





















Totaal aantal Berichten: 3452
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
,XM V6 type II
Nadat ik de zekeringen en relais voor de klimaatregeling had schoongemakt en herplaatst werkte het weer naar behoren.
Twee dagen later weer mis, maar nu heel vreemd:
Bij sommige toerengebieden blijkt relais nr 848 in de zekeringenkast te klapperen, met een hoge frequentie, die meeloopt met het motortoerental.
Dat relais wordt beschreven als: “Relais info draaiende motor”, ik heb het vervangen, maar zonder resultaat.
Volgens het schema legt dit relais een verbinding van de drukregelaar (775) aan de aarde.
De ledjes op het bedieningspaneel van de airco gaan aan of uit afhankelijk van die toerengebieden, in elk geval geen ventilatie of airco.
Wat wel werkt is de verwarming, niet de blower.
Wie heeft enig idee?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
je zou eens kunnen kijken naar de voedings kabel van het gehele systeem..
bij mij wel eens weg `geroest/ brand`
had ook vage klachten met de airco, dan eens wel dan eens niet
(btw niet bij de xm mm)









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Bij mijn vorige XM ook gehad. Toen maar het zekeringenkastje vervangen. Daarna was het probleem gefixt.
De zekering van de klima is wel heeeel berucht. Je kan hem ook uit het zekeringenkastje bouwen en er een losse zekering inbouwen. Is misschien een goedkopere oplossing om ff te kijken of dit het ook is.
Domme vragen bestaan niet.
precies!
nieuwe kabel met externe zekering






















Totaal aantal Berichten: 3452
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
klimaatregeling oorzaak gevonden
Dank voor de goede adviezen, echter bij mij bleek de oorzaak een storing in de dynamo. Die laadde nog wel, maar erk bleken twee diodes kapot en de regeling was ook niet pluis.
Door Dieselservice Auto-electro Bos in Hilversum binnen één dag geheel gereviseerd (= ook nog nieuwe lagers en koolborstels) voor € 135.
Weer als nieuw, alle kuren over.
Verdere symptomen waren: Achterruitverwarming stopte bij meer dan 2000 toeren. Acculaadcontrole brandde flauw.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop