Zijn er verschillen in stabilisatorstangen van de voorkant tussen de verschillende dieselvarianten?
ik kan me voorstellen dat een TD2 een stijvere stabilisatorstang heeft dan eenn ongeblazen diesel maar is dat ook zo?
dit ivm kaalmaken van een voorsubframe die ik nog heb staan en ik wil graag weten of ik de stabilisator bij het (TD2)blok moet houden…..
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet het niet helemaal zeker maar ik meen mij te herinneren dat alleen de gti en gti t’s zwaardere stabilisatorstangen hebben… maar 100% zeker weet ik ‘t niet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb inmiddels zoveel verschillende verkeerde gezien voor de Prestige van Nico, dat ik het ook echt niet meer weet. Volgens mij zouden ze hetzelfde moeten zijn, maar ik ben erg gaan twijfelen.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan… Meten… is weten! Of, even de diverse onderdeelnummers met elkaar vergelijken.
Ik weet dat er verschillende diktes gebruikt zijn. Maar dat betreft dan Gti en GtiT modellen. Hoe ‘t nou met die diesels zit..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Wij hebben drie verkeerden gekregen van Franse leveranciers. Uiteindelijk toch maar bij CX basis besteld met een tekening met afmetingen. En toen was het goed…


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat zou al moeten betekenen dat er vier types zijn (of een aantal van de geleverde waren van een XM ofzo), terwijl ik dacht dat er maar twee types waren stug/niet stug zeg maar.
Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat een douvrin gemotoriseerde variant weer dunnere heeft, die heeft nl. ook kleinere veercylinders.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
In mijn na 1985 plaatjes boek zie ik maar 1 type staan, of tenminste, maar 1 onderdeelnummer, voor de voorste stabilisatorstang.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En dan nog het verschil tussen breed- en smalspoor, maar die zijn dan ook compleet verschillend in het afstelmechanisme, om het zo maar te noemen.
ik haal m er wel even af…. En dan zie ik later wel of ie er weer op komt
veel werk is het nu ook niet meer tenslotte….
CX GTi Turbo 2 - All Black