hey,
mijn xm mist wat power. hij heeft nooit veel power gehad dus eigenlijk zoek ik een turbo diesel motor want ik heb nog ene gewone diesel, en das een slak natuurlijk. is het moeilijk om er een andere motor in te gooien?
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Lijkt me best moeilijk om er een andere motor in te gooien. Kan een dure zaak worden. Je kan hem wel laten chiptunen (als dat kan bij die motor).
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
daar vrees ik voor, lijkt me een redelijke mechnische zaak zonder electronica.
BX 1.6i ‘93 verkocht
XM 2.1 ‘91 verkocht
BMW 525 2.5D ‘00 verkocht
C5 2.2HDI FAP AUT ‘05 verkocht
Berlingo 1.6 HDI 75pk gekocht
BMW 525 2.5DA ‘06 gekocht
Een 2.1 D12 chiptunen? De enige chips zitten in de veercomputer bij dat ding… Een Turbo D12 moet vast wel in te bouwen zijn, maar is niet voor iedereen weggelegd
Is het niet handiger om de 2.1 te verkopen en een turbo terug te kopen?
Lijkt mij de beste optie.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het ombouwen van atmo naar turbo is een kolere klus. Ik ben er één keer aan begonnen, maar er zitten zoveel dingen anders aan een turbo ten opzichte van een atmo, dat je er een complete turboD als sloper bij moet kopen om het een beetje rendabel te kunnen klaar krijgen…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
2.1TD motor gratis in de aanbieding
haha! Dat is een onalledaagse aanbieiding he?
Ik heb een rijdende 2.1TD uit 1991 die ik aan mijn broer had gegeven in de hoop dat hij ‘m op de weg zou houden. Hij ziet daar echter vanaf: ADALS moeten, APK binnenkort, geen tijd en geld.
Je kunt nu dus gratis een rijdende 2.1TD krijgen. Distributie is 20K geleden gedaan en heeft 10K alle motorsteunenen NIEUW
Eraan vast zitten mooie alcantara electrische stoelen, prachtige blaupunkt radio (echt dure oude uit die tijd: afstandbediening, subwoofer, equalizer, CD speler), Xenon licht in compleet nieuwe koplampunits.
Wie komt ‘m halen?
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
beetje reclame hea Sweef, terwijl die 2.1 TD eigenlijk al voor Lucas is…
of toch niet?
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
ik had 2 jaar geleden ook een gewone 2100 diesel motor heb er een geriviseerde turbo diesel ingelegd de versnellingsbak ook moeten vervangen alsook de cardans en de knalpot compleet koppeling druklager en drukgroep moeten van een me5t versnellingsbak zyn ge moet ook het exspansievat en radiator vervangen op een week had ik alles kant en klaar let wel op het is een duur grapje maar voor en echte citrofiel kan dit geen bezwaar zyn wel zorgen dat het diesel pomp is zonder eletroniche regeling die zyn gemaakt in 1991 dus zonder computer
groetenjozef
break 2100 turbo diesel van 1994 volledige reviesie gehad motor versnellings bak volledige ophanging vernieuwd