Een regenachtige zondagmiddag, ideaal om eens rustig naar de niet werkende stuurbediening van de dame te kijken. Ze is voorzien van een sony autoradio en een autoleads omvormertje wat de weerstandswaarden van de stuurbediening om zou moeten zetten naar waarden die de sony begrijpt (niet werken dus, gelukkig kan ik dat ding (50 Euri) terugsturen.).
Stap 1
Schema van de schakeling van sony opgeduikeld op internet
Stap 2
Stuur open geschroefd, stuurbediening er uit gehaald en mee naar de werkkamer
Stap 3
Originele citroen bedrading gesloopt en van een oude flatcable van een harde schijf nieuwe bedrading naar de schakelaars gemaakt.
Stap 4
Gaatjes geboord in het originele printplaatje en dit voorzien van de weerstanden in de goede waarden
Stap 5
Alle bekabeling aangesloten op de juiste punten en 3 keer doorgemeten (beetje lullig als de boel weer in het stuur zit en het werkt niet goed ..)
Stap 6
Achter de radio de originele stekker afgeknipt en met een kroonblokje de +12V (voor de lampjes in de schakelaars) GRND en Schakeldraad aangesloten, Schakeldraad en GRND via een micro jackje in de aansluiting van de Sony en spelen maar.
Kosten:
9 weerstanden van 10 cent en een jackje van 1.50
Aansluitingen schakelaar:
Vroemmmmmm
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Mooi project voor een zondagmiddag, Niels.
Goede uitleg ook.
Bedankt
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Leuk gedaan!
Paar vraagjes:
De nieuwe bekabelingin het stuur, gaat die naar de sleepcontacten?
Maak je nog gebruik van de sleepring?
Waar zit het plaatje met de weerstanden, in het stuur of bij de radio?
Edit: ik zie het al, de weerstanden zitten in het stuur, daaruit komen 2 draadjes die naar de sleepring gaan.