3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Juiste stationair toerental V6.24?—> Nu te hoog!?
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 november 2008 10:33 AM
  [ # 31 ]

Mooi man, weer wat voor m’n technische dossier Laughing  thx.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 06 november 2008 02:34 PM
  [ # 32 ]

Ok nu nog een keer dan…
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM 24v engine/ZPJ4plaatslambdasensoren.jpg

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 november 2008 11:06 PM
  [ # 33 ]

Ik heb nog een theorietje bedacht vandaag tussen enerzijds het schokken en anderzijds het MMlampje dat af en toe brandt. Dit omdat ik merk dat het schokken altijd een tikkie erger is wanneer dat MMlampje brandt.
Ik dacht dus: het gegeven van een vuile stappenmotor dan wel lekkende luchtslangen/valse lucht en/of misschien ACAV-kleppen of wellicht ook rotte lambdasonde, zorgen misschien samen in een mix ervoor dat dat MMlampje soms brandt.  Confused:

Ik had eerder nog geen verband gelegd tussen de oorzaken van het schokkerig rijden en de mogelijke oorzaken van het branden van het MMlampje.

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 09 november 2008 04:07 PM
  [ # 34 ]

Interessant topic! Vooral omdat mijn XM V6.24 ook een probleempje heeft met een (niet constant) te hoog toerental. Regelmatig blijft bij mijn XM het stationair toerental hangen op ongeveer 2500. Met name wanneer ik ervoor even wat harder gereden heb /  de motor meer toeren gemaakt heeft. Wanneer ik de auto dan even laat draaien, verlaagt het wonder der techniek het toerental uiteindelijk weer naar een keurige 1000. Dit kan soms 1 tot 2 minuten duren. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 november 2008 07:53 PM
  [ # 35 ]

Net even bij Wil Wijnhoven geweest, die zei gelijk dat er dus ergens valse lucht werd aangezogen. En dat het feit van het hoge stationaire toerental dus samenhangt met het schokkerig rijden af en toe en het soms branden van het MMlampje. Hij vermoedde dat er ergens een slang af ligt.

Binnenkort maar eens een afspraak maken daar.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2008 08:07 PM
  [ # 36 ]
Matthijs2006 schreef:

Net even bij Wil Wijnhoven geweest, die zei gelijk dat er dus ergens valse lucht werd aangezogen. En dat het feit van het hoge stationaire toerental dus samenhangt met het schokkerig rijden af en toe en het soms branden van het MMlampje. Hij vermoedde dat er ergens een slang af ligt.

Binnenkort maar eens een afspraak maken daar.

Als je de kunststof afdekring (plaat gaat iets te ver) eraf schroeft, kun je de verschillende slangetjes goed zien. Stel dat je het zelf ziet welke los ligt kun je die weer erop schuiven.
Toen ik bezig was met de ACAV kleppen, was ik vergeten om het slangetje van de benzinedrukregelaar op het tuutje van het inlaatspruitstuk te schuiven. Toen schokte mijn motor erg met optrekken, na het aansluiten van het slangetje was het schokken weg.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 november 2008 08:14 PM
  [ # 37 ]

Dat kan ik proberen. Bedankt voor de tip. Kan een hoop geld schelen bij de garage.  Laughing

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2008 08:17 PM
  [ # 38 ]
Matthijs2006 schreef:

Dat kan ik proberen. Bedankt voor de tip. Kan een hoop geld schelen bij de garage.  Laughing

Dat bedoel ik Wink , als het slangetje zelf nog niet lekt kun je voorlopig zonder schokken rijden.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 november 2008 08:29 PM
  [ # 39 ]

Hey Citrophile, deze V6.24 was eerst van Remco, jij hebt hem toen nog geholpen met aandrijfassen wisselen toch? Misschien herinner je je dan nog wel wat voor exemplaar dit is/was.  Wink  Er moet nog wat gebeuren.  Wink

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 november 2008 10:16 PM
  [ # 40 ]

Matthijs, ik heb Remco inderdaad geholpen met de aandrijassen (de-)monteren van inmiddels jouw XM.

Ik kan me de auto nog herinneren Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook