Voorbije weken stapsgewijs bezig geweest met het vervangen van de ADALS. Na eindelijk alles weer gemonteerd te hebben start ik hoopvol de motor en ... ontdek ik 2 lekke hd-leidingen. Dus ik zet de motor onmiddellijk weer uit en draai de bout op de accumulator los om de druk van het systeem te laten. Terwijl ik de leiding naar de veercylinder linksachter inspecteer, hoor ik plots een luid gesis. Uit het breukje in de leiding ontsnapt vernevelde LHM . In no-time vormt zich een ganse wolk.
Dus mijn vraag is nu:
Waarom staat deze leiding nog onder druk? En hoe kan ik evt. deze druk aflaten?
mvg,
Evert
De schroef op de accumulator haalt de druk van het systeem af; echter, de druk in de veercylinders wordt bepaald door de hoogteregelaars.
Om het systeem geheel drukloos te maken moet je dus tenminste de ontlastschroef aan de accumulator opendraaien en de vering in de laagste (drukloze) stand zetten.
Ich bin ein Breaker
Oh, ok, ik d8 dat ik dat gedaan had, maar dan wss zonder het contact aan te zetten .
thx
Leidingen vervangen. Een nieuw probleem doet zich voor. Het houdt verband met het vorige.
De CX staat achteraan op balkjes. De kont hangt dus in de lucht. Als ik hem op laagste stand zet echter, blijven beide draagarmen heel stevig tegen de rubberen aanslagpunten van de hoogste stand gedrukt.
Normaal zou het systeem toch drukloos moeten worden en moet het toch mogelijk moeten zijn om de draagarmen met te hand te bewegen? Ik heb geprobeerd om het ‘staafje’ van de hoogteregelaar met een schroevendraaier te bewegen maar ook dat biedt geen oplossing.
Problemen met de hoogteregelaaar of vergis ik mij?
Ok, heb het opgelost. Door de torsiestang te verschuiven zat de hefboom die over het asje van de hoogteregelaar schuift niet meer op zijn plaats…
Verbindingsstang tussen hoogteregelaar en torsiestang losgemaakt en alles op zen plaats geschoven. Hierdoor was de hoogteregeling wel ontregeld. Na een beetje sleutelen lijkt dat nu weer in orde.
Wel lijkt het of de achterkant veel trager reageert dan de voorkant. Kan dit met lucht te maken hebben?

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
In principe is dat te ontluchten via de remmen in de hoogste stand. Maar ehhh als ie vast zit… is het misschien ook eens zaak om LHM te verversen, en/of eens 3000km op Hydreaurincage te gaan rijden…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Alles opgelost! Ze hobbelt weer over de vlaamse wegen.
Remmen achteraan ontlucht, nippels zaten wel stevig vast. Het leek ook of er in de afgetapte LHM wat metaaldeeltjes zaten, heel fijn, net zoals bij een metallic autolak… Gn idee waar dat vandaan komt.