Ik ben vanaf de achtermuur gaan meten tot de rand waar het linoleum ophoud dus tot het punt waar de garagedeur sluit. Het is een inpandige garagebox en de verwarmingsbuizen van onze maisonettes lopen er doorheen dus het is altijd een fijn temperatuurtje daar.
Dont eat yellow snow…
Nou ik ga t morgen allemaal wel zien. Heb er wel zin in! Baal dat manlief vanavond tot 20.30 moet werken anders was ik al eerder komen koekeloeren.
Dont eat yellow snow…

Totaal aantal Berichten: 15759
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Euh wacht even hoor, de bollenboer verkoopt zijn DS… Maar die heeft ie toch nog maar net? Of gaat het om de DS die hij terug heeft gegeven na een jaar, omdat ie kuis verrot bleek?
graddus schreef:Euh wacht even hoor, de bollenboer verkoopt zijn DS… Maar die heeft ie toch nog maar net? Of gaat het om de DS die hij terug heeft gegeven na een jaar, omdat ie kuis verrot bleek?
Thanks but no thanks die roestbak hoef ik niet
Dont eat yellow snow…

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Waarmee mijn vraag natuurlijk naadloos beantwoord is
Hahah ik bedoel die groene die ik niet wil. Ik zit met een gekneusde schouder thuis waardoor ik lekker tijd over heb om forums te lezen e.d. dus heb het horrorverhaal inmiddels gelezen. Precies het type verhaal waar wij dus bang voor zijn bij de aanschaf van een DS.
Dont eat yellow snow…

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Duidelijk
proberen zal even lastig gaan aangezien er nu nog zooi voor 10 instaat. Mocht ik hem er in willen passen moet o.a. de wing eruit, mijn half uitelkaar liggende puch maxi project en er staat nu een kast tegen de achterwand. We meten haar anders wel even inc trekhaak dan weet ik wel genoeg denk ik.
Dont eat yellow snow…

Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Sjaak de Bollenboer schreef:
graddus schreef:Ik neem aan dat je de lengte aan de binnenkant hebt gemeten, dan moet een DS van 4m90 toch makkelijk in een garage van 5m30 kunnen?
Let wel dat er nog een trekhaak op zit, we proberen t morgen wel gewoon even…..
Die trekhaak steekt toch geen 40cm uit :
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Brian schreef:Sjaak de Bollenboer schreef:
graddus schreef:Ik neem aan dat je de lengte aan de binnenkant hebt gemeten, dan moet een DS van 4m90 toch makkelijk in een garage van 5m30 kunnen?
Let wel dat er nog een trekhaak op zit, we proberen t morgen wel gewoon even…..
Die trekhaak steekt toch geen 40cm uit
:
Hooguit een cm of 20.
Overigens zou ik als je het goed wil doen ook definieren hoe je de auto gaat gebruiken.
- rij je in winter?
- rij je alleen recreatief? (max 5000 km per jaar)
Een DS is inmiddels best waardevast, maar als je veel kilometers rijdt gaat het techniek en plaatwerk ook snel achteruit en dan schrijf je toch weer af van de waarde.
- luxe niveau. Een kale DSpecial of ID heeft minder complexe techniek, dus kan er minder kapot.
- is het een opknapper?
- moet ie allrisk verzekerd of is WA genoeg?
- stallingskosten. Een DS die je buiten laat staan gaat heel hard achteruit. Ook omdat je er op kan rekenen dat een keer in een jan doedel achteruit in je DS parkeert enn geen briefje achterlaat.
Bij mijn GS (niet helemaal hetzelfde) ben ik in verhouding veel geld kwijt geweest aan het up2date brengen van de techniek. GS rijdend gekocht in Frankrijk “dans son jus”. Was geen slechte rakker, maar je komt toch wel wat tegen.
En dan komt nog plaatwerk restaureren, interieur mooi maken. Het is dus allemaal nogal afhankelijk van staat en gebruik.
Het zijn een hoop overwegingen en ik denk dat ik het best knap vind als mensen het voor 500 EUR kunnen rooien per jaar (ik neem aan dat dat alleen onderhoud/reparaties betreft).
We gaan haar recreatief gebruiken. Ze kan binnen (als mn berekeningen kloppen) in een warme inpandige garage. We willen er niet mee door de pekel crossen en als het goed is ook casco verzekeren zodat je niet de dupe bent van de lompheid van een ander bij wijze van.
Dont eat yellow snow…

