4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

BartBX z’n Deauville… start nog steeds niet! (zie pag. 4)
BartBx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 17 november 2008 11:58 AM
  [ # 46 ]

Re: koude(niet)start

a.roelofs schreef:

ik zou allereerst de autovraagbaak Citroen bx 1987-1993 (p.h. Olving) bestellen.
hierin staan alle gegevens over alle mogelijke sensoren(weerstand en of spanning)
hoe maak jij de contacten van deze sensoren schoon?
succes.

Ik spuit ze eerst in met kruipolie, laat dit een uurtje inwerken en uitdruipen en maak ze dan schoon met een wattenstafje/keukenppier/meermals steken. Ook buig ik voorzichtig het contact iets bij om de klemkracht weer op orde te brengen…Succes!

BX Deauville (1993)

Profiel  

a.roelofs
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 17 november 2008 01:29 PM
  [ # 47 ]

koude start

hoi Bart
ik heb eenzelfde Bx als jij.
je moet hem starten ZONDER gas geven
als het goed is moet-ie in een keer aanslaan.SUC6

een dag niet geademd is een dag niet geleefd.

Profiel  

BartBx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 25 november 2008 07:24 PM
  [ # 48 ]

Hoi!

Eindelijk is het koude start probleem opgelost! Ook de officiële Citroën dealer was er niet in geslaagd… Het waren in feite 3 storingen:

1. Slechte massaverbinding nabij het injectiehuis op het motorblok
2. De connector naar de injector/temp.sensor maakte inwendig sluiting door vervuiling
3. Iemand had de aanslagschroef verdraaid tbv. het dc motortje voor de stationair toerentalregeling.

Allemaal bedankt voor jullie hulp, het heeft echt geholpen!

Overigens, een site waar ik door te Googlen op terecht kwam, is deze:   . Echt ontzettend nuttige site met technische info, zeer uitgebreide aankooptips etc. Is deze jullie al bekend? Anders is het de moeite waard om er eens rond te neuzen!

BX Deauville (1993)

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11879

- Xantia TD SX
Gepost: 25 november 2008 10:43 PM
  [ # 49 ]

Yup! Toffe site is dat. Mooi dat je BiX ‘t weer helemaal lekker doet!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

BartBx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 november 2008 01:54 PM
  [ # 50 ]

Potverpielekes… Toch te vroeg gejuicht Sad. Gisteren, nadat de auto twee dagen had stilgestaan, met goede zin de sleutel in het contact, sleutel omdraaien, startmotor draait…draait…draait… maar de motor slaat nog steeds niet aan! Ik vermoed dat er grondig aan de basisafstellingen rondom de gasklep is gesleuteld.

Daarom heb ik een paar vragen, zodat ik de basis-fabrieksinstellingen kan checken. Misschien kan een van jullie eens kijken onder zijn BX of ZX motorkap? Het betreft een 1360 cm3 KDY TU3 motor met Bosch A2.2 Mono Jetronic injectie. Ik weet zeker dat alle elektriek op zich goed werkt; ook geeft de ECU geen foutcodes. Eenmaal gestart loopt de motor prima.
Alle vragen hebben betrekking op een koude motor!
1. Hoever staat de gasklep open of is hij geheel gesloten?
2. Rust het gaskabel wiel tegen zijn bovenste aanslagschroef of niet (zie foto rode pijl)?
3. Raakt de pen van de motor voor de toerentalcorrectie (‘ICSM’) de onderste aanslagschroef (zie foto groene pijl)?
4. Komt tijdens het starten of bij draaiende koude motor die ‘ISCM’ in actie?
5. Welke spanning geeft de gaskleppotentiometer af bij gas los?

(grote foto:   )

Zeer zeer bedankt!

Bart

BX Deauville (1993)

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2779

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 30 november 2008 05:38 PM
  [ # 51 ]

Rust het gaskabel wiel tegen zijn bovenste aanslagschroef of niet (zie foto rode pijl)

Daar heb ik me ook al eens over verbaasd. Die raakt ‘m bij mijn bixje ook niet. Vraag ik me nu af waarom die stelschroef daar eigenlijk zit.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren