Forummers ,
Iedereen hier op het forum weet dat onze voitures zijn voorzien van een kleurcode, of het nu CX , XM of welke Citroën ook is.
Nu is de kleurcode van mijn CX Prestige AC 082 en luistert naar de naam Gris Largentiere . Ook heb ik begrepen dat sommige onder ons dit rookgrijs metallic noemen .
Nu had ik een Motip spuitbus op kleur laten maken echter de kleur is te zilver naar mijn idee zullen we maar zeggen ( geen rookkleur zilver ) .
Er zou een kleur AC 082 R bestaan is dit de nieuwe kleurcode die destijds bekent was als AC 082 ?
Ook zijn er ICI codes . De nu volgende ICI codes zouden gelijk zijn aan AC 082.
Het zijn 8163 M , 8164 M , 9274 B en 9534 B .
Benaderen deze kleurcoedes meer de originele kleur?
Met welke codes kan de spuiter beter uit de voeten?
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb ooit eens een Motip busje Vert Papyrus (AC 536) laten mengen om wat bij te spuiten. Het leek er in de verste verte niet op. Ik rommel niet meer met die troep, gelukkig heb ik nog een restant van de spuiter.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als je nog een auto in originele lak wilt bijwerken is het raadzaam de kleur te laten maken naar een staal van de auto. Het is bijvoorbeeld eenvoudig het klepje voor je benzinetank te demonteren en die naar een verfmenger mee te nemen. Dan wordt de kleur naar die kleur samengesteld en heb je meteen de afwijking van jaren zon en weer en wind meegenomen.
Dit is slechts een tip.

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
altijd laten matchen met de auto (a la garagestmarien) !
voor vakwerk een vakman zoeken, tenzij je ‘t zelf kan.
ik heb een EYY - gris meteor.
zou gespoten worden, dan helemaal, kon toen kiezen uit 8 a 10 nuances EYY…... van lichter naar donkerder EYY.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
hm,
ik kon een verfstift in Bleu Memphis (EMQmR) nog gewoon bij de Citroën-dealer bestellen.
‘t Was wel even zoeken, maar wel de originele (= af fabriek bedoelde, zonder weer-effect) kleur.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250