2 van de 2
 < Vorige 1 2

To do: Electrische ramen fixen
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 04 juni 2008 11:58 PM
  [ # 16 ]
wbogaerts schreef:

En neen niet alle type 2 ramen hebben klembeveiliging .

Walter

klopt Confused

Ik probeerde het ook en kwam tot de conclussie dat ik het niet heb Rolling Eyes

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 05 juni 2008 12:32 AM
  [ # 17 ]
gompy58 schreef:
wbogaerts schreef:

En neen niet alle type 2 ramen hebben klembeveiliging .

Walter

klopt Confused

Ik probeerde het ook en kwam tot de conclussie dat ik het niet heb Rolling Eyes

En nu kan je niet meer tot 10 tellen?  Laughing

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 08 juni 2008 07:23 PM
  [ # 18 ]

Heb zojuist nog meer eens een type 1 ruitmechaniek in een type 2 XM geplaatst .

Enige verschil : de stekker zit op de onderzijde van de motor ipv bovenop , maar hij past wel perfect Laughing

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 24 juni 2008 12:04 AM
  [ # 19 ]

en nu wil ik dus een type 1 motor erop zetten en is wel die klote stekker anders Evil or Very Mad  ( bestuurderskant met tiptoets )
heb ik met mijn domme kop ook nog de stekker doorgeknipt, zo van; dat vermaak ik wel even en nu kom ik er niet uit Surprisedops:  Surprisedops:
heeft iemenad dit al eens gedaan of heeft iemand hier een schema van??

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 24 juni 2008 01:01 AM
  [ # 20 ]

Ha Roy, wel raar hoor. Je exclusive was toch van 95? Ik heb om m’n 96 VSX gewoon wel een type 1 motor gemonteerd… Kan je niet aan een schema helpen…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 24 juni 2008 02:03 AM
  [ # 21 ]

ja vond ik ook al !! heb er een grote 8-polige? zwart met rode stekker zitten, had al een complete kabelboom van een type 1 geprobeerd maar dit werkt ook niet helluupp!!!

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316

Gepost: 27 juni 2008 06:27 PM
  [ # 22 ]

Heb al ergens anders bericht over mijn ervaringen met een reparatiesetje uit Engeland. (Ebay) Ziet er heel goed uit, goede werkbeschrijving via de email en alles vlot gefixt. Tot vorige maand, viel dat k** raam weer naar beneden. Boel weer opengehaald, stuk vlugger dan de eerste keer, bleek de eindstop die gelijmd zit met epoxylijm losgeraakt te zijn. Weer heel die kabel in de motor gedraaid, maar goed. Kabel onbruikbaar verkreukeld. Inderdaad een fiets-versnellingskabeltje gepakt en als eindstop na lang puzzelen een klein moertje gepakt, kabeltje erdoor en tussen de bankschroef platgedraaid. Eerst getest natuurlijk met een ander stukkie en het blijkt berevast te zitten. Tilde met gemak mijn bankschroef van 12 kilo van de vloer en de verbinding geeft geen krimp. Had wel van die “tonnetjes” met zo’n schroefie erin maar die zijn eigenlijk allemaal te groot voor het mooie. Zit nu een paar weken en heb de boel eerst flink getest voor ik de deurbekleding weer monteerde. Het raam weerstaat de zwaartekracht weer als vanouds!

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 06 november 2008 01:22 AM
  [ # 23 ]

Heeft iemand misschien info over dat kabeltje, hoe dik deze is/mag zijn, lengte en eindverbinding? Ik werk zelf in een staalkabelfabriek dus ik zou het een en ander zelf kunnen maken en die eindstopjes aangieten of persen. Misschien handig om er een aantal te maken?

Groetjes Erik!

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 06 november 2008 09:49 AM
  [ # 24 ]

Er is al iemand op E-bay die dat vanuit Engeland doet.
http://stores.ebay.nl/e-crofting

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 november 2008 03:55 PM
  [ # 25 ]

Ja… maar ik ga dus geen 18 euro betalen voor een kabeltje en een paar tonnetjes als ik dat zo van m’n werk kan meenemen.

Afijn, het lijkt wel alsof die kabel van mij niet gebroken is maar slechts losligt. Maar ik heb de andere kant nog niet gevonden.

Groetjes Erik!

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 november 2008 04:10 PM
  [ # 26 ]
Lampie schreef:

Ja… maar ik ga dus geen 18 euro betalen voor een kabeltje en een paar tonnetjes als ik dat zo van m’n werk kan meenemen.

Onder het motto van koop niet wat de baas u bied…..(geintje hoor Laughing )

Lampie schreef:

Afijn, het lijkt wel alsof die kabel van mij niet gebroken is maar slechts losligt. Maar ik heb de andere kant nog niet gevonden.

Die zit aan het uiteinde van de kant die je al wel hebt gevonden…......  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Oeh ´t zal wel bijna weekend zijn dat ik zo uitgelaten ben Very Happy Very Happy

Profiel  

Smultie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

Gepost: 06 november 2008 04:29 PM
  [ # 27 ]

Ach, ik was allang blij dat ik iets kon vinden om een reparatie van ~500 euro te voorkomen Smile
Wmb kunnen dit soort E-bay aanbieders er niet genoeg zijn!

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 06 november 2008 08:02 PM
  [ # 28 ]

Da’s ook waar wat je zegt, Smultie, maar ik heb eerst gekeken wat er aan de hand is voordat ik naar prijzen ging zoeken.

Tja, ik had andere kabel moeten schrijven ipv andere kant. Was inderdaad gebroken, en daardoor zijn beide kabels ook in de soep gelopen. Maar ik weet nu wel dat 1 kabel 975 mm lang moet zijn tussen de potjes, 1.8 mm dik is en een kabelconstructie van 7x7 heeft. Die andere is ongeveer 10 cm korter, maar die moet ik nog exact bepalen, want die is gebroken. Smile

Dit gaat overigens wel over de rechter achterdeur. Ik weet niet of er lengteverschillen zijn in de verschillende deuren, maar wellicht kan ik ook andere mensen blij maken door een paar extra setjes te maken.

Groetjes Erik!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook