


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die ken ik niet. Wel Wim Struijk.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Leuke wagen! Doe je ook effe een foto van de motorruimte aub?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
garagestmarien schreef:Die ken ik niet. Wel Wim Struijk.
En die ken ik dus weer niet
Foto van de motor maken lukt nu niet echt nu in het donker, zal morgen foto’s maken of dit weekend als ik met de schokbak in de ardennen probeer te komen….
de vorige eigenaar reed er nog stad en land mee af dus dat ritje ardennen moet toch wel lukken.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Is het nou wel zo verstandig om zo naar de ardennen te vertrekken? Je sloopt de boel aardig… wat dacht je van je motorsteunen en aandrijfassen?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Is het nou wel zo verstandig om zo naar de ardennen te vertrekken? Je sloopt de boel aardig… wat dacht je van je motorsteunen en aandrijfassen?
Daar heb je een uitstekend punt…. maar het is niet dat de auto nou helemaal doorelkaar geschud wordt, het is meer inhouden en een beetje stotteren….



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi dash, nog de gele klokken. Of heten die ineens rollen? Maar zie ik nou geen handremlichtje? Of kijk ik er helemaal overheen?
garagestmarien schreef:Mooi dash, nog de gele klokken. Of heten die ineens rollen? Maar zie ik nou geen handremlichtje? Of kijk ik er helemaal overheen?
Tussen het tanken lichtje en het groot licht licht aan de rechterkant van alle dash lichtjes zie je een uitroepteken, deze knippert wanneer de motor draait en de handrem nog aangetrokken is…
schrok me wezeloos toen ik voor het eerst dat zag…..



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
O ja. Bij mij zit die aan de andere kant en werkt niet.
Wim Struik, is dat een betrouwbare specialist op gebied van CX?
Konijnendijk zit daar om de hoek maar is meer een DS specialist nl.
Het kan ook de luchtmassameter zijn. De veer kan namelijk afgesteld worden. Controleer of het kapje al een keer is losgemaakt



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Pimmus schreef:Wim Struik, is dat een betrouwbare specialist op gebied van CX?
Konijnendijk zit daar om de hoek maar is meer een DS specialist nl.
Ja. Ik kan niet anders zeggen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Je auto ziet er mooi uit! Maar zo te horen heb je geen LPG injectie (een foto van de motor kan uitsluitsel geven). Voorlopig zou ik even op benzine blijven rijden.
Het probleem met je toerenteller heeft vrijwel zeker met de ontsteking te maken, hopelijk het schokken ook…
Oh ja, een CX lijkt in veel opzichten op een DS, maar is in veel opzichten ook heel anders. Dus zorg dat je garage (ook) een CX specialist is.
Het vreemde is dat de auto op LPG prettiger rijdt bij een constante snelheid dan op benzine.
de installatie is door een LPG specialist uit Eindhoven ingebouwd en heeft ook een kleppen sproei systeem, een kleine pot waar olie uit gespoten wordt over de kleppen heen om deze af te koelen (zo heb ik mij laten vertellen)
Ik zal zsm foto’s van de motor maken en plaatsen.
Zal vandaag ook eens met Stuyk bellen en kijken of zij zin hebben om aan de klus te beginnen.
Heb wel besloten dat het mij toch wel waard is om de auto weer goed rijdend te gaan krijgen… al met al heb ik zo ongeveer 1500 euro betaald voor deze wagen en dat is mijns inziens niet enorm veel….
De CX die ik had zat voor minstens 500 euro reparaties aan te komen en uiteraard betaalde ik nog het volle pond wegenbelasting voor die wagen….
Zou het niet kunnen dat de toerenteller er een factor 2 naast zit, bijvoorbeeld omdat de vorige eigenaar met de aansluiting heeft geknoeid? De ontsteking van een CX met inspuiting vonkt namelijk 2x zoveel als voor de verbranding noodzakelijk is: 1x op het juiste moment voor een cilinder en 1x tegelijk met een andere cilinder.
Verder: pas als alle andere oorzaken zijn uitgesloten kan je overwegen om aan de luchtmassameter te gaan prutsen. De kans is namelijk zeer groot dat je hierna nog veel verder van huis bent.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik zou beginnen dat oliesproei systeem er meteen afhalen! Trek er eens bougies uit en kijk of die niet helemaal dichtgekoold zitten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>