Net de xm met de achterkant boven de smeerput gezet. Wil namelijk de 3e veerbol en de SMAC/constant hoogte veerbollen vervangen.
Die 3e veerbol moet wel lukken, hitteschild van de uitlaat en frame van het reserve wiel eraf halen, dan moet het lukken!
Alleen de smac bolm die zit wel heel beroerd zeg, hoe had citroen dat nu weer bedacht? iemand een ide idee?
gaat om een 98 v6 automaat.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Re: Vervangen 3e veerbol en SMAC bol XM
verkuilm schreef:Net de xm met de achterkant boven de smeerput gezet. Wil namelijk de 3e veerbol en de SMAC/constant hoogte veerbollen vervangen.
Die 3e veerbol moet wel lukken, hitteschild van de uitlaat en frame van het reserve wiel eraf halen, dan moet het lukken!
Alleen de smac bolm die zit wel heel beroerd zeg, hoe had citroen dat nu weer bedacht? iemand een ide idee?
gaat om een 98 v6 automaat.
Op een 2 kolommer hangen, subframe bouten stuk lossen, achteras laten zakken en bol vervangen
Xsara Coupe
Tja die bol zit inderdaad op een K**te-plek
Ik had zelf niet zoveel trek in het laten zakken van de achteras, vanwege het gebrek aan een brug.
Dus ik heb het linkerachterwiel eraf gehaald.
Door dezelfde sleuf als waardoor de bol zichtbaar is heb ik toen de drie boutjes losgedraaid waarmee de montagebeugel van de bol vastzit.
Op deze manier vereist het wel engelengeduld maar het voordeel is dat je de bol kan losmaken van de beugel in de bankschroef.
Ik had gelukkig een lange ringsleutel tot mijn beschikking die het precies haalde, maar dan nog heeft die ene bol me een uur of drie gekost.
Het zou nu sneller moeten kunnen aangezien de boutjes zijn teruggemonteerd met kopervet.
Succes en sterkte, Piet

Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Of je rijd even naar Chyparse in Almere, die kunnen het snel voor je regelen. Je moet wel iets meer betalen als voor een gewone bol.
Nou ben er uit, laat het zitten. Bollen zijn al vervangen.
Dacht ik voor ook al gezien te hebben. Maar goed had de hele bollen boel al gekocht. Maar nu ik de boel behoorlijk uit elkaar moet gaan halen toch nog eens goed gekeken. zijn 1 jaar geleden vervangen blijkt nu.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Dus nu heb je bollen over?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Yep, een smac bol en een 3e veerbol achter, voor een v6 uit 98.
Die andere bollen heb ik al niet meer, waren dus ook gewoon goed.
ben zelf altijd van de nieuwe bollen, doe ik niet aan vullen etc.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980