




Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Brian schreef:Harm schreef:Lijkt me een V6, dus zal wel automaat zijn… net 2 klikjes te weinig geklikt zeker en in R gas gegeven.
Ik moet zeggen dat ik me nog steeds afvraag hoe iemand dat ooit zo heeft kunnen bedenken: Om achteruit te rijden moet de pook naar voren vanuit N en om vooruit te rijden,naar achteren.
Zolang het consequent wordt doorgevoerd is ieder systeem logisch. Echt onlogisch was dit toen de goede oude Eindhovense Daf werd overgenomen door het wereldse Volvo. Daf had het pientere pookje met naar voren voor vooruit, middend voor neutraal en naar achteren voor achteruit. Volvo maakte daar het PRND-schema van. Rond 1975 zijn er heel wat ramkraakjes geweest bij bejaardenhuizen
De trieste aanrijding waar het hierover gaat lijkt meer op achteruit de inrit afrijden en al achteruitkijkend (en gedraaid zitten) niet op de rem maar op het gas trappen met een automaat. Gelukkig is er niemand gewond. Wel jammer van die mooie Break.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
En wat te denken van deze reactie
““Zo’n XM is heel wat anders als de meeste auto’s. Citroen beschikt over een eigenzinnig hydraulisch systeem voor de vering en versnellingsbak. Bovendien zijn Franse auto’s onbetrouwbaar en slecht.””
Zal wel een Opel rijder zijn.
Hoe het heeft kunnen gebeuren weten ook wij nog steeds niet. Raden is een bijzondere gave van heel veel mensen, weten is weinigen gegeven.
Mijn vrouw rijdt alweer ruim 2,5 jaar met deze V6 Automaat. Dit is haar dagelijkse auto. Voor deze auto heeft ze een aantal CX-en gehad, waaronder een TRD Break en een 25 TRI Prestige Turbo-II. Het formaat auto is haar niet onbekend… Onze voortuin heeft over de hele breedte een oprit, waar de vier zwevende dames naast elkaar staan. Het vermoeden (ook wij weten het niet!) is nu dat ze heeft gestart (in de P, beide V6-automaten van ons starten niet in N, alleen in P), de rem ingetrapt (oprit loopt af), in de achteruit gezet. Ze heeft in de spiegel nog net de zwarte AX van een dame uit de buurt zien staan, een ruk aan het stuur gegeven, en daarvan alleen het achterlicht geraakt. Waarom er niet is geremd, geen idee. Ze kan zich het allemaal ook niet meer herinneren, zoiets gebeurt in een fractie van een seconde. Misschien is het gas inderdaad blijven hangen. Mijn eigen V6 heeft dat vaak bij het wegrijden het gaspedaal lijkt vast te zitten, en als je iets doortrapt schiet het opeens door. Ik ben eraan gewend. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets, als het voor het eerst gebeurt, een schrikreactie kan geven.
In de klap is de voorbumper bij de afrit op het trottoir geslagen, de rechter bumpersteun is afgebroken. De gevel aan de overkant is met de rechter achterkant gepakt. Die kant zit dan ook fors in de kreukels, en achter de C-stijl is het dak ook licht naar beneden gebogen. Einde verhaal dus, jammer van een mooie V6 Automaat met Diravi. Binnenkort kan ik het lijstje links aanpassen. De vervanger is al in beeld weer een break. Met een beetje mazzel staat-ie volgende week voor de deur.
We zijn blij dat er geen gewonden zijn gevallen. Materiele schade is maar geld. Dat is vervangbaar. Als er kinderen op dat trottoir hadden gespeeld…...
C1 2014






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Tsja zonde Careljan, maar gelukkig dat het bij blik&brik; schade gebleven is inderdaad.
Nu je het trouwens zegt, ik heb mijn XM 2.0i ooit een keer aan een vriendin uitgeleend die het presteerde om vanuit Roermond in 3,5 uur in Parijs te komen dus die had aardig doorgeblazen met hem.
Toen ze terugkwam is ie een maand van slag geweest waarbij het inderdaad een paar keer is voorgekomen dat de auto uit het niets ervandoor stoof, vooral bij stoplichten was dat erg vervelend (en gevaarlijk) en heb ik wel een keer echt bijna achterop een andere auto gezeten. Hierbij hoefde ik overigens niet eens gas te geven. Dus zoiets is inderdaad helemaal niet ondenkbaar. Dit probleem is na een tijdje weer gestopt en nooit meer teruggekomen bij mij. Vraag me af wat het zou kunnen veroorzaken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
careljan schreef:Hoe het heeft kunnen gebeuren weten ook wij nog steeds niet. Raden is een bijzondere gave van heel veel mensen, weten is weinigen gegeven.
Mijn vrouw rijdt alweer ruim 2,5 jaar met deze V6 Automaat. Dit is haar dagelijkse auto. Voor deze auto heeft ze een aantal CX-en gehad, waaronder een TRD Break en een 25 TRI Prestige Turbo-II. Het formaat auto is haar niet onbekend… Onze voortuin heeft over de hele breedte een oprit, waar de vier zwevende dames naast elkaar staan. Het vermoeden (ook wij weten het niet!) is nu dat ze heeft gestart (in de P, beide V6-automaten van ons starten niet in N, alleen in P), de rem ingetrapt (oprit loopt af), in de achteruit gezet. Ze heeft in de spiegel nog net de zwarte AX van een dame uit de buurt zien staan, een ruk aan het stuur gegeven, en daarvan alleen het achterlicht geraakt. Waarom er niet is geremd, geen idee. Ze kan zich het allemaal ook niet meer herinneren, zoiets gebeurt in een fractie van een seconde. Misschien is het gas inderdaad blijven hangen. Mijn eigen V6 heeft dat vaak bij het wegrijden: het gaspedaal lijkt vast te zitten, en als je iets doortrapt schiet het opeens door. Ik ben eraan gewend. Ik kan me goed voorstellen dat zoiets, als het voor het eerst gebeurt, een schrikreactie kan geven.
In de klap is de voorbumper bij de afrit op het trottoir geslagen, de rechter bumpersteun is afgebroken. De gevel aan de overkant is met de rechter achterkant gepakt. Die kant zit dan ook fors in de kreukels, en achter de C-stijl is het dak ook licht naar beneden gebogen. Einde verhaal dus, jammer van een mooie V6 Automaat met Diravi. Binnenkort kan ik het lijstje links aanpassen. De vervanger is al in beeld: weer een break. Met een beetje mazzel staat-ie volgende week voor de deur.
We zijn blij dat er geen gewonden zijn gevallen. Materiele schade is maar geld. Dat is vervangbaar. Als er kinderen op dat trottoir hadden gespeeld…...
erg zonde Gelukkig is het zonder gewonden gegaan ja!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Was iets dergelijks bariton Marco Bakker ook overkomen met zijn Opel Omega V6 automaat :
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Citrophile schreef:Was iets dergelijks bariton Marco Bakker ook overkomen met zijn Opel Omega V6 automaat
:
Ja maar die had een fles whikey op… Yeah right.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Op de foto te zien ligt ‘ie voor nog erg laag. Misschien was de XM nog niet op (rem) druk. Dan kun je op het pedaal trappen wat je wilt.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
careljan schreef:Einde verhaal dus, jammer van een mooie V6 Automaat met Diravi.
Zeker jammer, er zijn er al te weinig van.
Met het risico voor profiteur uitgemaakt te worden, vraag ik het toch maar: Wat gebeurt er nu met de XM? Compleet verkocht aan de verzekeraar, zelf slopen voor onderdelen, sloopmeeting?
Ik ben namelijk nog op zoek naar een paar typische Break onderdelen, die niet overal te vinden zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zo hadden wij in het dorp een oudere verpleegster met een Daf 66. Die zou de garage uitrijden en gaf flink gas, om dwars door de achtermuur van haar garage te knallen en zo de sloot in.
Het blijft lachen met een automaat.
Brian schreef:
Met het risico voor profiteur uitgemaakt te worden, vraag ik het toch maar: Wat gebeurt er nu met de XM?
Deze wordt door de berger naar Dibert afgevoerd. Hij zal z’n magazijn weer wat kunnen aanvullen. Bij Citroville gaat ook de vervanger vandaan komen.
Nog een plaatje:
C1 2014
Careljan, ik vind je een held dat je je hier meldt!






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
careljan schreef:Brian schreef:
Met het risico voor profiteur uitgemaakt te worden, vraag ik het toch maar: Wat gebeurt er nu met de XM?
Deze wordt door de berger naar Dibert afgevoerd. Hij zal z’n magazijn weer wat kunnen aanvullen. Bij Citroville gaat ook de vervanger vandaan komen.
OK, dan zal ik daar binnenkort maar weer eens langs rijden.
careljan schreef:Nog een plaatje:
Zo zie je pas goed dat er veel schade er is.
En ik sluit me helemaal bij EW aan.
Volg je hart, gebruik je hoofd.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Sjonge.. Vroeger reed je je auto helemaal in de poeier tegen een huis. Nu sta je met minimale schade in de huiskamer! Er is geen raam kapot!
Hulde voor CarelJan die dit met ons deelt! Sterkte met de afwikkeling.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik vind het wel de lelijkste kleur voor een XM, maar desondanks een zeer pijnlijk plaatje (en niet zozeer om de schade aan het huis)...
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa