parkeerstand automaat
f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 30 oktober 2008 02:05 AM

kan iemand me misschien vertellen hoe de parkeerstand( van een 2400 automaat)werkt, of beter gezegd niet werkt, het zit nl. zo, bij het losdraaien van de steekasmoer stond de auto in de parkeerstand, echter hij blokkeerde desbetreffend voorwiel niet terwijl ik dacht dat dit wel zo zou moeten zijn, of is die weerstand te klein voor het losdraaien van zo,n moer(wat trouwens wel gelukt is ) of is er iets mis met het blokkeersysteem van de parkeerstand?

Profiel  

voorlopigniels
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 02 november 2008 01:53 PM
  [ # 1 ]

Moeten beide wielen op de grond staan om het blokkeer meganisme te laten werken?

Voor het losdraaien van de steekasmoer gebruik ik een custom made stalen pen die ik in de remschijf steek en achter de remklauw klem. Vergeet dan niet om een wielmoer in het huis te draaien omdat anders de schijf rond kan draaien en vervolgens dat kleine boutje afbreekt.

Niels

Profiel  

f.rockefeller
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376

Gepost: 02 november 2008 06:33 PM
  [ # 2 ]

Kijk, dat weet ik bv. dus niet of blokkeermechanisme alleen werkt als beide wielen op de grond staan(of het dus misschien aan het diff. gekoppeld is of zo)zal het eens uitproberen,de moer is gewoon wel losgegaan, ben alleen benieuwd of de parkeerstand nog wel goed werkt, maar ga nog wel wat onderzoek doen.bedankt voor je tip. frits.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 02 november 2008 06:44 PM
  [ # 3 ]

als zo’n aandrijasmoer goed vastzit kun je bij een niet automaat m ook door de handrem heen trekken. Dit ter info. Daarom steek ik altijd een schroevedraaier in de remschijf. Ik heb er pas 1 gemolt op die manier Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

Tibor Korzelius
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 198

Gepost: 02 november 2008 06:48 PM
  [ # 4 ]

Het blokkeermechanisme zit in de bak op de uitgaande as[pignonas], en niet op het differentieel. Bij opkrikken van één kant van de wagen kan de as vrij draaien in het differentieel.

Tibor

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook