Tellerkabel stuk?
Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 12 september 2008 06:01 AM

Gisteren hield de snelheidsmeter en de beide km-tellers het voor gezien en ik reed 120km terwijl de teller aangaf 0!
De navigatie die verbonden is met een door mij gemonteerde pulsgever tussen de onderste en bovenste kabel, bleek gewoon door te werken en we kwamen aan op de ingestelde plaats van bestemming.Wil dit zeggen dat de Onderste binnenkabel WEL werkt en de Bovenste kabel kapot is?Wat kost zo’n binnenkabeltje?Bedankt?

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 12 september 2008 04:19 PM
  [ # 1 ]

Die conclusie kan je niet zomaar trekken uit het feit dat je navigatie het nog wel doet. Ik weet niet welk navigatiesysteem je gebruikt en hoe die precies werkt, maar waarschijnlijk gebruikt je navigatie gewoon GPS-satellieten, met als extra sensor de pulsgever om je navigatie

1. nauwkeuriger te maken, en
2. te laten doorwerken in tunnels e.d.

1: Het nauwkeuriger maken is feitelijk sinds 2000 niet meer nodig, omdat de bewust aangebrachte fout in het GPS-signaal toen verwijderd werd. Daardoor werd het opeens mogelijk mobiele systemen zoals de TomTom te maken, de inbouw en koppeling aan snelheidsmeter van de auto was niet meer nodig!

2: Bij gebrek aan GPS-signaal gaat je systeem gewoon aan de hand van je snelheid en gereden tijd uitrekenen hoever je hebt gereden, gewoon doorrekenen waar je bent dus.

Hoe je wel moet controleren wat er kapot is aan je teller dan wel kabels weet ik niet, sorry.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 september 2008 04:39 PM
  [ # 2 ]

Ga gewoon even kijken, het is allemaal redelijk simpel. Ik heb hier een beknopte how-to geschreven.

Voor dat je werkelijk gaat schroeven, kun je de kabel natuurlijk even uitelkaar halen en aan de binnenkabel gaan voelen. Als je aan het deel dat naar de teller gaat, gaat draaien, zal de meter bij een kleine beweging aan gaan uitslaan.

Profiel  

Regino
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 359

- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Gepost: 24 september 2008 05:08 AM
  [ # 3 ]
patje74 schreef:

Ga gewoon even kijken, het is allemaal redelijk simpel. Ik heb hier een beknopte how-to geschreven.

Voor dat je werkelijk gaat schroeven, kun je de kabel natuurlijk even uitelkaar halen en aan de binnenkabel gaan voelen. Als je aan het deel dat naar de teller gaat, gaat draaien, zal de meter bij een kleine beweging aan gaan uitslaan.

Probleem opgelost:tellerkabel net achter klokkenunit gebroken,dus ander kabeltje gehaald en erin gezet,maar nu het aansluiten nog,pff metje vingers erg moeilijk maar met punttang+pincet toch vastgezet en teller loopt weer als vanouds. Razz

C5 break ph1.  2004. Zilver. Orga:09599.  Color:EZRC.

v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook