5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
JORIS, de break van vlietmansje: einde oefening…
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 oktober 2008 09:28 AM
  [ # 61 ]

Een moeilijk beslissingsprobleem Rolling Eyes

Welke auto mag droog staan?
In de wintermaanden de bruine DSuper ivm de pekel (en heeft de oudste rechten), voorjaar en najaar kan ik wisselen, maar ik sleutel maar aan één auto tegelijk!

Eerst afmaken vóórdat ik aan de volgende begin…

En ‘s zomers dan? Er is nog meer dan Ds-sen, hoor nice day

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 30 oktober 2008 11:39 PM
  [ # 62 ]
vlietmansje schreef:

Een moeilijk beslissingsprobleem Rolling Eyes

Ik noem dit meer een luxe probleem.  Wink

vlietmansje schreef:

Welke auto mag droog staan?
In de wintermaanden de bruine DSuper ivm de pekel (en heeft de oudste rechten), voorjaar en najaar kan ik wisselen, maar ik sleutel maar aan één auto tegelijk!

Ik neem aan dat je in de winter gewoon doorrijdt in Eva, die hoeft dan niet perse binnen te staan. Voor de break zou ik wel een overdekt plekje zoeken om te overwinteren.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 oktober 2008 11:48 PM
  [ # 63 ]
Erict schreef:
vlietmansje schreef:

Ik neem aan dat je in de winter gewoon doorrijdt in Eva, die hoeft dan niet perse binnen te staan. Voor de break zou ik wel een overdekt plekje zoeken om te overwinteren.

Doorrijden klopt, heb inmiddels mooi setje winterbanden op velg gezet…
Een overdekt plekje voor de break,  Crying or Very sad , heb ik nog niet, staat nu dus onder zeiltje bij mijn schoonouders… Heb wel vantevoren de grootste roestplekken in de owatrol gezet, één extra winter zal die wel overleven, toch?

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 31 oktober 2008 12:45 AM
  [ # 64 ]

Overleven zal wel lukken denk ik. Maar de achteruitgang zal groter zijn dan wanneer ze binnen/overdekt staat. Is er niet ergens een caravanstalling oid bij je in de buurt waar ze voor weinig mag overwinteren?

Ik heb me overigens altijd laten vertellen dat je een auto beter in de open lucht kan laten staan dan er een zeiltje overheen te gooien. Het vocht dat onder het zeil blijft hangen veroorzaakt meer roestvorming dan wanneer ze doortocht in de open lucht.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 oktober 2008 09:42 AM
  [ # 65 ]

Klopt helemaal, inpakken is fout.
Het zeiltje bedekt alleen het dak en de ramen, en is beetje wapperend aan de zijkanten vastgezet, de klep is niet bedekt. Het is officieel een hoes tegen de inwerking van zonlicht op de bekleding (en niet waterdicht Wink ) .
Zal er nog keertje plaatje van schieten.

Verder van DS-specialist groen licht gekregen om de berline-draagarm te gebruiken Very Happy , met aanvullende tip om met name de onderste draagarm te demonteren uit het huis, schoon te maken en opnieuw vast te zetten, of eventueel alleen opnieuw aan te trekken, met vet erbij uiteraard! Hij waarschuwde me wel voor de hoeveelheid werk, geeft niets, het is toch hobby?  Wink

Bij nadere beschouwing van de ‘exploded view’ uit het WPHB geleerd dat er een afstandsbus gemonteerd is, leverbaar in verschillende diktes. Bij een gebruikte arm zou je een iets dunnere kunnen overwegen?

Andere tip die ik opdeed: je zou ook alleen de draagarm met de aanslagrubbers kunnen vervangen (?), dan wordt het vanzelf een break-draagarm…nog efkes checken, maar dit lijkt me onwaarschijnlijk.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 november 2008 09:45 AM
  [ # 66 ]

Na een nachtje slapen plan van aanpak getrokken: na de winter demonteren van wielophanging en het exemplaar dat eraf komt demonteren: uiteindelijk kan die helemaal uit elkaar! Schade/slijtage vaststellen.
Misschien wel genoeg om een of twee lagers te (laten) vervangen…is me nu toch te koud aan het worden, trouwens, dus:
eerst maar lijstje maken met winterklusjes Cool

knuffel

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 02 november 2008 11:52 AM
  [ # 67 ]
vlietmansje schreef:

Na een nachtje slapen plan van aanpak getrokken: na de winter demonteren van wielophanging en het exemplaar dat eraf komt demonteren: uiteindelijk kan die helemaal uit elkaar! Schade/slijtage vaststellen.
Misschien wel genoeg om een of twee lagers te (laten) vervangen…is me nu toch te koud aan het worden, trouwens, dus:
eerst maar lijstje maken met winterklusjes Cool

Je kunt de ophanging, vóór je de break in stalling zet en tenslotte demonteert, eerst nog even proberen te smeren.
Wie weet helpt het; plaatje op de volgende http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/Chas_Susp_Arm_mod.pdf

  - Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 november 2008 11:58 AM
  [ # 68 ]

Waarom de hele ophanging uitbouwen??? Ik zet de armen gewoon opnieuw vast als ze gaan rammelen. Ja, ook de voorste! Zonder demontage Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 november 2008 12:15 PM
  [ # 69 ]
nltecoko schreef:

Je kunt de ophanging, vóór je de break in stalling zet en tenslotte demonteert, eerst nog even proberen te smeren.
Wie weet helpt het

  - Oscar -

Heb idd deze aanpak nog niet bedacht!
Kun je er beetje bij om die smeergaatjes te boren, dan?

Al puzzelend, en met jullie hulp en tips, kom ik toch weer op straat, en weer stukkie wijzer Cool

@Waterman771: ook bedankt voor reactie clap

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 november 2008 09:49 AM
  [ # 70 ]
vlietmansje schreef:

Al puzzelend, en met jullie hulp en tips, kom ik toch weer op straat, en weer stukkie wijzer Cool

In een van de draagarmen zit een afstandsbus, leverbaar in verschillende diktes om camber/caster af te stellen. Hoort deze bus specifiek bij de draagarm (productie-toleranties opvangen) of bij de auto (ook toleranties opvangen, uiteraard).  Confused:

Met andere woorden, als ik een andere draagarm (compleet met huis dus) monteer, is de wielstand dan nog correct?

knuffel

Profiel  
 
goldfishie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 04 november 2008 12:14 PM
  [ # 71 ]

Die plank met bananendozen is echt een Idea  goed idee! Ik heb nu namelijk een kast tegen de achterwand van de garagebox staan met daarin motorkleding e.d. en die moet eruit als er een DS komt. Anders past het niet. Maar als ik zo’n constructie maak en de kast halveer heb ik nog best wat opberg ruimte voor allerhande rondslingerende zooi.

En inderdaad inpakken is funest dat hebben we ervaren met de motor (toen er nog geen garagebox was). Die was onder het zeil zeiknat en corrodeerde harder dan toen ie de winter erop gewoon buiten bleef wonen.

Dont eat yellow snow…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 november 2008 03:16 PM
  [ # 72 ]
goldfishie schreef:

Die plank met bananendozen is echt een Idea  goed idee!

Ik heb nog even gekeken naar de buitenspiegels, op mijn wagen blijven ze binnen het koetswerk, al kun je er natuurlijk nog wél tegenaan lopen…

knuffel

Profiel  
 
goldfishie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 149
Geregistreerd: 13-10-2008

Gepost: 04 november 2008 04:06 PM
  [ # 73 ]

Ja dat idee had ik ook al toen ik zondag keek. Dat de neus breder is dan de breedte op het punt van de spiegels zeg maar. Dus dat moet wel gaan.

Dont eat yellow snow…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 november 2008 10:07 PM
  [ # 74 ]
goldfishie schreef:

Ja dat idee had ik ook al toen ik zondag keek. Dat de neus breder is dan de breedte op het punt van de spiegels zeg maar. Dus dat moet wel gaan.

Mijn garage is wel lang en breed genoeg, maar staat ook vol met allerlei min of meer interessant spul Surprisedops: , gemakkelijkst vind ik het om achteruit in te parkeren met open raampje.
Heb je rechtse spiegel, dan kun je die naar beneden langs het koetswerk richten!
Achterin de garage heb ik een blokje op de grond liggen om me af te stoppen op het moment dat ik zover binnen ben dat de deur dicht kan.

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 februari 2009 11:28 PM
  [ # 75 ]
waterman771 schreef:

Waarom de hele ophanging uitbouwen??? Ik zet de armen gewoon opnieuw vast als ze gaan rammelen. Ja, ook de voorste! Zonder demontage Wink

Is dat via openzagen van het huis aan onderzijde, borging wegtikken en armen aandraaien?

knuffel

Profiel  
 
 
5 van de 18
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook