Recentelijk bleek het matje in de kofferruimte volledig doorweekt. Ik weet dat de onderkant van de achterklep een zwakke plek is, maar ik vroeg me af waar dat water vandaan komt en wat er eventueel aan te doen is.
De zijkanten zijn droog dus het komt niet van de zijruiten.
Alle tips welkom!
Marko
onderzijde achterruit: de sponning daar wil ook wel eens ten prooi vallen aan roestkevers…..
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Of de kit waarmee de ruit vastzit (zat) is los. Maar goed, ook dan volgt de roest aan de sponning na verloop van tijd vanzelf…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ook de achterste zijruiten willen wel eens los komen…
Of hier waar de bumper normaliter zit:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Of aan de bovenkant van de achterruit…
Achterruitjes aan de zijkant zouden voordat ik ‘m kocht opnieuw zijn gekit dus dat zou het niet mogen zijn.
Lijkt me de achterruit dan.
Kan je daar zelf wat aan doen?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Die zit ook gekit…
Verder kan het dus zijn, dat het metaal rondom de achterruit is weggerot. Haal eerst die strips eens even weg. Die zitten met schroeven vast, dus tot zover zou het geen probleem mogen zijn. Daarna kan je verder zien wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Daar heb ik ook eens enorm naar gezocht ik had achteraf 4 lekkages dacht elke keer het gevonden te hebben.
-Had schuifdak, een van de afvoer slangen in de c stijl zat niet goed.
-De genoemde achterruit is gelijmt, maar die laat los, loopt het water zo naar binnen.
-de plasticsteuntjes waar je de chrome strips rond de achterruit op vast zet, een daarvan zat niet goed gemonteerd niet te zien door alle kit, maar lekte echt fors.
-Het regegootje wat links en rechts van het dak zit, was bij mij helemaal aan de achterkant niet goed dicht het water liep over de chrome strip helemaal naar benden en liep daar naar binnen. Afgekit en klaar.
Toen ik dit gefixed had was het droog!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
als al het bovenstaande het niet is, weet ik nog een wel een plek.
neem de kappen van je wielkasten eens uit de kofferbak.
grote kans dat je daar de oorzaak gaat vinden.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Daar KAN een gat zitten of 2 of 3…....
CX GTi Turbo 2 - All Black