Onlangs was er nog iemand die opgetogen verhaalde over de XM van 1999 die hij heeft gekocht voor bijna 16.000 euro. Prachtige auto hoor, maar het is een pak geld wat ik niet dagelijks in de achterzak meezeul.
Nou kom ik een TCT tegen van 1994 voor 3950 euro, precies dezelfde als ik heb, zelfde kleur, zelfde bekledin: http://www.delest.nl/indexnew.html?main=/html/voorraadlijst.html
Net nog een beurt gehad voor 800 euro waarbij een nieuwe distributiesnaar werd gemonteerd. Welnu, mij mij zit er ook een nieuwe in en ik heb alles wat er maar aan mankeerde verholpen en vervangen. Splinternieuwe accu, bollen, vooras en nog veel meer en mevrouw rijdt als een nieuwe, daar niet van.
Maar ik krijg als beste bod 900 euro en het zal me niet verbazen als die TCT van 3950 binnen no time is verkocht.
Ik begrijp daar dus ongeveer niks meer van, er is geen auto waarvan de prijzen zo fluctueren als de XM lijkt wel.

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
kijk maar eens naar de CX
Niet zo ‘erg’ als de XM, maar komt een heel eind. Je koopt een rijdende CX vanaf een euro of 500, maar je kan er ook 10K+ aan uitgeven. Het verschil tussen de dure en de goedkope CX is soms ver te zoeken…
Het verstandigst is om het bij de BX te houden, die zijn (bijna) allemaal goedkoop en rijden ook nog eens lekker al is het uiteraard niet te vergelijken met een CX of XM
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Schijnbaar wekt een (veel te) hoge prijs de indruk dat je een uitstekende auto krijgt…
Heb een jaar of 4 geleden zelf een XM 2.5 TD gekocht voor maarliefst € 8000,-. Met die auto heb ik best wel onkosten gehad, in verhouding niets minder dan met de XM’s die, in verhouding tot eerder genoemde prijs, een schijntje kostten.
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Wat zijn die ouwe BX-en nog duur zeg!
Han die TCT bij De l’Est staat er al heel lang… Volgens mij wel een jaar… Vind 3950 ook wel veel.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
ambijajance schreef:25trd schreef:kijk maar eens naar de CX
![]()
...................Het verstandigst is om het bij de BX te houden, die zijn (bijna) allemaal goedkoop en rijden ook nog eens lekker al is het uiteraard niet te vergelijken met een CX of XM
Juist….(maar rijdt ongetwijfeld best lekker)
Topsnelheid : 0 km/u
XMTurboCT schreef:Han die TCT bij De l’Est staat er al heel lang… Volgens mij wel een jaar… Vind 3950 ook wel veel.
Groet, Arjan
Okay, maar de XM waar we het vorige week over hadden is bijna 10 jaar oud en werd toch verkocht voor 16 mille op 50 euro na. Ik wil geen discussie over gaan voeren, maar er zijn toch mensen bereid om een dergelijk bedrag neer te leggen voor een mooie XM.
Ik heb eens een mooie witte XM kunnen kopen van 1991 voor 150 euro en een automaat van 1992 voor 350 euro. De verschillen zijn dus op zijn zachtst gezegd ‘significant’.
Maar ook hier zal zoals meestal wel het gezegde gelden: een goedkope is meestal te duur en een dure is meestal te goedkoop. (van het Jaguar forum)
Ze zijn wel wijs op het Jagforum… Ik heb twee XM’s gekocht voor max 500, een V6 Ambiance uit 90. Een ruim jaar mee gereden en weinig onderhoud. Gaat er nu wel uit. En een V6 VSX uit 96. Na een paar maanden weer doorverkocht. Er staat op MP nu een V6 te koop voor 350 Euro…
Citroën XM turbo ct
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Je huidige v6 was ook niet de duurste in verhouding, en iig een goed verleden…
Een goeie xm HOEFT niet duur te zijn, een goedkope KAN wel heel duur uitkomen!!
Xsara Coupe
XMTurboCT schreef:Er staat op MP nu een V6 te koop voor 350 Euro…
Ik ziet ‘m niet…
Citroënloos
het heeft ook te maken met presentatie en locatie…
Een xm in het midden van het land word vaker bekeken dan een xm in het uiterste noorden of zuiden. Dat scheelt. Je gaat gewoon niet ff op de gok kijken. Iig niet iedereen.
Dan is het nog een kwestie van presentatie. Gert de jong, de 16k xm verkoper, heeft een zeer goede reputatie in het wat oudere troenen segment. Die reputatie zet hij niet op het spel voor een bagger bak.
Daarna is er ook nog een tussen de oren geval. Als de prijsje hoog is dan moet het idd wel een goede zijn.
Kijk maar in de uitverkoop. De schoenen die normaal 100 euro kosten worden opeens “afgeprijst” van 199 voor 125 en dan vliegen ze de deur uit….
Daarna is er ook nog een tussen de oren geval. Als de prijsje hoog is dan moet het idd wel een goede zijn.
Als je zo’n idiote prijs betaalt, zul je ook altijd volhouden dat ‘t een geweldige auto is, om niet het idee te krijgen dat je bent afgezet.
Die V6 was er snel van af! Was ook wel een koopje…
@Marco. Klopt was ook niet duur, alleen wel 3 keer zo duur als eerdere aankopen… Maar nog steeds blij mee!
Citroën XM turbo ct
Ik zie die V6 van 350 euro ook nergens. Ik kom wel deze Jaguar tegen bij een handelaar die regelmatig mooie auto’s heeft. 90.000 km gelopen en in een prachtige staat, bouwjaar 1981 dus belastingvrij en voor een prijs van 8950 euro. Kijk maar eens naar de foto’s van bijvoorbeeld onder de motorkap, dat zegt veel. Ik zou hem zo willen halen, is een unieke auto denk ik, zul je zelden zo tegenkomen. Jaguars rotten letterlijk onder je reet vandaan en een gave is bijna niet meer te vinden of hij is gerestaureerd en dat kost op zijn minst 15.000 euro als het weinig werk is en meer dan een ton als het veel werk is.
Uiteraard kom ik op dit forum geen Jaguars promoten, maar het is alleen maar een voorbeeld van hoe het kan verkeren. Als de man deze auto aanbiedt voor 32.500 euro staat hij niet eens voor schut. En jaguar is vergeleken met een XM zo simpel als een bakfiets.