



























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ondanks het feit dat m’n XM Break (kenteken juni 1994) nog elke dag trouw dienst doet, zelfs na 360.000 km, en voorlopig nog wel meegaat (nog geen corrosie en de rest is te repareren of relatief eenvoudig te vervangen), denk ik wel eens na over haar opvolger, ze heeft tenslotte niet het eeuwige leven.
Het liefst een voiture met het veergedrag van de DS, sturen als een CX met Diravi en minimaal het comfort van m’n XM, (airco, stoelen en ramen elektrisch enz).
Opties:
Eén van de laatste XM’s Break?
C5 Break?
Evasion of C8? (helaas niet hydropeumatisch!!!)
Doe eens een onderbouwd voorstel!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
ff zien René, je hebt al een CX en 2 DS’n. Waarom dan een C5 of een C8 overwegen als opvolger? Die hebben al helemaal niet het veergedrag dat jij zoekt!
Lijkt me simpel, zoek een luxe XM break type 2 met Diravi. Ga dan het veersysteem van die dame helemaal picobello in orde brengen (genoeg draadjes over te vinden), dan ben je er imho!




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Beste Peter
De DS’en en de CX zijn momenteel niet meer bestemd voor dagelijks gebruik, dit is enkele jaren terug overigens wel het geval geweest.
De opvolger van m’n huidige XM dus wel, ik rijd per jaar 30 tot 35.000 km.
Ook moet de wagen plaats bieden aan minimaal 5 volwassen personen.
Het enige nadeel van weer een XM, voorzover ik het kan beoordelen, is het feit dat deze al minstens 8 jaar oud zal zijn.
Groet, René
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
De opvolger van m’n huidige XM dus wel, ik rijd per jaar 30 tot 35.000 km
Dan zul je, als je Diravi wil, toch echt aan het gas moeten… een 97’er break v6 12v op LPG is dan eigenlijk het enige alternatief. Maar een XM gaat (gelukkig) nooit veren als een DS!




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Beste Harm
Liever geen gas, ik diesel nu, minimaal 1400 km per tankbeurt!, op LPG veel te kleine actieradius.
Dus een 2.5 TD Break met Diravi?
M’n DS, maar ook m’n CX, veert overigens beter dan m’n XM, deze laatste is toch stugger.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Volgens mij zijn alleen de v6en geleverd met diravi, toch?






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Jammer genoeg wel ja. 2.5 TD met Diravi zou echt mooi zijn.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Inderdaad alleen de PRV V6en hebben diravi . De 2.5 TD rijdt wel erg lekker door zijn hoge koppel en maakt amper toeren, dat vergeeft het feit dat je dirass hebt ipv diravi.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Re: Opvolger XM???
René Jongejan schreef:Ondanks het feit dat m’n XM Break (kenteken juni 1994) nog elke dag trouw dienst doet, zelfs na 360.000 km, en voorlopig nog wel meegaat (nog geen corrosie en de rest is te repareren of relatief eenvoudig te vervangen), denk ik wel eens na over haar opvolger, ze heeft tenslotte niet het eeuwige leven.
Het liefst een voiture met het veergedrag van de DS, sturen als een CX met Diravi en minimaal het comfort van m’n XM, (airco, stoelen en ramen elektrisch enz).
Opties:
Eén van de laatste XM’s Break?
C5 Break?
Evasion of C8? (helaas niet hydropeumatisch!!!)Doe eens een onderbouwd voorstel!
XM Break: Lijkt me de enige optie
C5 Break: Minder comfy, geen diravi en een grijze muis…
C8: Lijkt me echt geen vervanger voor een XM
Evasion: Mooier dan C8, maar ook geen aanrader.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik zeg ook een XM break , als het een diesel moet zijn een 2.1DT of de heerlijke maar wel dure 2.5DT.
Alleen de C5-3 en de C6 zijn waardige opvolgers van de XM.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
De C5-1/2 ook hoor…. met ha3+ al helemaal.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Qua luxe, gadgets, en snuisterijen misschien. Het is maar net wat je zoekt in een auto.
Een XM is in vergelijking tot een C-fünf 1/2/3 een totaal andere auto uit een andere tijd, met een ander karakter, een ander gevoel, een ander imago en dus ook met andere liefhebbers.
Volgens mij moet René Jongejan gewoon nog eens even gaan kijken of hij niet nog een lekker stukje wil gaan doorrijden met zijn huidige wagen.

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Rene van Maren schreef:De C5-1/2 ook hoor…. met ha3+ al helemaal.
Echt niet!
René Jongejan kan ook kijken naar een andere XM break, serie2.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Heb je al achterin een C5 ph 3 gezeten?
Ben je snel klaar hoor.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Rene van Maren schreef:Heb je al achterin een C5 ph 3 gezeten?
Ben je snel klaar hoor.
Ik heb er alleen achter gereden, en toen was ik er ook klaar mee.
Onzin Patrick…
Ik doel op de binnenruimte.