vanmorgen ruim een kwartier bezig geweest om de dame aan het werk te houden. Starten is geen probleem, blijven lopen echter wel.
Uiteindelijk wilde ze wel weer, na flink wat spelen met de choke (moet nog steeds wennen aan dat gedoe met choke in, choke uit, hoever precies) ...
Nu parkeerde ik haar op mijn werk en had ik sterk het idee dat de kont iets dieper staat dan normaal.
Kan het zijn dat de LHM dikker en dus trager is door de kou?
Onlangs zijn de bollen achter op druk gebracht; weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
LHM vies, + filters verstopt kan dit soort dingen tot gevolg hebben. Vriespunt van vieze LHM is anders, plus koud dus dik en verstopte filters kan het moeilijk maken aan te zuigen. Even LHM verversen en filters reinigen.
En als je op de zuidpool woont zal jet er smurfenolie in moeten stoppen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
en die choke:
dat zal wel per auto iets anders zijn.
In onze 2.2 trs is het met het starten de choke uit trekken tot ie 2000 toeren draait. Na de eerste bocht terugdrukken tot 1500 toeren.
Daarna (afhankelijk van hoe koud het is) steeds weer verder drukken maar op ongeveer 1500 toeren houden (in stationair). Als ik de choke verder weg druk vallen de touren meestal te hard terug tot ze gaat stotteren. Als ie warm is op een wat langer stukje rijden helemaal wegdrukken. Lampje van de choke gaat uit bij ongeveer 1000 toeren (maar ook dat zal wel een kwestie van instellen zijn) maar dan is de choke nog niet helemaal uit.
Als de motor warm is draait ze stationair met 800 toeren.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
@Icefire: zo doe ik het ook. Maar er zijn dagen (koude dagen) dat ik het ook niet voor elkaar krijg de motor op een mooi toerental te laten draaien bij het starten, wat ik ook met de coke speel. Het toerental zakt dan steeds terug tot onder de 1000 en de motor begint te sputteren. Het enige wat dan helpt, is de motor even flink toeren te laten maken door gas te geven. Soms moet dat wel 10 minuten voordat het goed gaat.
Maar er zijn dagen (koude dagen) dat ik het ook niet voor elkaar krijg de motor op een mooi toerental te laten draaien bij het starten, wat ik ook met de coke speel. Het toerental zakt dan steeds terug tot onder de 1000 en de motor begint te sputteren. Het enige wat dan helpt, is de motor even flink toeren te laten maken door gas te geven. Soms moet dat wel 10 minuten voordat het goed gaat.
bij mij idem; zelfs met choke krijg ik haar niet altijd op een constant toerental. Al moet ik wel zeggen dat het echte sputteren pas bij 500 toeren begint; als ik haar constant boven de 500 houdt, blijft ze wel lopen. Dat kan inderdaad wel eens even duren. Gisteren ruim 15 minuten, vandaag slechts een enkele minuut.
Heb ik al gezegd dat ik mijn dame geweldig vind op haar oude dag?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik vind dat toch wel erg lang, 10-15 minuten.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LHM bevriest pas bij -30 of zo. Het wordt wel ietsje dikker. omhoog komen duurt ietsje langer. De hoogte echter moet het zelfde zijn.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
garagestmarien schreef:Ik vind dat toch wel erg lang, 10-15 minuten.
Ik heb gelukkig ook nog maar één keer meegemaakt dat het een minuut of 10 duurde en toen was het behoorlijk koud, met een dikke laag bevroren sneeuw op de motorkap. Meestal bij koud weer volstaan enkele minuten.
Tinfoil schreef:Al moet ik wel zeggen dat het echte sputteren pas bij 500 toeren begint; als ik haar constant boven de 500 houdt, blijft ze wel lopen.
ik vind 500 toeren wel heel weinig voor stationair. Is dat gangbaar?
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Als ik Tinfoil goed begrepen heb, praat hij over een ondergrens waarbij de motor nog net blijft lopen. Hij zegt niet dat het gangbaar is.
Als ik Tinfoil goed begrepen heb, praat hij over een ondergrens waarbij de motor nog net blijft lopen. Hij zegt niet dat het gangbaar is.
klopt.
warm stationair loopt ze ca. 800 toeren.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250