Zover ik weet is de km teller van mijn T2 94er xm een electronische. Dat ding laat zo af en toe het kopje hangen op de rust nok terwijl ik toch echt aan het rijden ben.
Iemand een sugestie waar ik ff iets kan nakijken hier voor? Moet het dasbord eruit? ?? sort off

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Klinkt als hetzelfde probleem dat ik ook af en toe heb.. Soms gaat de teller bij het aanraken van de claxon weer aan.. Snap de link niet, misschien is het wel altijd toevallig.. Het is bij mij heel willekeurig overigens, soms draait de teller 500 km lang mee, soms doet ze het 200 km achter elkaar heel soms. Draadbreuk ergens?

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Hadden we ook bij de 2-liter. Was over toen de uitlaat afbrak…....Zal wel een draadje zijn dat contact maakt.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Paul Cornelisse schreef:Hadden we ook bij de 2-liter. Was over toen de uitlaat afbrak…....Zal wel een draadje zijn dat contact maakt.
Of een draadje dat geen contact maakt. Ofwel een draadbreuk.
Het “af en toe” gebeuren is altijd moeilijk te testen. Je kan natuurlijk de draden van het ene naar het andere eind doormeten maar dan zal je zien dat alles goed is.
Je kan ook kijken of alle stekkers, dus bij de gever, onderweg en in het dash nog goed zitten. Gelijk alle stekkers een keer lostrekken en weer aandrukken.

- XM V6 24V Exclusive
par eXeMple! schreef:Paul Cornelisse schreef:Hadden we ook bij de 2-liter. Was over toen de uitlaat afbrak…....Zal wel een draadje zijn dat contact maakt.
Of een draadje dat geen contact maakt. Ofwel een draadbreuk.
Het “af en toe” gebeuren is altijd moeilijk te testen. Je kan natuurlijk de draden van het ene naar het andere eind doormeten maar dan zal je zien dat alles goed is.
Je kan ook kijken of alle stekkers, dus bij de gever, onderweg en in het dash nog goed zitten. Gelijk alle stekkers een keer lostrekken en weer aandrukken.
Hebben we allemaal geprobeerd. Geen nut, zat waarschijnlijk een stuk dieper weg

Totaal aantal Berichten: 6348
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace

- XM V6 24V Exclusive
Lucas Unger schreef:Klokkenpaneel doorsolderen, 80% kans op succes.
Groet,
L
En duss 20% kans op falen

Totaal aantal Berichten: 6348
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Sja, je moet toch wat en het is een kleine moeite. Meten brengt je vaak niet echt verder met dit soort wisselende storingen. Maar goed, doe er mee wat je wilt.
Groet,
L

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Paul Cornelisse schreef:Lucas Unger schreef:Klokkenpaneel doorsolderen, 80% kans op succes.
Groet,LEn duss 20% kans op falen
Neem ff een wijntje Paul, werkt positief, of flikker jij dat over de (be)kleding van je dame (hoe met je dat nou zien
) en drink je liever zoutwater
Ik had hetzelfde probleem bij m’n oude TD.
Grote voordeel is dat je kilometerstand óók niet doorloopt! (*verkoopprijs wink wink*)

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Smultie schreef:Ik had hetzelfde probleem bij m’n oude TD.
Grote voordeel is dat je kilometerstand óók niet doorloopt! (*verkoopprijs wink wink*)
Haha, dat is natuurlijk wel waar. Maar goed, 280.000 of 300.000 km op de teller. Beide keren zijn die dames nauwelijks iets waard
Lucas Unger schreef:Sja, je moet toch wat en het is een kleine moeite. Meten brengt je vaak niet echt verder met dit soort wisselende storingen. Maar goed, doe er mee wat je wilt.
Groet,
L
Ik denk idd dat dit een van de betere opties is. Ga er nu nog niet aan beginnen, maar zodra de naald vaker niet dan wel werkt pak ik de soldeerbout erbij
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, bij mij zat het in de stekker aan de versnellingsbak. Na grondig reinigen van de contacten is het probleem al twee jaar van de baan. Het stekkertje is wel niet zo makkelijk te bereiken het zit namelijk boven aan de versnellingsbak ter hoogt van het differentieel meen ik mij te herinneren (21TD automatic), ik veronderstel dat het bij een manuele bak ook wel ergens in diezelfde buurt zal zitten. Bij mij was het tijdelijk wel makkelijk omdat de motor met de bak toen volledig naast de auto lag.
Dirk