km teller af en toe in pauze stand…
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 11 november 2008 10:12 PM

Zover ik weet is de km teller van mijn T2 94er xm een electronische. Dat ding laat zo af en toe het kopje hangen op de rust nok terwijl ik toch echt aan het rijden ben.

Iemand een sugestie waar ik ff iets kan nakijken hier voor? Moet het dasbord eruit? ?? sort off

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 11 november 2008 10:22 PM
  [ # 1 ]

Klinkt als hetzelfde probleem dat ik ook af en toe heb.. Soms gaat de teller bij het aanraken van de claxon weer aan.. Snap de link niet, misschien is het wel altijd toevallig.. Het is bij mij heel willekeurig overigens, soms draait de teller 500 km lang mee, soms doet ze het 200 km achter elkaar heel soms. Draadbreuk ergens?

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 11 november 2008 10:41 PM
  [ # 2 ]

Hadden we ook bij de 2-liter. Was over toen de uitlaat afbrak…....Zal wel een draadje zijn dat contact maakt.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 november 2008 10:53 PM
  [ # 3 ]
Paul Cornelisse schreef:

Hadden we ook bij de 2-liter. Was over toen de uitlaat afbrak…....Zal wel een draadje zijn dat contact maakt.

Of een draadje dat geen contact maakt. Ofwel een draadbreuk.

Het “af en toe” gebeuren is altijd moeilijk te testen. Je kan natuurlijk de draden van het ene naar het andere eind doormeten maar dan zal je zien dat alles goed is.
Je kan ook kijken of alle stekkers, dus bij de gever, onderweg en in het dash nog goed zitten. Gelijk alle stekkers een keer lostrekken en weer aandrukken.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 11 november 2008 10:54 PM
  [ # 4 ]
par eXeMple! schreef:
Paul Cornelisse schreef:

Hadden we ook bij de 2-liter. Was over toen de uitlaat afbrak…....Zal wel een draadje zijn dat contact maakt.

Of een draadje dat geen contact maakt. Ofwel een draadbreuk.

Het “af en toe” gebeuren is altijd moeilijk te testen. Je kan natuurlijk de draden van het ene naar het andere eind doormeten maar dan zal je zien dat alles goed is.
Je kan ook kijken of alle stekkers, dus bij de gever, onderweg en in het dash nog goed zitten. Gelijk alle stekkers een keer lostrekken en weer aandrukken.

Hebben we allemaal geprobeerd. Geen nut, zat waarschijnlijk een stuk dieper weg

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 november 2008 11:10 PM
  [ # 5 ]

Klokkenpaneel doorsolderen, 80% kans op succes.

Groet,

L

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 11 november 2008 11:11 PM
  [ # 6 ]
Lucas Unger schreef:

Klokkenpaneel doorsolderen, 80% kans op succes.

Groet,

L

En duss 20% kans op falen Confused

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 11 november 2008 11:24 PM
  [ # 7 ]

Sja, je moet toch wat en het is een kleine moeite. Meten brengt je vaak niet echt verder met dit soort wisselende storingen. Maar goed, doe er mee wat je wilt.

Groet,

L

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 11 november 2008 11:24 PM
  [ # 8 ]
Paul Cornelisse schreef:
Lucas Unger schreef:

Klokkenpaneel doorsolderen, 80% kans op succes.
Groet,L

En duss 20% kans op falen Confused


Neem ff een wijntje Paul, werkt positief, of flikker jij dat over de (be)kleding van je dame (hoe met je dat nou zien Very Happy Very Happy) en drink je liever zoutwater Laughing  Laughing

Profiel  
 
Smultie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 10-01-2007

Gepost: 12 november 2008 10:00 AM
  [ # 9 ]

Ik had hetzelfde probleem bij m’n oude TD.
Grote voordeel is dat je kilometerstand óók niet doorloopt! (*verkoopprijs wink wink*)

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 12 november 2008 11:57 AM
  [ # 10 ]
Smultie schreef:

Ik had hetzelfde probleem bij m’n oude TD.
Grote voordeel is dat je kilometerstand óók niet doorloopt! (*verkoopprijs wink wink*)

Haha, dat is natuurlijk wel waar. Maar goed, 280.000 of 300.000 km op de teller. Beide keren zijn die dames nauwelijks iets waard Razz

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 12 november 2008 01:34 PM
  [ # 11 ]
Lucas Unger schreef:

Sja, je moet toch wat en het is een kleine moeite. Meten brengt je vaak niet echt verder met dit soort wisselende storingen. Maar goed, doe er mee wat je wilt.

Groet,

L

Ik denk idd dat dit een van de betere opties is. Ga er nu nog niet aan beginnen, maar zodra de naald vaker niet dan wel werkt pak ik de soldeerbout erbij Wink

Profiel  
 
Von W
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 20-04-2006

Gepost: 12 november 2008 07:24 PM
  [ # 12 ]

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, bij mij zat het in de stekker aan de versnellingsbak. Na grondig reinigen van de contacten is het probleem al twee jaar van de baan. Het stekkertje is wel niet zo makkelijk te bereiken het zit namelijk boven aan de versnellingsbak ter hoogt van het differentieel meen ik mij te herinneren (21TD automatic), ik veronderstel dat het bij een manuele bak ook wel ergens in diezelfde buurt zal zitten. Bij mij was het tijdelijk wel makkelijk omdat de motor met de bak toen volledig naast de auto lag.

Dirk

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook