Totaal aantal Berichten: 644
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Afgelopen zaterdag heb ik mijn XM V6 24V Exclusive opgehaald bij Ruesink in Ruurlo. Hier onder wat pica’s:
Meer pica’s: http://www.citroensite.nl/mijn-wagens/xm-v6-24v-exclusive/binnenkort-xm-v6-24v-exclusive.html
k Heb nog een paar kleine problemen, hebben jullie nog een idee?
Gisteren in de sneeuw in Apeldoorn remde de auto niet recht. De ABS werkte wel, maar toch stond ik enigzins scheef op de weg. Is dat normaal? Bij mijn andere XM heb ik de ABS eigenlijk nooit echt getest.
De klimaatregeling is niet verlicht
Onder de electrische armsteun zat nog een stuk ijzer. Ik zal dr een foto van maken, hoort wel bij de auto denk ik maar geen idee hoe of wat.
De besturing is niet goed. Op een rotonde maakt het veel kabaal, en tijdens het sturen heb je het idee dat er een soort van force-feed-back in de auto zit. Is de stuurpomp wellicht defect?
Verder nog wat lichtjes etc die niet werken, maar niet spannend.
Tot nu toe geen spijt van deze bak. Het rijd wel lekker!
** de bedoeling is dat deze auto een flinke tijd blijft **

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gefeliciteerd man! Wat een fraaie dame!
Scheef remmen op sneeuw? Geen idee. Wat ik wel weet is dat de XM i.c.m. winterbanden een geweldige stabiele auto is. Gisteren in de sneeuw terug vanuit zuid-limburg, heerlijk!
Besturing met kabaal en schokken in het stuur (force feedback ) doet mij denken aan een kapotte aandrijfas.

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het is en blijft een mooie auto…
Op niet winterbanden vind ik een XM in de sneeuw echt een drama.. Maar remmen moet gewoon rechtuit gaan. Al is dat in de sneeuw wat moeilijk te testen omdat een XM natuurlijk geen ESP heeft. Kan ook aan de weg liggen, maar zou niet moeten mogen.
Klimaatregeling is een kwestie van twee lampjes. Even het paneeltje eruit halen en je ziet de fittinkjes zo zitten. Andere lampjes idem.
Een V6 automaat hoort geen lawaai te maken op de rotonde en heeft zeker geen force feedback. Force feedback krijg je overigens wel als je te weinig hydraulische druk hebt, of vervuiling.
Of het hydraulisch of mechanisch is, is lastig te zeggen. Hoe is de vering ? Wannneer is de LHM ververst ? Lawaai kan natuurlijk ook iets onschuldigs zijn. Ik vind alleen aandrijfassen na 115K wel wat aan de vroege kant.
Domme vragen bestaan niet.

- 2CV 6
Simmetje schreef:Het is en blijft een mooie auto…
Op niet winterbanden vind ik een XM in de sneeuw echt een drama.. Maar remmen moet gewoon rechtuit gaan. Al is dat in de sneeuw wat moeilijk te testen omdat een XM natuurlijk geen ESP heeft. Kan ook aan de weg liggen, maar zou niet moeten mogen.
Klimaatregeling is een kwestie van twee lampjes. Even het paneeltje eruit halen en je ziet de fittinkjes zo zitten. Andere lampjes idem.
Een V6 automaat hoort geen lawaai te maken op de rotonde en heeft zeker geen force feedback. Force feedback krijg je overigens wel als je te weinig hydraulische druk hebt, of vervuiling.
Of het hydraulisch of mechanisch is, is lastig te zeggen. Hoe is de vering ? Wannneer is de LHM ververst ? Lawaai kan natuurlijk ook iets onschuldigs zijn. Ik vind alleen aandrijfassen na 115K wel wat aan de vroege kant.
Ja, de auto ziet er top uit! Wat dat betreft ook geen problemen.
Ik heb ook nog winterbanden, die ga ik deze week er op zetten.
De vering is wel oke vind ik zelf. Zacht en geen rare dingen tot nu toe. De auto heeft pas 100dkm gereden, dus niet veel. Wanneer de LHM ververst is, geen idee. Ik zal eens kijken of er genoeg in zit, tijdens de proefrit stond het belletje erg laag.
Kom je een keer een stukje rijden deze of volgende week? We kunnen wel ergens aan de A12 afspreken, kunnen we gelijk even in D rijden. Ben benieuwd wat je ervan vind als expert der XM automaten

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Mail maar ff offlist. Ik heb van het weekend wel ff tijd. Neem ik de MM ff mee. Kunnnen we ff vergelijken..
Overigens lijkt mij LHM best een reeele en simpele optie…
Domme vragen bestaan niet.

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Prachtige wagen! En heel sjieke kleur!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Nog een V6’er welkom bij de elite

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Prachtwagen

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Mooie wagen hoor, mooie kleur ook.
Van harte gefeliciteerd. Wat is haar Orga eigenlijk?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Veel plezier met de xm, ben er zelf erg tvreden over rijdt erug goed!
Dtaa met het stuur zal denk ik vervuilde filters zijn, ff LHM verversen en de filters schoonmaken. Dat display, kan op twee manieren stuk zijn:
1)de twee lampjes, vervangen en klaar.
2)Als het display alleen uitgaat als je der verlichting aanzet, is display stuk, komt vaker voor.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

- 2CV 6
LHM is genoeg bijgevuld zo te zien, maar kan natuurlijk al weer vies zijn. Geen idee.
Dit zijn de plaatjes van het onderdeel wat los onder de electrische armsteun lag:
[/url]

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
hmmm, een ijskrabber misschien?
of was dit niet raad het plaatje

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Mark Nijenhuis schreef:hmmm, een ijskrabber misschien?
of was dit niet raad het plaatje
![]()
![]()
![]()
Elektrische ruggekrabber?
XM TCT Ambiance`94

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Wat staat er op dat stickertje?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002