Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Wat ik zelf doe is de 2 brandstofslangen bij de achterbank doorsnijden. Hierin gelijk een bout als plug proppen.
Auto kaal slopen, motor eruit ed ed.
Restant op zijn linker zij zetten en tank eronder weg schroeven. Door hem rechtop te houden gebeurd er niks met de inhoud.
Dan trechter op donor auto of jerrycan en dan maar via de vulopening leeg laten lopen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Wat een getob; Alcyone’s methode werkt.
Maar werk wel veilig, goed geaard en let op statische elektriciteit. Zo’n benzinepomp kan naar gelang de staat aardig spuiten.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Wat een getob; Alcyone’s methode werkt.
Maar werk wel veilig, goed geaard en let op statische elektriciteit. Zo’n benzinepomp kan naar gelang de staat aardig spuiten.
Idd. Mijn eigen ervaring is dat na het leegrijden van de tank (eigenlijk zelfde methode) er weinig benzine in de tank achterblijft. Zeker geen 10 liter zoals ik eerder las. Hooguit een halve liter en dat is nog wel te doen.
Mwah, er blijft nog best wel een aardige plens over hoor. Het is wel wijs de auto even links op te krikken, zodat alle benzine over de hobbel naar rechts stroomt. Zodra de pomp lucht aanzuigt laten zakken.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Mwah, er blijft nog best wel een aardige plens over hoor. Het is wel wijs de auto even links op te krikken, zodat alle benzine over de hobbel naar rechts stroomt. Zodra de pomp lucht aanzuigt laten zakken.
Hmm, ik moest toen een tank leeg hebben van een sloper. De benzinetank was gereserveerd door een BXNL lijstlid. Het ging trouwens om de witte YR-10-VY die nog jaren op steentjes heeft gestaan aan de Gasselterboerveen.
Ik heb toen gewoon onderweg naar de laatste rustplaats de tank leeggereden. Toen de motor begon te sputteren ben ik overgeschakeld op LPG. Meestal gaat dat trouwens andersom.
Was dat geen kleine 42 liter tank? Die heeft een iets andere vorm, misschien dat het daarom zo goed ging.
Met de aardig leeggereden 52 l tanks van de papierbak en Chinco’s break tilden we toch nog best wel een flinke plens brandstof onder de autoos weg.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Was dat geen kleine 42 liter tank? Die heeft een iets andere vorm, misschien dat het daarom zo goed ging.
Met de aardig leeggereden 52 l tanks van de papierbak en Chinco’s break tilden we toch nog best wel een flinke plens brandstof onder de autoos weg.
Nee, het was geen 44 liter tank. Een type 3 met 52 liter. Uiteraard wel zonder bumpertankje.
Na afgelopen week op de ouderwetse manier al een liter of 6 eruit te hebben gehaald, gisteren met behulp van de accu bij de pomp alsnog 13 liter weten te verwijderen…
Met de huidige benzineprijzen en het gemiddelde verbruik van de TZi automaat, is dat goed zaken doen?!
Pytrik & Wouter, bedankt voor de hulp (en gezellige snack! )!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )