Bij mijn XM uit 1990 wil ik alle bollen vervangen, een bol ,die van de hydractief, zit op een kleine ingesloten plaats vooraan zo onder de chauffeurs-stoel. Weet iemand of deze er toch tamelijk gemakkelijk uit kan of moet er meer dan de bol alleen los gemaakt worden? Ik heb een idee dat er geen plaats is om er kettingstrop omheen te doen en als ie dan los is lijkt het me ook nog eens lastig om hem te verwijderen.

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
De hydractivebol voor zit idd wat opgesloten, maar is wel los te draaien. Voor de hydractivebol achter, moet eerst de hitteplaat (als die er nog zit) weggehaald worden en die is dan wel goed toegankelijk.
Verder staat er altijd een opgesloten druk op de hydractivebollen, zelfs wanneer de ontlastschroef van de drukregelaar is losgedraaid en overige bollen ook al eraf zijn gehaald.
De elektroklep is niet bekrachtigd bij afgezet contact en blijft er druk in de hydractiveregelaars staan.
Dit maakt het losdraaien van de hydractivebollen iets lastiger, op een gegeven moment spuit de lhm flink eruit totdat de druk eraf is.
Succes
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Om dit te voorkomen selecteer je de wagen met draaiende motor naar de laagste stand, en dan na een seconde of 30 zet je’m pas uit!
Als je daarna de ontlastschroef open draait en het gesis is afgelopen staat er nergens meer druk op.
Succes, Piet

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ok bedankt voor de tip , ga ik ook proberen want ik ga binnenkort ook mijn veerbollen+hydractivebollen vervangen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
hydractiefbol
Bedankt heren, nu ben ik een beetje geruster om deze klus te klaren.
hydractiefbol
ok, bedank voor de tip.