













































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
petje af hoor!. De meesten beginnen niet eens aan een dergelijke actie bij een 16v.
Was dat nu een kostbare grap ? zuigertjes wissellen?
Het viel eigenlijk best mee (de klus dan) alleen de prijs van de zuigers viel me een beetje tegen Een kleine 600 euro en nog eens 75 euro voor het laten monteren van de drijfstangen aan de nieuwe zuigers. Maar de auto rijdt weer zalig, echt als nieuw!
huh? was dat zelf niet te doen ? zuigers op de drijfstangen ?
gompy58 schreef:huh? was dat zelf niet te doen ? zuigers op de drijfstangen ?
Jawel hoor, maar mijn acetyleen was op en je moet de drijfstangen toch aardig verhitten wil je de pistonpen er goed in krijgen..














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
600 euro voor een paar zuigers vind ik nog wel meevallen. 150 euro per stuk, tja, ‘t is geld, maar een zuiger voor een Ds kost dat ook, en voor een SM zelfs 350. Het laten monteren van de zuigers op de drijfstangen is voor 75 euro ook redelijk, al met al ben je daar toch snel dik een uur mee bezig.
Leuk dat je die klus hebt gedaan! Zo’n klus doet bijna niemand meer tegenwoordig. Wat betreft je eerdere opmerking over het tandwiel van die oliepomp: Het klopt dat die los kan draaien als de krukaspouly los ligt. Het tandwiel word namelijk geklemt tussen krukas-flens en krukas-pouly.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik denk dat de prijs ws de reden is dat zoiets wel voro een ds of sm gedaan zal worden , maar juist niet voor een eenvoudige xm 16v…
voor 600 koop je een blok met een xm erom heen





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, maar niet met nieuwe zuigers. Ik vind het een mooie actie.






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Ik vind het bemoedigend dat er mensen zijn die echt geld in de oudere XM’s investeren. Volgens mij is dat een teken dat er langzaamaan een grotere waardering komt voor deze wagen. Alleen op deze manier blijven er op langere termijn goede XM’s rondrijden
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
Diep respect! Ik ben zelf momenteel ook bezig met een flinke opknapbeurt van mn xm voorbereiden, het kost wat, maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen
Keep up the good work!!
Xsara Coupe
waterman771 schreef:600 euro voor een paar zuigers vind ik nog wel meevallen. 150 euro per stuk, tja, ‘t is geld, maar een zuiger voor een Ds kost dat ook, en voor een SM zelfs 350. Het laten monteren van de zuigers op de drijfstangen is voor 75 euro ook redelijk, al met al ben je daar toch snel dik een uur mee bezig.
Leuk dat je die klus hebt gedaan! Zo’n klus doet bijna niemand meer tegenwoordig. Wat betreft je eerdere opmerking over het tandwiel van die oliepomp: Het klopt dat die los kan draaien als de krukaspouly los ligt. Het tandwiel word namelijk geklemt tussen krukas-flens en krukas-pouly.
Okee, Ik kijk teveel naar mijn oude ID denk ik, waarvoor je een set zuigers plus cilinderbussen koopt voor 500 euro of minder
Dat van het tandwiel van de oliepomp was ik ook achter gekomen na verdere demontage. In ieder geval bedankt!
Anyway, ik weet wel dat het “slechts” een 16V is maar deze is wel zo goed als nieuw met 75000 km op de klok. Dat zie je overal aan, geen steenslag op de bumper/kap/voorruit. En ik vond het gewoon een leuke klus om te doen, ben erg tevreden met het resultaat
Ook nog even een set Etoiles gemonteerd
MVG Alex
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Chapeau voor deze reparatie!
En je dame is werkelijk beeldschoon! Die toiles staan erg goed. Wel jammer van het loodje op de velg. Daar gaan ze altijd corroderen. Ik heb plakloodjes laten aanbrengen aan de binnenkant van de velg..




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Prachtige auto! welke kleur is dit precies??? Het lijkt bijna Gris Dolmen?
Mijn dank voor de reacties idd is het jammer dat er loodjes aan de achtervelgen zitten
maar ze zien er nu (nog) prima uit!
De kleur is Gris Gabion en volgens mij niet veel geleverd. Ik vind het wel een mooie kleur.
Gisteren nog even een mooi zwart lederen interieur gescoord bij Xmmetje om het geheel even af te maken…...























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Heer Bommel zit nog na te kwijlen, wat een mooie dame is dat!!!!
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “