In de V6.12 heb ik last van de melding defective side lamp op het infodisplay. Ik kon niet echt iets vinden hierover op het forum.
De melding verschijnt zodra ik de verlichting aanzet. Ik neem aan dat het over een van de stadslichten gaat?
Eén stadslicht was dus laatst kapot, toen vervangen, en toen was de melding ff weg. Maar na een paar dagen kwam die weer terug, terwijl het stadslicht natuurlijk gewoon werkt.
Een massaprobleem? Waar te zoeken? Bij het stekkertje van het stadslicht?

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Hoi Matthijs,
Heb het probleem/melding ook voordurend gehad. Bij mij kwam de melding als ik over een obstakel reed, en bleef daarna dan ook hangen terwijl alle lampen het gewoon doen.
Dit was bij mij echt een massa probleem, ik heb eerst linksvoor alle massa blokjes vervangen door fatsoenlijke ogen en het nodig reinigingswerk, geen effect…..
Week later trekhaak gemonteerd en meteen bij de achterlichten alle massa punten vernieuwd/gereinigd etc en tadaaaa…... probleem opgelost
Hoi Mark,
Waar zitten die massapunten bij de achterlichten?

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Die zitten bij mij achter de zijbekleding.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Yep! Heb ik ook gehad met de V6. ik heb water in de kofferbak gehad toen ik ze kocht,en had toen ook steeds die melding,na dat het net hersteld was
Bij mij is het spontaan over gewaaid
Ik krijg die kl*temelding niet weg. Ik heb 4 massapunten (achter elke koplamp 2) losgemaakt en alles schoongemaakt en weer vastgeschroefd…maar het helpt niks.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Je moet ze achter ook doen.
Zitten ze daar links of rechts of allebei?

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sry m’n geheugen laat me ff in de steek. is al weer ff gelee
He Matthijs ,
Gaat het niet over je zij-richtingaanwijzertjes?
XM TCT Ambiance`94

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Heel handig, geen boordcomputer! SX uitvoering

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Idem hier, ook bij de achterlichten massa in orde gemaakt. En soms is echt het lampje los of stuk (meestal los).
Dirk de Pirk schreef:He Matthijs ,
Gaat het niet over je zij-richtingaanwijzertjes?
Nee Dirk, kan ik me niet voorstellen. Ten eerste doen die het gewoon, en ten tweede komt dit melding alleen in beeld zodra ik het stadslicht (parkeerlicht) aanzet.
ambijajance schreef:Idem hier, ook bij de achterlichten massa in orde gemaakt. En soms is echt het lampje los of stuk (meestal los).
Ga ik ook maar doen.
Ik dacht aanvankelijk dat die massapunten achter niet zo belangrijk waren, omdat die niet zo vuil zouden worden als de massapunten achter de koplampen.

Totaal aantal Berichten: 591
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
ALS de vraag is wat er met “Side lights” bedoeld wordt kun je ook wat zekeringetjes veranderen en een andere taal uitlezen?
Overigens: voor wat betreft massapunten achter loont het ook om compleet nieuwe draden te leggen van de massa van het armatuur naar de carrosserie. Heb ik ook wel gedaan.
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
sweef schreef:Overigens: voor wat betreft massapunten achter loont het ook om compleet nieuwe draden te leggen van de massa van het armatuur naar de carrosserie. Heb ik ook wel gedaan.
Dat heeft in dit geval weinig zin Joost, de armaturen (side lights) zijn kunstof…..