1 van de 2
 1 2 Volgende > 

chassis demonteren
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 23 september 2008 03:52 PM

hallo,

ik heb net een nieuwe limousine gekocht Cool

best een redelijk ding, maar natuurlijk wel wat te doen.
grrotste probleem is een gat in de bodem tussen de linker voor en achterstoel.
ik kan er van boven wel bij maar van onder niet.
als ik het mooi wil doen (en ik denk dat de auto het nog wel waard is) dan moet de koets van het chassis af.

iemand een idee hoeveel werk dat is?
kan bijvoorbeeld de motor+ bak blijven zitten?

alvast bedankt

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 23 september 2008 03:56 PM
  [ # 1 ]

Dat kan allemaal blijven zitten, je moet de uitlaat los maken en alle kabels/bekabeling die van interieur naar motorruimte loopt losmaken, maar ik neem aan dat je het interieur er dan toch uit hebt liggen.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 september 2008 04:01 PM
  [ # 2 ]

Moet de handrem niet ook los? Ik weet niet hoe dat zit bij een serie 2 eigenlijk.

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 september 2008 04:21 PM
  [ # 3 ]
T(h)ijs schreef:

Dat kan allemaal blijven zitten, je moet de uitlaat los maken en alle kabels/bekabeling die van interieur naar motorruimte loopt losmaken, maar ik neem aan dat je het interieur er dan toch uit hebt liggen.

Dus ook de handrem Wink

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 september 2008 04:33 PM
  [ # 4 ]

dat klinkt niet verkeerd Razz

moet dus in een dag wel te doen zijn lijkt me.

wat voor gewicht moet ik aan denken voor de koets?
is dat bijvoorbeeld met 4 mensen te tillen of kan ik beter de koets ophangen aan de kolommen van de brug, en dan de rest laten zakken?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 september 2008 04:43 PM
  [ # 5 ]

Evan heeft dat zo gedaan:

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 september 2008 04:50 PM
  [ # 6 ]

Dat is te doen , is wel een behoorlijke klus en je moet zeker opletten als je motor en bak laat zitten dat je heel het subframe voldoende ondersteund , anders buigt het gewoon door van het gewicht van de voorbouw .

het is je koets die de stevigheid van de verbinding tussen voor en achter bepaald , niet die twee dunne balkjes .

Ik betwijfel of dit voor een gat in de bodem niet een overdreven grote klus is .

Kan je dan niet beter vanbinnenuit werken ?

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten

Gepost: 23 september 2008 04:56 PM
  [ # 7 ]

@wendela; inderdaad een slimme oplossing. er zijn dus toch redenen om een twee kolomsbrug te kiezen. ik heb een 4 koloms Crying or Very sad

@walter; er zit allemaal kwijl in mn toetsenbord, en dat is jouw schuld Shocked , wat een waanzinnig mooie werkplaats zeg.
maar dank je voor de ondersteunings tips.
super!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2008 05:38 PM
  [ # 8 ]

Loshalen is, als je het eerder gedaan hebt, ongeveer een dag werk denk ik. Als de motor er in blijft zitten is van het subframe lichten wel lastig zonder iets te beschadigen. Allemaal wel te doen.

Je kan ook gewoon een longeuron er tussenuit halen. Alle klinknagels losslijpen, longeuron er uit en later terugplaatsen met bouten met hoge treksterkte… schijnt te kunnen maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 23 september 2008 06:04 PM
  [ # 9 ]
erikkuiper schreef:

@wendela; inderdaad een slimme oplossing. er zijn dus toch redenen om een twee kolomsbrug te kiezen. ik heb een 4 koloms Crying or Very sad

@walter; er zit allemaal kwijl in mn toetsenbord, en dat is jouw schuld Shocked , wat een waanzinnig mooie werkplaats zeg.
maar dank je voor de ondersteunings tips.
super!

Tot mijn ZEEEEER grote spijt is dat NIET mijn werkplaats very sad , foto is genomen bij Van Gompel in Eindhoven vorig jaar .

Ik moet het stellen met de klinkers voor mijn garagebox en hopen dat het niet regend Laughing

Middenbalken vervangen heb ik inderdaad bij de vleet gedaan , klinknagels uitboren , nieuwe balk monteren , opboren naar 8mm en met boutjes en moeren met een flenskop terug monteren .

Volgens mij hangt de uitlaat volledig aan het subframe .

Walter

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 23 september 2008 09:27 PM
  [ # 10 ]
wbogaerts schreef:

Dat is te doen , is wel een behoorlijke klus en je moet zeker opletten als je motor en bak laat zitten dat je heel het subframe voldoende ondersteund , anders buigt het gewoon door van het gewicht van de voorbouw .

In de praktijk blijkt 1 steuntje onder de voorkant van je voorsubframe genoeg te zijn…. Smile

Anders zijn je langsliggers gewoon ook al slecht als dat niet voldoende is…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

bleudelta
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

- CX 2200 super c-matic
- CX 2400 IE Prestige Automatic RHD
Gepost: 24 september 2008 01:20 AM
  [ # 11 ]

Shocked Even recapitulee-overflakkee voor de leken onder ons (ik dus): het is dus mogelijk complete longerons te vervangen? Ik heb me door diverse ‘cx-experts’ laten vertellen dat rotte longerons doodsoorzaak nummer 1 zijn onder CX-en, en dat repareren van rotte delen vaak onmogelijk is, ook al omdat het nauwelijks mogelijk zou zijn de geometrie van de wagen te bewaren. Maar dat lijkt dus wel mee te vallen? Vertel meer!

‘k heb groene vingers!! En sinds kort ook rooie.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 september 2008 12:26 PM
  [ # 12 ]

Nouja, ik heb het nog nooit gedaan maar weet dat het kan. En die geometrie…. gewoon meten lijkt mij. De afstanden tussen voor en achterwielen moeten gelijk zijn.

Willem weet hier nog wel wat voorbeelden aan te halen van mensen die gewoon zonder longeurons rondreden, twintig jaar geleden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten

Gepost: 24 september 2008 12:27 PM
  [ # 13 ]

Bij de verhalen die ik heb gehoord van garagisten ging de CX dan gewoon in een richtbank.

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 24 september 2008 02:11 PM
  [ # 14 ]
bleudelta schreef:

Shocked Even recapitulee-overflakkee voor de leken onder ons (ik dus): het is dus mogelijk complete longerons te vervangen? Ik heb me door diverse ‘cx-experts’ laten vertellen dat rotte longerons doodsoorzaak nummer 1 zijn onder CX-en, en dat repareren van rotte delen vaak onmogelijk is, ook al omdat het nauwelijks mogelijk zou zijn de geometrie van de wagen te bewaren. Maar dat lijkt dus wel mee te vallen? Vertel meer!

Als de voor of achterbrug rot is kan ik volgen , maar de middenbalken vervangen je op enkele uurtjes .

Als je niet de voor en achterbrug losmaakt van de koets kan er niks bewegen , dat je dan moet uitlijnen zijn indianenverhalen .

heb in mijn Citroengaragetijd makkelijk 50 balken vervangen , we hadden gewoon een set op stock staan .

Walter

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten

Gepost: 24 september 2008 02:43 PM
  [ # 15 ]

moet wel een mooie tijd geweest zijn als je dat soort delen gewoon kon bestellen.
het wordt echt moeilijk ondertussen om aan onderdelen te komen.
ben al blij dat filters nog te krijgen zijn.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook