1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX remmen grijpen laat aan
easy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 12-09-2007

Gepost: 23 september 2008 05:32 PM

Ik ben bezig met een CX ambulance diesel uit 1979 waar ik zojuist mee heb proefgereden en het viel me op dat je eerst een sekonde op het rempedaal moet trappen voordat hij remt, daarna remt hij sneller, maar pedaal intrappen betekent dus niet meteen remmen. Hij remt wel voldoende verder.
De auto heeft wel een half jaar stilgestaan inmiddels en daarvoor ook al een paar jaar voordat hij uit Franrijk kwam.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 september 2008 05:34 PM
  [ # 1 ]

Re: CX remmen grijpen laat aan

Ontluchten.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2008 05:34 PM
  [ # 2 ]

Remmen moeten vermoedelijk ontlucht worden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
easy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 12-09-2007

Gepost: 23 september 2008 06:04 PM
  [ # 3 ]

Bedankt, weet iemand hoe dat gaat? Ik ga ook maar eens op zoek naar een werkplaatshandboek.
Wink

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 23 september 2008 06:27 PM
  [ # 4 ]

remmen ontluchten is simpel bij een cx, het makkelijkste met zn tweeen.

1 zorg dat er voldoende lhm in je tankje zit.

2 wielen eraf (misschien niet nodig maar wel makkelijker)

3 motor aan + iemand die op de rem trapt.

4 nippels opendraaien met een slangetje erop tot je geen bubbels meer ziet (een beetje teveel is niet erg te weinig wel).

n.b. je hoeft dus niet te “pompen”

het is trouwens wel aan te bevelen alle lhm te vervangen door nieuwe, bij een auto die lang stil heeft gestaan.
of nog beter eerst door spoel olie.

succes erik

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 september 2008 06:51 PM
  [ # 5 ]

en bij de achterremmen moet ie ook in z’n hoogste stand staan of moet er in ieder geval druk op de draagarm staan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 23 september 2008 09:57 PM
  [ # 6 ]
sans-pareil schreef:

en bij de achterremmen moet ie ook in z’n hoogste stand staan of moet er in ieder geval druk op de draagarm staan.

Waarom moet dat? (leer ik ook weer wat)

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 september 2008 10:07 PM
  [ # 7 ]

Remwerking achter is lastafhankelijk. Dit wordt geregeld door de achterremmen te laten werken op de druk in de achtervering. Als de auto niet op de wielen of geforceerd in de hoogste stand staat, heerst er geen druk in de achtervering. Dan zullen de achterremmen ook niet werken en valt er ook niks te ontluchten.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1289
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 24 september 2008 12:36 AM
  [ # 8 ]
mpostma schreef:

Remwerking achter is lastafhankelijk. Dit wordt geregeld door de achterremmen te laten werken op de druk in de achtervering. Als de auto niet op de wielen of geforceerd in de hoogste stand staat, heerst er geen druk in de achtervering. Dan zullen de achterremmen ook niet werken en valt er ook niks te ontluchten.

Hoe hoger de druk die nodig is om zijn kont op te tillen cq omhoog te houden, hoe groter de remdruk dus?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 24 september 2008 12:22 PM
  [ # 9 ]

Ja klopt precies. Daarom werkt de hoogste stand ook, dan staat er maximale druk in de achtervering, of de wielen nou op de grond staan of niet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 24 september 2008 04:07 PM
  [ # 10 ]

Heb zoiets gehad met een ID jaren geleden. Dat duurde geen seconde maar soms wel 3 seconden. Twisted Evil voordat de remmen aan wilden grijpen.

Bleek de hoofdremcilinder te zijn, kapot dus!  Rolling Eyes

Was wel spannend om met deze auto door hartje amsterdam te rijden. Wink

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
easy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 12-09-2007

Gepost: 24 september 2008 06:35 PM
  [ # 11 ]

Ik heb hem vanmiddag ontlucht, er kwam veel lucht en wat donkergroene LHM uit, net zolang doorgegaan tot de LHM lichtgroen was. Hij remt nu weer goed en hij lijkt soepeler te veren. Kun je via de remmen het hele systeem ontluchten of zijn er meerdere punten?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 september 2008 06:57 PM
  [ # 12 ]

Weet niet precies voor een CX.

Wellicht zit er nog een ontluchtnippel op de remservo. Diravi geen idee of het zelfontluchtend is. De veringscircuits en het hoofdcircuit zijn wel zelfontluchtend.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 24 september 2008 07:20 PM
  [ # 13 ]
mpostma schreef:

Weet niet precies voor een CX.

Wellicht zit er nog een ontluchtnippel op de remservo. Diravi geen idee of het zelfontluchtend is. De veringscircuits en het hoofdcircuit zijn wel zelfontluchtend.

Bijna goed: drukregelaar.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 24 september 2008 07:29 PM
  [ # 14 ]
CX-power schreef:

Bijna goed: drukregelaar.

Rolling Eyes

Op de drukregelaar zit een ontlastbout, dat noem ik geen ontluchtnippel.

Ik dacht aan de BX waar de oudere remservo’s wel een ontluchtnippel hebben en de nieuwe niet.

Profiel  
 
CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 665
Geregistreerd: 10-06-2005

Gepost: 25 september 2008 04:08 AM
  [ # 15 ]

Jah, heb je gelijk in. Maar remservo weet ik niet, volgens mij niet.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook