2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Hoe kan je een CX snel 200kg lichter maken?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 23 november 2008 09:32 PM
  [ # 16 ]

je gaat die duitse break halen met die bumperlip en spoiler?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
WE187
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 10-09-2008

Gepost: 23 november 2008 09:36 PM
  [ # 17 ]

Het gaat om werkelijke gewicht, niet om het op het kenteken vermelde gewicht.

Op de aanhanger zetten, wielen demonteren. reservewiel uitnemen, bezine aftappen, koelvloeistof aftappen, stoelen+bank+matten eruit.
Evt. motorkap en bumpers demonteren, LHM aftappen, enz.
Kan nu niet veel meer schelen, je hebt ook nog een correctiepercentage.
Bij twijfel op de weegbrug.
Bij overschrijding totaalgewicht (eigengew. + laadvermogen) van 3500 kg groot rijbewijs nodig? zie RDW site oid.
Slepen ? om welke afstand gaat het ?

Wat is er leuker dan een BX ? . . . . . Vijf BX-en !

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 november 2008 09:55 PM
  [ # 18 ]
Evan schreef:

je gaat die duitse break halen met die bumperlip en spoiler?

Leek mij wel wat, maar niet die prijs.

Auto’s blijven bij mij niet 100% orgineel ben ik geen typ voor ben ik achter. Hier valt nog weinig aan te ‘verkrachten’

Volgend jaar maar in het hok aan de gang met bak en braad denk ik. Zal wel wat chassis gezeur hebben. Dan kan die in 2010 de weg op.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 23 november 2008 10:38 PM
  [ # 19 ]

Heb je al eens aan Duck-service in Leek gedacht.
Zij hebben een oprijwagen en aanhanger.
 
Succes met je transport.

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  
 
Gepost: 23 november 2008 11:03 PM
  [ # 20 ]

En als je de CX op een auto-ambulance zet, let er op dat je je deur nog kan openen (inzakken). Laat, bij een break, in ieder geval je achterklep van ‘t slot (of de sleutels in je zak ipv in het contactslot…). Bij een CX ambulance is het ook handig om je schuifruit van de tussenwand open te laten Smile.

Nee, ik spreek niet uit ervaring.

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 23 november 2008 11:06 PM
  [ # 21 ]

Kijk das nou een leuke optie. Helaas mag je niet zelf rijden. Een ritje buitenland loopt dan behoorlijk in de papieren.

Besturen is voor mij geen probleem rijd dagelijk met de vrachtwagen. Vandaar ik ook rustig een ambu + auto van met een totaal gewicht van tot 2ton mee neem achter mij volvo.

Daarboven word het allemaal te zot voor de volvo en ook het laadvermogen van de aanhanger. Dat heet je grenzen en verantwoordelijkheden kennen. Oprijtruck ken ik lokaal adres voor. Hij heeft mijn ZX al eens opgekocht. Allicht kan ik iets matsen met die XM van mij.

Eerst maar eens bellen met DLand.

Zo op eerste idee kan er niet al teveel mis zijn met deze wagen. Chassis zou wat rot kunnen hebben, maar dat moet met bak en braad mogelijk zijn. Als het echt ernstig was zou men nooit de moeite hebben genomen om een ander blok erin te proppen en de rest.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 23 november 2008 11:26 PM
  [ # 22 ]

misschien heb ik iets gemist, maar theoretisch kan je de auto uit Duitsland op een eendagskenteken danwel een importkenteken zelf naar Nederland rijden. Daarvoor moet de auto natuurlijk wel TÜV goedgekeurd zijn in Duitsland en technisch in staat zijn de afstand af te leggen.

Is dat hier niét het geval?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 23 november 2008 11:37 PM
  [ # 23 ]

Of het risico wagen…

...en gewoon zo gaan rijden Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 november 2008 11:38 PM
  [ # 24 ]

Wat mag de volvo officieel trekken? 2 ton? Indien niet: let op de verzekering….....

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 23 november 2008 11:47 PM
  [ # 25 ]

Ik heb dit jaar nog een CX opgehaald uit Frankrijk en heb daarvoor een Voyager gebruikt. Die mag eigenlijk maar 1600 kg trekken. Ging prima op de lange stukken maar de Périphérique rond Parijs was een nachtmerrie.

Zie ook:


 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 24 november 2008 12:35 AM
  [ # 26 ]
WE187 schreef:

Slepen ? om welke afstand gaat het ?

Shocked  ConfusedConfusedConfusedShocked

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 24 november 2008 12:42 AM
  [ # 27 ]

maar ik welke staat is de auto rijdend en opties ?

waar staat de cx en waar moet die naar toe ?

probeer mee te denken naar een goed optie

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 24 november 2008 01:14 AM
  [ # 28 ]

Export kenteken is het meest eenvoudige, moet de cx wel reeel rijdtbaar zijn inderdaad!
Volgens mij mag een volvo iets van 1600 trekken?
ambulance is iets van 500. Heb je nog 1100 over. Weet niet welke cx je voor ogen hebt?? In ieder geval mag je ook nog de kogel druk, zeg 75 kilo eraf halen. En 10% er over zeurt niemand over. Dus 1300 ofzo kan wel.

Je hebt wel E? Want dat valt veel sneller op! Kans dat ze hele boel gaan wegen is gering.

Een maand geleden heb ik iemand voor 250 euro mijn cx in belgie opgehaald. was heen en terug 500km. Wat iemand met landcruiser en forse ambulance.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 24 november 2008 03:22 PM
  [ # 29 ]
garagestmarien schreef:

Een break is 4,98. Bumper tot bumper. Wielbasis is iets minder natuurlijk, maar als je dan toch… Dan het liefst de hele auto binnen de laadvloer.

(Het is, dat ik te lui ben om op te staan om in de boeken te gaan kijken wat de wielbasis is…. sorry, tenzij je het echt wilt weten.)

309,5 cm.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Archont
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 25-04-2007

Gepost: 25 november 2008 01:15 AM
  [ # 30 ]
citro-power schreef:

Of een zwaardere aanhanger regelen die meer dan die aangegeven 2 ton tillen kan.
En dan een terreinwagen ervoor die 3,5 ton trekken mag.

daar heb je geen terreinwagen voor nodig

VW t3 1.6d mag 3.7 ton trekken bvb

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook