wat is de definitie van zware belasting ?
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 01 december 2008 02:20 PM

In het weekeinde ben ik even bezig geweest met de d riem enzo. Er kwamen geluiden uit het vooronder die toch even mijn aandacht vroegen

Nu stelt men dat de riem 120k mee gaat en onder zware belasting 60k…

maareuh…

was dan zware belasting ? Ik rij wel schakel lui, en dat kan ook best met de 16v maar is dat zware belasting ?

Profiel  
 
den willem
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 12-07-2008

- ZX 1.4i Reflex
Gepost: 01 december 2008 02:55 PM
  [ # 1 ]

Je moet eens kijken in het onderhoudsboekje bij de kleine lettertjes, daar staat omschreven wat als zware belasting beschouwd word.! Het gaat voornamelijk om stadsverkeer (denk maar aan taxi’s) alsook wagens die dikwijls lasten moeten trekken.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 december 2008 01:02 AM
  [ # 2 ]

Een D snaar moet alleen de nokkenas(sen) in het rond draaien en de waterpomp. Ik kan me niet voorstellen wat een extra zware belasting mag inhouden, of de nokken moeten wat lichter gaan lopen als de olie warm is.

En als je vreemde geluiden hoort uit die omgeving zou ik niet meer starten en onmiddelijk de boel demonteren. Als het mis gaat is het ook heel erg mis met kleppen door de zuiger of nog erger.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 december 2008 09:52 AM
  [ # 3 ]

Voor wat betreft D-riem zou ik met zware belasting zoeken in de richting van buitentemperatuurverschillen (vorst, hitte) en toerentalbelastingen (hoge toeren met optrekken, of lange hellingen met caravan, 70 in 2 of 100 in 3).

knuffel

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 december 2008 07:50 PM
  [ # 4 ]

Maar een nokkenas gaat toch niet zwaarder draaien als er een caravan achter hangt?

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 03 december 2008 04:12 AM
  [ # 5 ]
Han S schreef:

Maar een nokkenas gaat toch niet zwaarder draaien als er een caravan achter hangt?

Nee Han , Vlietmansje bedoeld waarschijnlijk dat de berijder van de Dame meer toeren zal gaan maken , later doorschakelen dus , wat een extra belasting voor de D riem kan betekenen , hoewel ik een en ander wel wat overdreven vind , zo`n riem moet dat kunnen hebben .
OK , als je de hele dag, jaar in jaar, uit tegen bergen op rijdt in z`n 2 met 5000 t/m , etc.etc…, Pff…!!

Groeten ,
Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 03 december 2008 01:24 PM
  [ # 6 ]

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat Citroën zijn aansprakelijkheid op deze wijze wil omzeilen, mocht de riem onverhoopt eerder breken? Neutral

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook