




Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Wat zijn de verschillen?
Kan een MR 829 A5 ook worden geplaatst in een auto met een MP 829 A500 motor.
Jan
Er bestaat enkel een 829A500 motor, dus waarschijnlijk zijn het dezelfde.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Er zijn wel degelijk verschillende types, ze staan vermeld in elk werkplaatshandboek.
Ik kan helaas nergens vinden waar MR of MP voor staat, misschien heeft het wel met bv de versnellingsbak te maken en zijn de blokken wel hetzelfde of in te bouwen.
Dat wil ik dus graag weten.
Jan
guzziman schreef:Er zijn wel degelijk verschillende types, ze staan vermeld in elk werkplaatshandboek.
Wat ik bedoelde, van de 829 serie is er AFAIK enkel de 829A500, echter als ik wat rondzoek dan zie ik zowel 829A5 als 829A500. De benaming staat denk ik gewoon voor dezelfde motor.
guzziman schreef:
Ik kan helaas nergens vinden waar MR of MP voor staat, misschien heeft het wel met bv de versnellingsbak te maken en zijn de blokken wel hetzelfde of in te bouwen.
MR en MP staat voor de chassisreeks/type. MAMR is een chassisnummer van een 20 Break en MAMP is een chassisnummer van een 20 Berline.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Met die verklaring kan ik wel leven.
Alleen waarom de ene 5 en de ander 500 is weten we dus allebei nog niet.
Wie weet is er nog iemand anders die het antwoord weet.
Jij in ieder geval bedankt voor je reactie.
Jan
Omdat het frans is denk ik en dan ligt het aan wie je het vraagt. Maar mbt de initiele vraag, de motor zou zonder problemen overgezet moeten kunnen worden.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Motoren kunnen wel uitgewisseld worden, geen probleem!
Er zijn door de tijd wel een aantal aanpassingen geweest. In het prille begin is de stroomverdeler verhuisd van ergens midden op het blok naar de zijkant (nokkenas)
Tevens hebben de eerste type’s een tandriem met vierkante tanden, en latere type’s een tandriem met ronde tanden.
Tevens is de carbu gewijzigd en zit er bij de latere type’s een egel (voorverwarming in het inlaatspruitstuk)
Ik meen me te herinneren dat de timing van de nokkenas en/of de compressie ook iets gewijzigd is, maar dat weet ik zo niet uit m’n hoofd
Typenummers zijn inderdaad anders, maar hebben geen invloed voor het overbouwen.
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?