3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Les BX d’Avenue Centime - Breek: Weg (Epiloog p.16)
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035

Gepost: 11 november 2008 05:59 PM
  [ # 31 ]

Oeps

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

[ # 32 ]

Oeps

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

[ # 33 ]

Oeps.

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 11 november 2008 06:01 PM
  [ # 34 ]

Op de foto van je pook. Daar zit er geen radio in? Of is dat klepje daar gewoon toe? En kan je die klepjes gebruiken bij elk type radio Very Happy

En dan nog iets, ik heb dezelfde kast voor mijn zonnebril (Ray-Ban? ;D )

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9071

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 11 november 2008 07:29 PM
  [ # 35 ]

En dat 4 keer?! Shocked  Laughing

Die klepjes voor de radio, zitten naar mijn weten standaard in iedere BX.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

BunnY
> 2000 berichten

Gepost: 11 november 2008 07:31 PM
  [ # 36 ]

Lag aan de site (blijkbaar toch goed geklikt maar duurde het gewoon lang voor de post door kwam Rolling Eyes ).

Maar mijn BX heeft dat klepje niet meer denk ik. Of ik heb het nog niet gevonden. Zal eens kijken dit weekend Smile

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11867

- Xantia TD SX
Gepost: 11 november 2008 11:20 PM
  [ # 37 ]

Die klepjes horen bij het tweede dash, dacht ik… In ieder geval, ls je onder je asbak een randje hebt waarvan je denkt, waar is dat voor… dat kan dan je klepje zijn. Indrukken, en dan valt-ie neer. Of als je over een drempel rost met een gammel klepje Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 16 november 2008 09:55 PM
  [ # 38 ]

Vandaag heeft de Zwarte BX weer het een en ander aan tijd opgeslokt door om aandacht te vragen. Laatst bij de dealer had men geconstateerd dat de koppeling óp en ook niet meer te stellen was. Hier in huis werden voorbereidselen getroffen om er een nieuwe in te hengelen, maar overleg met een andere techneut in de familie gaf aan dat het best een fout in de bediening kon zijn.

Welnu: de koppeling was nog príma af te stellen én dat kan nog wel een keertje als het weer nodig wordt. Wel is de koppeling nogal over zijn hoogtepunt heen, maar er is denk ik geen acute paniek meer. 178K met een koppeling (was bij 205K vernieuwd) was ook wel weinig geweest…

Verder: het lampjes frustratie festijn was weer begonnen. Er zitten nu nieuwe lampen in de console en de schakelweerstand van de aanjager is eens schoongemaakt (kan simpel uit elkaar, dat helpt!) en nu werkt alles weer. Als je stilstaat. Na de klus eens proefrijden, dimlicht controlelampje weer dood. En je wéét dattie het bij controleren gewoon weer doet… Moet dus de print van de klokkenwinkel ook maar eens schoon worden gemaakt.

Het klokje dat ik uit een sloper heb gepulkt bij Franse Auto doet het ook nog: in de berline kun je weer zien hoe laat het is! Het oude klokje liep wel, maar het display was stuk. In ieder geval wordt deze auto nu wel erg plezierig, nu zowat alle storingen eruit zijn…

383 1/2 K & counting…

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6201

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 16 november 2008 10:25 PM
  [ # 39 ]
Penny Lane schreef:

Als je stilstaat. Na de klus eens proefrijden, dimlicht controlelampje weer dood. En je wéét dattie het bij controleren gewoon weer doet… Moet dus de print van de klokkenwinkel ook maar eens schoon worden gemaakt.

383 1/2 K & counting…

Derk

Je kunt eens proberen de contactjes van het lamphoudertje een beetje bij te buigen. Dat maakte bij mijn auto in ieder geval wel het verschil, daarna bleven alle dashlampjes gewoon branden.

Goed bezig!  very good

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 november 2008 01:03 AM
  [ # 40 ]

Bij digitale klokjes is vaak ook gewoon het lampje erachter kapot. Of zit er een verkeerd fittinkje in geprutst- en dan doet ie het ook niet.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 17 november 2008 11:11 AM
  [ # 41 ]

Ja, dat klopt, maar deze display gaf áltijd 1 graad 28 aan. Behalve alstie op [ 1:-1] sprong. Of [ :—]  Laughing

Ergo, klokje hemelen. Maar het werkt weer - met het lampje uit de oude klok, zelfs…  Cool

Derk

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 17 november 2008 11:18 AM
  [ # 42 ]

Oja, dat gedoe met de licht-indicator had ik ook. Eén keer een klap op gegeven direct na vervanging (dat durf ik dan nog wel als alle lampjes net nieuw zijn) en daarna doet ie het alweer een jaar of heel wat….
Niet bijster wetenschappelijk - metoch.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 21 november 2008 12:27 PM
  [ # 43 ]

Crude, but effective…

Hoe dan ook, ik kan inmiddels alweer redelijk aangenaam mijn dagelijkse drie uurtjes in de BX Break doorbrengen. Ook het interieur was een beetje sneu op sommige plekken. Die lekkere TZx stoelen waren al een stap in de goede richting, en met andere dashboardkast & pookknop werd het al weer beter, maar die reep ducttape onder de klokken werd wel vermoeiend. waren twee gordelsloten redelijk brak, de linker B-stijl bekleding was gewoon weg en kon ik met zoveel BX-uurtjes wel wat betere luidsprekers gebruiken.

De onderdelen voor dit heb ik bij Franse Auto uit een TZi berline gepulkt. Bijna alles zat er zó in, maar dat gefröbel op de tast met de tellerset en een sneue tellerkabel was een beetje een irritatiefactortje. In ieder geval nu geen doorkijk gordelsloten meer, geen bedrading open & bloot en geen ducttape meer op het dash: dat woont al veel prettiger. Luidsprekers ben ik niet ruig mee gegaan omdat ik met mijn gebruik toch niet effectief iets in de hoedenplank kan hangen: dat gaat alleen maar stuk met al dat gereedschap in de kofferbak (niet alleen voor de auto). Twee Pioneer 13 cm speakers op de standaard plaatsen in de voorportieren doen het voorlopig wel prima. De Benz had dan wel stealth iPod docking, maar met 4 watt mono op een speakertje uit 1971 maakt dat niet veel klaar. Daarmee vergeleken klinkt het in de BX alweer hemels Wink

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 26 november 2008 08:47 PM
  [ # 44 ]

Kent u die uitdrukking, dames en heren?? “axle tramp”... Dat is wat de Breekbix vrij erg heeft. Balanceren helpt een beetje, nieuwe achterbanden helpen veel en hopelijk doen nieuwe voorbanden de rest… Volgens mij heeft Geziena lang stil gestaan op zachte banden.

Kentekenverlichting zit ook weer vast.

Derk

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 30 november 2008 04:03 PM
  [ # 45 ]

Zeau. 550 pleuro later en nog 1 klusje op til, dan is de BX ondersteltechnisch weer frips. Laten we maar uit gaan van het oud-engelse adagium “the quality remains long after the price is forgotten…”

Overigens, sinds er nieuwe remblokken voor op zitten en de auto brug-op brug-af vrij veel gegymnastiekt heeft, is er wel meer verbeterd: vanmorgen lag ze voor het eerst keurig netjes helemaal vlak voor de deur! TRS doppen moeten er nog ff op en van het voorjaar spatborden van een Mk1, (Thnx Jeroen78!!) en dan is het verdomd nog een leuke auto ook Laughing

Derk (weer tamelijk blij!)

Profiel  

3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook