
















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Goed een CX. Prachtige wagens en links en rechts ook wel betaalbaar te vinden. Alleen zijn die wagens behoorlijk zwaar. Zal ik deze zelf op transport willen zetten dan moet die eigenlijk lichter zijn.
De XM die ik laatst had was toch wel aardig de max. Daar de XM en CX een 200 kg verschillen vroeg ik mij af hoe ik een CX vrij vlot een 200kg lichter kan maken, zodat ik het geheel zelf kan transporteren
De ‘restanten’ kunnen altijd nog in de kofferbak.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Je wilt met die ZX gaan trekken?

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Die ZX is historie, alleen staat die er nog…
Nope een Volvo 850 2,5L 5 cylinder TDI Estate.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
De voorstoelen en achterbank er uit zal al wel de helft zijn.
de voorstoelen wegen wel wat maar of die 25 kg per stuk zijn?
berline achterbank weegt bij elkaar waarschijnlijk nog geen 10 kg.
heel suf: motorblok eruit tillen. of een stel portieren.
Er is niet veel wat flink gewicht heeft en dat je er even makkelijk uit tilt….....
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Is het niet makkelijker een ander trekkend voertuig te zoeken?























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:Is het niet makkelijker een ander trekkend voertuig te zoeken?
Lijkt mij ook het makkelijkst. Of 1 opzoeken die rijd.
200 kg sloop je niet zo maar even uit een auto , of je moet inderdaad al met motoren en bakken gaan demonteren.

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Een andere auto is een ding, je komt altijd nog 100 kg boven het laadvermogen van een gemiddelde ambu uit.
Meeste ambu wegen een 600kg leeg en mogen 1400 laden. Een break gaat over de 1500 kg heen.
Dan moet je een behoorlijke kar met een behoorlijke auto hebben.
Zelf zat ik idd ook aan deuren te denken, zijn die moeilijk te demonteren?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard





















Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
GoodOldDiesel schreef:Een andere auto is een ding, je komt altijd nog 100 kg boven het laadvermogen van een gemiddelde ambu uit.
Meeste ambu wegen een 600kg leeg en mogen 1400 laden. Een break gaat over de 1500 kg heen.
Dan moet je een behoorlijke kar met een behoorlijke auto hebben.
Zelf zat ik idd ook aan deuren te denken, zijn die moeilijk te demonteren?
Oprijwagen huren?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Met die deuren eraf, stoelen en bank eruit ben je nog steeds niet legaal bezig zelfs, volgens mij. Als het om een eenmalige actie gaat, dan is het idee van mkatgert waarschijnlijk nog het beste.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Of een zwaardere aanhanger regelen die meer dan die aangegeven 2 ton tillen kan.
En dan een terreinwagen ervoor die 3,5 ton trekken mag.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
GoodOldDiesel schreef:
Zelf zat ik idd ook aan deuren te denken, zijn die moeilijk te demonteren?
Ja, want je moet alle bedrading er uit halen. En de scharnier gaan over het algemeen niet makkelijk los. Daarbij weegt één deur géén 50 kilo.
De way to go is motorblok demonteren, met bak en al. Maar eigenlijk is het in z’n geheel een tamelijk kansloze actie…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Lastig idee begrijp ik. Op zoek naar een oprij truck dan maar… je weet tenslotte nooit hoe een koe een haas vangt dacht ik eerst….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Let wel op de lengte van de laadvloer van zo’n oprijding. Een CX is behoorlijk lang…

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Wat zou de lengte van een break ongeveer zijn?
Oprijtruck gaat trouwens ook iets sneller. Ambu met auto max 100 een oprijtruck max 120 tot 140…
Was ook meer een proefballon, daar meerdere natuurlijk dit vervoers probleem ooit eens tegen zouden kunnen komen.
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een break is 4,98. Bumper tot bumper. Wielbasis is iets minder natuurlijk, maar als je dan toch… Dan het liefst de hele auto binnen de laadvloer.
(Het is, dat ik te lui ben om op te staan om in de boeken te gaan kijken wat de wielbasis is…. sorry, tenzij je het echt wilt weten.)