolger van de 21 (zijn niet parallel geleverd). En de 23 was als enige DS met een Borg Warner volautomaat leverbaar.
Voor velen was de 23 Pallas IE de ultieme DS.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168
Geregistreerd: 28-03-2005

Gepost: 05 mei 2005 12:01 AM
  [ # 5 ]
Bassman schreef:
Bram schreef:

Er bestond in mijn herinnering toch ook een DS 23 Pallas ?

Wat was eigenlijk het verschil tussen de 21 en 23 ?

Motor inhoud ?

Ja, de 23 was de opvolger van de 21 (zijn niet parallel geleverd). En de 23 was als enige DS met een Borg Warner volautomaat leverbaar.
Voor velen was de 23 Pallas IE de ultieme DS.

In de beschrijving op Modelcarworld worden de 21 en 23 door elkaar gehaald. Het Norev-model is de 23 Pallas (ref. 157050), Norev heeft helemaal geen 21 Pallas in zijn miniaturengamma.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 05 mei 2005 11:31 PM
  [ # 6 ]

Tsja, wat moet ik hiermee

  Voor velen was de 23 Pallas IE de ultieme DS.

Ik heb er toevallig “per ongeluk” eentje…...
Ultiem Confused
De problemen(sorry, uitdagingen) zijn inderdaad ultiem Surprisedops:

De leren bekleding, half-automaat, en dikke tapijt, de injectie ach, daar kun je volgens mij heel goed zonder….....
Maar zolang de dame het goed doet, zul je mij niet horen klagen Cool

Echter, misschien had ik van een Dsuper 5 wel net zoveel plezier gehad.. dat kun je nooit van tevoren zeggen…..

Omdat ik een 23ieH heb, loont het naar mijn idee wel de meoite om deze dame zo lang mogelijk op de weg te houden, juist vanwege de eigenaardigheden… Shocked

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 06 mei 2005 12:35 PM
  [ # 7 ]

Dat kan inderdaad ook, ja Confused
Nadat de 23 Pallas IE van een goede vriend van mij ooit in een vuurzee op de Duitse Autobahn zijn einde vond (storing in het injectiesysteem Shocked ) heb ik me heilig voorgenomen nooit een DS injectie te gaan rijden. En ik ben 10 jaar heel gelukkig geweest met mijn “gewone” DSpécial.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
gctwnl
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 245
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 25 juli 2010 10:00 PM
  [ # 8 ]
Bassman schreef:
Bram schreef:

Er bestond in mijn herinnering toch ook een DS 23 Pallas ?

Wat was eigenlijk het verschil tussen de 21 en 23 ?

Motor inhoud ?

Ja, de 23 was de opvolger van de 21 (zijn niet parallel geleverd). En de 23 was als enige DS met een Borg Warner volautomaat leverbaar.
Voor velen was de 23 Pallas IE de ultieme DS.

De Borg Warner was al leverbaar op de DS21 (sterker nog, ik rijd er een). Voor de DS23 werden de cylinders nog wat groter. Dat gaf een beetje extra vermogen, maar ook meer warmteproblemen omdat er eigenlijk niet meer genoeg koeling was om de warmte af te voeren.

De ultieme motor blijft toch de 21IE (DX3), denk ik.

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 26 juli 2010 01:03 AM
  [ # 9 ]
gctwnl schreef:

Voor de DS23 werden de cylinders nog wat groter. Dat gaf een beetje extra vermogen, maar ook meer warmteproblemen omdat er eigenlijk niet meer genoeg koeling was om de warmte af te voeren.

Dat is later opgelost met de 3 rijen radiateur. De 23 loopt misschien iets rauwer, maar ook harder en qua levensduur is er geen verschil. Maar ieder houdt van zijn eigen DS. Dat is het mooie: of je nu rustig geniet in zo’n oude langeslag of dat je de linkerbaan opschudt met een snelle injectie, je rijdt zoals het ooit door de maker bedoeld is.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook