elke tip om onze voiture er goed uit te laten zien is naar mijn mening “mooi"meegenomen.
ik heb bijvoorbeeld erg goede ervaring met het merk autoglym.
hun “bumpercare"maakt de vale sierstrips weer echt zwart en je auto in de was zetten gaat met “resin polish"echt stukken makkelijker dan met bijvoorbeeld turtle wax.
alleen het echt goed verwijderen van remstof van lichtmetalen wielen blijft erg moeilijk. hiervoor gebruik ik velgenreiniger van hg, dat doet wel wat, maar tast naar mijn idee ook de beschermlaag van het wiel aan.
wie heeft hiervoor een alternatief? en voor het schoonmaken van de motorruimte?? en de beige vloerbedekking???.
eens een xm, altijd een xm!!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Belangrijk is het remstof niet te lang laten zitten. Wassen met autoshampoo krijg ik het er altijd wel af. Geen vliegenspons of schuurspons gebruiken! Als ze schoon en droog zijn de velgen ook met was behandelen. Daarna spoelt het remstof er veel makkelijker af.
De zgn. velgenreinigers zijn idd nogal agressief, zeker als je het te lang laat inwerken.
Maar het probleem is dat dat remstof er niet meer af wil(zonder schuursponsje of id)
eens een xm, altijd een xm!!
Ik heb goede ervaringen met Lentisil, blauwe jerrycans met 3 oranje vlakjes er op. (iets wordt pas echt schoon als er minimaal 2 oranje vlakken op de fles staan) Wordt volgens mij gebruikt als reinigingsmiddel voor vrachtwagens maar ik weet niet of het voor particulieren in de handel is. Ik heb zelf wieldoppen en die waren behoorlijk zwart op de voorwielen, Lentisil 1 op 10 verdund met een zacht sponsje ingewreven en zonder verder poetsen alle stof weg.
Bij interesse wil ik morgen wel even kijken waar het vandaan komt en wat het precies is.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Leeuwis schreef:blauwe jerrycans met 3 oranje vlakjes er op. (iets wordt pas echt schoon als er minimaal 2 oranje vlakken op de fles staan)
Niels
3 oranje vlakjes: 1 voor licht ontvlambaar, 1 voor irriterend en 1 voor bijtend Zal zeker goed schoonmaken!
Zonder gekheid: meer info is altijd welkom Leeuwis!
Remstof vliegt van je velgen af met Datsy. Te koop bij de Wibra.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Daffodil31LE schreef:Remstof vliegt van je velgen af met Datsy. Te koop bij de Wibra.
Kijk da’s een goeie tip, want datsy kost ook geen drol.
pfff al die rommel moet je niet aan beginnen joh. goed spul van maquiars oid. het kost wel een paar centen meer in aanschaf maar je doet er ook langer mee! of kijk eens hier: http://www.carclean.nl en dan ff op het forum rondneuzen
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Waarom zou datsy rommel zijn? Alleen maar omdat het goedkoop is?
Als je het alleen gebruikt om het remstof te verwijderen, dan is dat toch prima? Het is iig niet agressief, dat weet ik uit de keuken.
Op mijn lak komt idd niets anders dan maguiars!

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
katuut schreef:pfff al die rommel moet je niet aan beginnen joh….
Waarom heb ik het idee dat jij nog nooit datsy in je vingers hebt gehad?
hahaha
nee ik heb het nog nooit in mijn vigners gehad. wel meguiars…. en overige troep
PUG 205

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
In dat geval zou ik afgaan op de ervaringsdeskundigen voor je een product af gaat kraken.
[waarmee ik niets wil zeggen over “meguiars…. en overige troep” date=“1252147597”]
rustig maar
PUG 205
zoals beloofd even een update over de genoemde Lentisil, dit is een reinigingsmiddel voor transportmiddelen (dus kennelijk ook voor je in-line skates of de scootmobiel van opa. Het bevat kaliumhydroxide en volgens het etiket is het niet geschikt voor gebruik op aluminium. Een foto van het etiket:
(Aangezien ik niet weet of dit zo werkt hier de url van de foto: )
vroemmmmm
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb je even een handje geholpen met de afbeelding.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Hmm, ik zou toch maar voor datsy gaan….