Hilko16TZI schreef:Nu graag weer over mijn GT
Sorry voor de vervuiling, Hilko (maar in mijn verdediging: mijn BX werd zwart gemaakt!).
Over je GT: doe dezelfde truc als bij die Golf en zo rij je ooit nog wel eens SM?
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
oudelut schreef:Hilko16TZI schreef:Nu graag weer over mijn GT
Sorry voor de vervuiling, Hilko (maar in mijn verdediging: mijn BX werd zwart gemaakt!).
Over je GT: doe dezelfde truc als bij die Golf en zo rij je ooit nog wel eens SM?
Dat zou ik wel willen Geert, maar de markt is wat minder happig op (goede) BX-en dan op (slechte) Golven. Mensen willen nou eenmaal bedonderd worden. Overigens ben ik helemaal niet van plan om mijn GT te verkopen. Dan zou ik er namelijk geen geld meer instoppen.
Ook dit alles nog steeds geheel terzijde
Nu inderdaad maar weer heel graag ON-topic
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )
Hehehehe….
Gele mistlampen!
Daar moeten kapjes overheen
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- C1 1.0 Collection
BasisBIX schreef:Hehehehe….
Gele mistlampen!
No Way
Tssss
Hilko16TZI schreef:BasisBIX schreef:Hehehehe….
Gele mistlampen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
No Way
Tssss
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 917
- BX GTI 16V MK1
BasisBIX schreef:Hehehehe….
Gele mistlampen!
NEE!! Daar heb ik ooit nog eens (nog niet op deze foto te zien) heel lang op staan poetsen!!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
oudelut schreef:Hilko16TZI schreef:Nu graag weer over mijn GT
Sorry Hilko, als ik nog heel even ot mag.
Ik veronderstelde in mijn posting alleen dat iemand anders het TZI-interieur van oudelut gekocht heeft en in zijn (zelf verklaarde) uitgewoonde BX geschroefd heeft. Een goed verstaander heeft een half etc…
Ik maak daarbij geen autoos zwart - jemig zeg, wat een emoties allemaal.
Ich bin ein Breaker
CitZX1.8iFurio schreef:BasisBIX schreef:Hehehehe….
Gele mistlampen!
NEE!! Daar heb ik ooit nog eens (nog niet op deze foto te zien) heel lang op staan poetsen!!
Wrom niet? Dan wil je toch juist dat die dingen heel blijven? Anders is dat allemaal verspilde moeite…
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Sorry Hilko, als ik nog heel even ot mag.
Ik veronderstelde in mijn posting alleen dat iemand anders het TZI-interieur van oudelut gekocht heeft en in zijn (zelf verklaarde) uitgewoonde BX geschroefd heeft. Een goed verstaander heeft een half etc…
Ik maak daarbij geen autoos zwart - jemig zeg, wat een emoties allemaal.
@Karel:

- C1 1.0 Collection
Newsflash:
Klepspeling bleek goed te zijn volgens M te P.
De ontsteking van het monster stond totaal verkeerd (veel te vroeg) en nu dus weer goed
Meer goed nieuws is dat de compressie op alle 4 de cylinders een keurige 14 Bar is; een gezond (onder)blok dus! Omdat M toch bezig was ook de bougies vernieuwd, hoewel dat eigenlijk niet nodig was. Ik wilde dat om ook dat uit te kunnen sluiten. Vanuit een goed afgestelde basis gaan werken, dus al het achterstallig onderhoud aan de motor (laten) uitvoeren maakt problemen oplossen een stuk makkelijker.
Het slechte nieuws is dat de carburateur volledig gaar is. Nauwelijks tot niet meer te stellen, er is geboord in de chokeklep, de choke neemt de gasklep niet mee en meer van dat fraais. Advies is dus duidelijk: zoek een andere carburateur. Emiel?!
M en ik verdenken nu dus toch de carburateur als veroorzaker van startproblemen en gestotter.
Morgen gaat M verder met het (pogen tot) afstellen, zodat ik in ieder geval weer even rijden kan.

Totaal aantal Berichten: 917
- BX GTI 16V MK1
Dus toch de Carb!?
Dat is wat ik ook al dacht/voelde, maar twee monteurs (citroen) hadden mij verteld dat het daar niet aan lag.. Gelukkig is het nu wel duidelijk tenminste. En ook nog een gat in de chokeklep….
Emiel heeft inderdaad nog een carb liggen als het goed is. Anders heeft de belg er volgens mij ook nog 1.
Heeft het trouwens ook geen zin meer om de carb te reviseren met dat setje dat je hebt?
Wel fijn dat al het andere goed is
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

- C1 1.0 Collection
Reviseren gaat alleen over de pakkigen, niet over de “hardware”.
De carb is redelijk mishandeld kun je zeggen. Tijd voor een andere.
Maar dat setje van jou komt vast nog weeens van pas hoor, Simon. Ik ben er nog steeds blij mee dat ik dat alvast heb. Je weet immers maar nooit?
Hilko16TZI schreef:BasisBIX schreef:Hehehehe….
Gele mistlampen!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
No Way
Tssss
Jaaahhhhh, van die mooie witte kapjes waar Cibie opstaat of anders SEV Marchall, da’s echt uit die tijd.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
@macnail: jah! en ik weet - sinds ik zelf mistlampen onder de bumper heb hangen - ook waarvoor die kapjes dienen…
Ich bin ein Breaker