Totaal aantal Berichten: 3004
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Smultie schreef:ambijajance schreef:25trd schreef:kijk maar eens naar de CX
![]()
...................Het verstandigst is om het bij de BX te houden, die zijn (bijna) allemaal goedkoop en rijden ook nog eens lekker al is het uiteraard niet te vergelijken met een CX of XM
Juist….(maar rijdt ongetwijfeld best lekker)
Topsnelheid : 0 km/u
Valt wel mee hoor, ik heb er zelluf een gehad…....BX Chic, lekkere uitvoering, maar deze is dus zeker niet lekker goedkoop

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het is en blijft een kwestie van geluk.
Kocht mijn eerste XM Turbodiesel bij Citroville in Borculo. Een SX met airco en mooie velgen voor 2500 euro. Had iets van 250K gelopen. Niet supergoedkoop, maar wel superservice na wat kleine technische problemen. Allin gewoon heel weinig kosten mee gehad.
Ik kocht een Xantia Activa V6 met ruim 250K op de teller voor weinig. Toeval dat ik de auto kende (vorige eigenaar chef werkplaats Citroen dealer..). Een vriend van mij rijdt er al 3 jaar met heel veel plezier in !
Omgekeerd ook leeggelopen op een V6 24v die ik voor 500 euro kocht…
Domme vragen bestaan niet.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
XMTurboCT schreef:Han die TCT bij De l’Est staat er al heel lang… Volgens mij wel een jaar… Vind 3950 ook wel veel.
Groet, Arjan
Die wagen staat al minstens 4 jaar te koop…....
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Dan gaat de tijd snel….
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Wel mooi hoor die Xantia wieldoppen op een XM…
Gister keek ik nog naar de advertentie van die XM voor 350 euro, en vandaag is ie alweer weg! Er zat wel een mankementje aan, namelijk een defect aan het startslot.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Willem schreef:XMTurboCT schreef:Han die TCT bij De l’Est staat er al heel lang… Volgens mij wel een jaar… Vind 3950 ook wel veel.
Groet, ArjanDie wagen staat al minstens 4 jaar te koop…....
Dan is ie bijna weer aan een nieuwe snaar toe.
Harm schreef:Daarna is er ook nog een tussen de oren geval. Als de prijsje hoog is dan moet het idd wel een goede zijn.
Als je zo’n idiote prijs betaalt, zul je ook altijd volhouden dat ‘t een geweldige auto is, om niet het idee te krijgen dat je bent afgezet.
Ervaring?
Een week of vier een TCT gekocht van augustus 2000 met 275k op de teller. Loopt als een speer en op een storing in de airco na geen problemen. De Prijs? 3500,- Echte Euries. Gewoon een top auto en prijs.
Henk
Prijs is zoals nu ook weer blijkt misschien wel heb meest bediscussieerd van een XM De oude volkswijsheid die ook hier opgeld maakt is nog altijd ‘alle waar is naar zijn geld’. Uiteraard zijn er naar beide kanten positieve en negatieve uitschieters. Ik het 1 2/2 jaar terug een 1994 TCT gekocht (180K KM) met automaat airco en nog wat leuke zaken, prijs? Geruild voor een 1997 Xantia TD break. Nog geen seconde spijt gehad en deze week de eerste reparatie (nu op 220K KM) een stuurkogel.
Mijn mening, beter wat meer betalen en lang probleemloos rijden dan goedkoop en een berg reparaties, per saldo zal de prijs over een bepaalde periode dan niet veel uitmaken, je rijdt wel plezieriger, en da’s ook wat waard
De vorig jaar maart inderdaad ook naar die TCT van delest gekeken, stond er toen ook al een poosje.
Tip: scharrel er voor weinig een lekkere luxe bak bij die bv technisch verrot is, bouw leer en al die andere leuke dingen over, verkoop een bak onderdelen via MP en je verlaagd je aanschafprijs terwijl je koets er veel leuker op wordt. Zelf een platte V6 erbij gehad en baadt nu in luxe met alles electrisch, leer, 2 sets lichtmetaal en een boel reserveonderdelen voor het geval dat. (aanschaf 400, voor 1500 aan onderdelen verkocht, als je dit ook nog eens van de aanschafprijs afhaalt reken je jezelf bijna rijk )
GrrtZ
Hans
Met de C5 Airscross is de score Mercedes vs Citroën nu 8-8
Maar je moet dan wel de ruimte hebben Hans en de tijd en de skill om het te kunnen doen. De XM is een buitengewoon gecompliceerde auto en zelfs de echte kenner zal een aantal verborgen gebreken heel moeilijk of niet kunnen vinden. Je kunt nou eenmaal niet naar de binnenkant van veel zaken kijken zonder de boel te demonteren.
En ik heb het al vaker gezegd, de kilometerstand zegt mij op zich niet zo veel, ik heb liever een auto met 2.5 ton op de teller die goed is onderhouden en met verstand van zaken is gereden, dan een ding met de helft van die afstand waar nooit wat aan is gedaan behalve het broodnodige en waar kleine stukjes mee is gejakkerd.
De ene chauffeur doet geen 60.000 km met een koppeling, de ander doet er bijna drie ton mee en dat ligt dus niet aan de koppeling. En zo zijn er zoveel zaken.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Han S schreef:De XM is een buitengewoon gecompliceerde auto.
......pfff, valt reuze mee
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002