citroën XM ‘93 dubbele DIN schacht?
peter vl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10

Gepost: 14 oktober 2008 01:53 AM

Hallo,

Ik rijd sinds een viertal jaar met een XM turbo CT van ‘93. De (fabrieks) ingebouwde radio-cassettespeler is echter aan vervanging toe en ik zou deze willen vervangen door een radio-cassette + 5-CD lader. Ik ging er altijd van uit dat onder de huidige radio (op de plaats waar nu een plastiek opbergvakje zit) nog een tweede DIN schacht zit. 

Klopt dit? Als ik het plastiek bakje wegneem heb ik immers de indruk dat de ruimte daarachter te beperkt is (qua diepte) om een radio te monteren. Nochtans zijn breedte en hoogte van deze opening van DIN formaat….

Heeft iemand hier weet van? Ik zou zowiezo al alle bedrading die daar zit voorzichtig moeten wegwerken, maar als zelfs dan de ruimte niet diep genoeg is heeft dat geen zin natuurlijk.

Profiel  

Gepost: 14 oktober 2008 01:59 AM
  [ # 1 ]

Past prima! welkom trouwens.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 14 oktober 2008 02:18 AM
  [ # 2 ]

Zoals citroenbx al zegt is het idd gewoon dubbel din! Diepte is geen probleem, de originele citroen radio zit daar ook gewoon gemonteerd bij een type 2…

Xsara Coupe

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 14 oktober 2008 02:24 AM
  [ # 3 ]

ok qua bedrading heb je ruimte zat. Het mooie is dat je gewoon een paneel weg haalt van de tunnel en alles er netjes doorheen geleid.

Moet je een sproberen een gewone radio in een zx te proppen…

Profiel  

peter vl
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 oktober 2008 02:59 AM
  [ # 4 ]

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Ik ben nog eens opnieuw gaan kijken en heb een aantal losliggende draden zo goed en kwaad als mogelijk opzij geschoven. Op de bodem aan de onderste DIN schacht zit er een metalen plaatje met een schroef er in + ook 2 plastieken verbindingsblokjes die vast liggen en niet zomaar kunnen verschoven worden.

Kan ik die 2 plastieken connectors zonder probleem losmaken? Als ik een radio (zonder kader) in de opening probeer te schuiven lijken deze connectors immers juist in de weg te zitten waardoor ik enkele cm. te kort kom….

Prettige bijkomstigheid is ondertussen wel dat verlichting van mijn boordcomputer, die al meer dan een jaar niet meer werkte, het ineens terug doet Smile

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 14 oktober 2008 03:24 AM
  [ # 5 ]

Plaatsing van relais en connectoren zijn per uitvoering verschillend. Oa elektrische voorstoelen ed vragen extra relais. Bij sommige uitvoeringen zul je ook connectoren moeten verplaatsen om een elektrische armsteun te kunnen plaatsen.
Maar je kan gewoon probleemloos de stekkers ergens anders wegstoppen…
Losmaken kan in principe ook geen kwaad, doe het alleen voor de zekerheid met de sleutel uit het contact…
Misschien is even de accu kabel los ook geen slecht plan, maar dat ligt er aan hoe ingrijpend je plannen aan de audio zijn…

Xsara Coupe

Profiel  

peter vl
< 100 berichten
Rank

Gepost: 14 oktober 2008 11:09 PM
  [ # 6 ]

Klopt, m’n XM heeft inderdaad electrisch verstelbare zetels en armsteun.

Eén van de volgende dagen probeer ik voorzichtig alles los te maken en te verleggen en de toestellen te monteren.

Bedankt in elk geval voor alle info!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 17 oktober 2008 10:55 PM
  [ # 7 ]
Citroenbx schreef:

Past prima! welkom trouwens.

je bedoeld dan wel een type I??
Mij werd gezegd dat het niet zou lukken!
ik moet nog proberen om mijn kenwood ddx 6029 in te bouwen Wink

Profiel  

Gepost: 17 oktober 2008 10:57 PM
  [ # 8 ]

Type2 is ook geen probleem, bij de onze zat ie boven aan, bij andere heb ik ze al in het midden zien zitten…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook