Mijn kachelmotor (CX-S2) draait niet. Als ik onder de motorkap een paar klappen tegen het kachelhuis geef, doet -ie het weer. Het zal dus wel weer elektriek zijn. Maar heeft iemand een tip waar ik zal beginnen? Het deksel van de kachelmotor gaat er zo niet af, dan moet eerst het inlaathuis weg. Maar zit daar iets in wat storing kan opleveren? Ik heb eigenlijk nog nooit aan de kachel gewerkt en het weer is niet zo om buiten te sleutelen.
Gutta cavat lapidem…
inlaathuis?
dekseltje met 3 of 4 schroefjes onder je reservewiel!
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
nice, die ombouw. Handig in de zomer, en dan vooral bij een 20RE. Daar zit helemaal geen isolatie tss motor en passagiersruimte .





Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Meest waarschijnlijke euvel wat door een paar hengsten wordt verholpen zijn de koolborstels. Niet per se versleten maar door vervuiling vast gaan koeken. Een flinke klap lost dat dan op.
Hoewel een goede schoonmaakbeurt wellicht vele klappen kan voorkomen
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
garagestmarien schreef:Kijk voor de lol toch ook even hier:
Een betere en sterkere oplossing.
Dat is een mooi stukje. Met genoegen bekeken!
Maar goed: ik moet dus vandaag of morgen de fanmotor eruit halen en de koolborstels bekijken. En zonet bemerkte ik een fraai LHM spoor achter de auto: gaatje in de persleiding. Dat wel eens meegemaakt? Doe je de motorkap open spuit er een fonteintje LHM langs je lenzen.
Gutta cavat lapidem…
Het blijft ouwe rommel, Piet