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb in 3 jaar voor €0,14 per kilometer van mijn DS mogen genieten, in totaal bijna 50000 km. Dat is inclusief brandstof, verzekkering, afschrijving, onderhoud en een dosis geluk. Als het je aan het laatste ontbreekt, kan het zo het 10-voudige worden.
Succes!
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Sjaak de Bollenboer schreef:mpostma schreef:
- stallingskosten. Een DS die je buiten laat staan gaat heel hard achteruit. Ook omdat je er op kan rekenen dat een keer in een jan doedel achteruit in je DS parkeert enn geen briefje achterlaat.
Gaat ie er dan niet juist op vooruit?
(mits goed verzerkerd natuurlijk)
Voor de rest ben ik het helemaal eens met je betoog behalve dan dat een DS waarmee je rijdt niet zo snel achteruitgaat als hij op straat staat. Al hij daar alleen maar stil staat is het ongetwijfeld een heel ander verhaal.
Ligt misschien aan de buurt. Een vriend van mij met een DS in een krappe wijk in Den Haag werd niet erg vrolijk van dat verval. Auto werd uiteraard regelmatig gebruikt (daar is ie voor) maar als mennsen geen respect hebben voor een auto en er komen continu deuken en krassen bij in het nette plaatwerk, dan wordt je niet vrolijk.
Of een gelijkwaardige DS ook in waarde stijgt in de loop der jaren kan ik niet zo goed beoordelen. Ik denk het wel trouwens, maar dat zal niet opwegen tegen de kosten om em netjes te houden (stalling) al reed je er geen km mee.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Welkom op dit mooie forum!
De auto die je wilt gaan kopen is echt een leuke wagen, (een 5bak met een 2100 motor)
En het hebben van de zaak is zeker niet het einde van het vermaak.
Wij hebben onze Ds nog net geen jaar, maar we zijn er nog steeds gek mee.
Je gaat na een tijdje ook de verschillende types herkennen en mooi(er) vinden.
Ik zelf vind bv een pallas 3e neus met leer erg mooi , en een ander valt weer op een ander neusje, kortom een Ds verveelt niet snel en er blijft altijd wel wat te wensen over.
In de auto van sjaak heb ik ook een keer gereden en ze rijdt echt super!!
veel succes met jullie beslissing
Groeten Peter.
Nou we hebben net een rondje gemaakt… ging niet geheel vlekkeloos (zie het topic van sjaak) maar ik vond het hoe dan ook een hele belevenis en een erg mooie DS. Nu alles even laten bezinken en voors en tegens afwegen. Sowieso willen we nog in andere DSen een rondje maken gewoon om een beetje te horen hoe het klinkt etc. Vergelijkingsmateriaal hebben. Dus als iemand in de buurt van Rotterdam een keertje zin heeft om met ons een blokkie om te gaan hoor ik dat graag. Nu is het zo slecht vergelijken. Maar toen mn vriend vanochtend zei Kijk er staat een DS in de tuin was het wel WOW hoor. (Ben een blauw freak)
Afijn eerst gaat deze DS naar de APK en dan gaan we nog een keer rijden zit in de planning. Neem ik ook mn vader mee om eens te laten kijken en wie weet. Ik ben er wel heel positief over maar wil ook niet te snel roepen van Joepie we gaan m morgen halen. Dat is niet het meest intelligente om te doen.
Aan de andere kant dat blauw zat er zo te zien origineel op en vind ik wel errug errug mooi. Ik zei ook al, wil ook weer niet iets laten schieten en de komende 10 jaar bezig zijn met zoeken naar ...tja… de eerste liefde.
To be continued….
Dont eat yellow snow…