Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Ik heb de vraag al een paar keer gesteld maar eigenlijk nog nooit een zuiver antwoord gekregen.
Waar zit de stappenmotor bij een 2 liter Xm uit 1995 ??
Het wordt nu echt nodig om het te weten want de wagen van m’n dochter begint af te slaan bij het stationair draaien.
En ze moet vanavond nog terug naar Den Haag
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Het is zo’n cilindrisch zilverkleurig geval met een stekker en 2 luchtslangetjes eraan. Hij zou redelijk prominent bovenop de motor moeten zitten. redelijk in het midden ook.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Het kan ook een zwart cylindrisch geval zijn, met een stekkertje en geen luchtslangen.
Voor een 2-Liter 95er XM denk ik dat het er zo uit ziet, tenminste bij een 8-Klepper, een TCT heeft een stappen zoals Mechuccio beschrijft.
Dat ziet eruit zoals dit: Link

- XM V6 24V Exclusive
Sohail, Mecc, bedankt jongens. Dat wordt morgen. Ik heb net m’n dochter op pad gestuurd met de Renault Clio van m’n vrouw.
Morgen rijd ik de Xm van haar naar Den Haag.
Nogmaals bedankt voor de snelle reacties. Ik denk dat ik het gevonden heb maar nou durft ze er even niet in te rijden.
Paul Cornelisse schreef:Ik heb net m’n dochter op pad gestuurd met de Renault Clio van m’n vrouw.
Nou maar hopen dat ze goed overkomt?
Succes morgen met de klus en veel plezier met de rit!
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Totaal aantal Berichten: 139
- XM Break 2.0i 16v
- C3 1.4 Selection
‘95er 2.0 16V heeft een zwarte cilindervormige stappenmotor zonder luchtslangen.
Deze zit midden voor op de motor, verstopt onder de rechterkant van het geleidewiel van de gaskabel. Bij mij zit er een zwart rond snoer aan -2aderig-.
Het ding zit vast met 1 of 2 torx boutjes, ik denk maat 20 of 25.
Succes!!
"Beter spijt van iets wat je gedaan hebt, dan spijt van iets wat je niet gedaan hebt"
Alsof je spijt zou kunnen krijgen van het rijden in een XM…

- XM V6 24V Exclusive
whiteshepard schreef:‘95er 2.0 16V heeft een zwarte cilindervormige stappenmotor zonder luchtslangen.
Deze zit midden voor op de motor, verstopt onder de rechterkant van het geleidewiel van de gaskabel. Bij mij zit er een zwart rond snoer aan -2aderig-.
Het ding zit vast met 1 of 2 torx boutjes, ik denk maat 20 of 25.Succes!!
Dat geleidewiel is geel? Als dat zo is dan zit de stappenmotor bij mij. Aan de rechterzijde zit inderdaad een stekker (met een swart snoer) Aan de linkerzijde zit een gele connector.
Ik heb beide losgemaakt en schoongemaakt. Een en ander opmieuw gemonteerd en de dame rijdt weer netjes.
Binnenkort toch maar eens everder kijken.
Ze staat nu weer bij m’n dochter voor de deur en ik mag vanavond in het Renaultje naar huis.

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Paul Cornelisse schreef:ik mag vanavond in het Renaultje naar huis.
Ach Paul, dan waardeer je de dame meteen weer voor 200% na een ritje in vreemd blik

- XM V6 24V Exclusive
Ja Mark, zo’n Clio met een 1800 blok en sportvering van 12 jaar oud is me inderdaad ietwat te nerveus. Maar wel leuk voor een dagje hoor, BMW’tje of Mercedesje plagen, ze snappen niet waarom ze dat wagentje niet kunnen lossen.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Past dat trouwens wel Paul??
sorry sorry sorry sorry helemaal fftopic maar ‘t moest ff

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
whiteshepard schreef:‘95er 2.0 16V heeft een zwarte cilindervormige stappenmotor zonder luchtslangen.
Deze zit midden voor op de motor, verstopt onder de rechterkant van het geleidewiel van de gaskabel. Bij mij zit er een zwart rond snoer aan -2aderig-
Ik heb er een 4-aderige kabel aan zitten.
Valt dat ding uit elkaar te halen trouwens? Zodat hij ook weer in elkaar kan natuurlijk…
Het ziet er gegoten uit.

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Die stappenmotor is voor velen (incusief mezelf) nog een misterie.
Denk dat ze a.s. woensdag bij Citroville ook naar de mijne gaan kijken/reinigen etc etc. Zal d’r foto’s van maken en posten natuurlijk.

- C3 1.4 VTi Exclusive
Tuurlijk, alleen zit je weer met die verschillende typen.
(en wil jij trouwens gewoon in Duitsland een mannetje gaan zoeken..)

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja, foto’s graag! Ik wil ook wel eens weten waar dat ding zit.
Paul, kan jij ook een foto maken bij de 2.0 16V?

- C3 1.4 VTi Exclusive
Ik wil morgen wel een fotootje maken, want volgens mij hebben wij hetzelfde blok.

- C3 1.4 VTi Exclusive
Alstublieft…